Martin Macek v továrním týmu na Dakar!

Věřím, že pro fandy motorizmu a návštěvníky těchto internetových stránek zvláště není žádným tajemstvím, že tento motocyklový závodník a dlouholetý reprezentant naší republiky v enduru se zúčastnil slavné Rallye Dakar 2007 a obsadil skvělé 15. místo mezi více než 240 startujícími motocyklisty.

Rekapitulace umístění:
  • 15. místo v absolutním pořadí motocyklů
  • 1. místo mezi jezdci bez asistence
  • 6. místo ve třídě do 450 ccm
  • 3. místo na motocyklu Yamaha
  • Ještě více tento úspěch vynikne ve srovnání s profesionálními továrními a národními týmy, když se vezme v úvahu, že Martin jel závod bez asistence a mechanika, s tím že veškerý servis a opravy si dělal večer v bivaku sám (této kategorii se říká Marathon). Pochopitelně, že po takovém výkonu potěší umístění na prvním místě v hodnocení jezdců „bez asistence“. S celou anabází tohoto výjimečně úspěšného počinu se můžete seznámit na stránkách www.globalpark.cz.


    Dakar 2007 je „mrtev“ ať žije jubilejní 30. Rallye Dakar 2008


    Když se Martin po 27 denní anabázi vrátil do Smržovky, tak na dotazy, jak se těší na příští ročník Dakaru, odpovídal slovy „už nikdy v životě“. To byly první emoce způsobené hlavně psychickým vypětím, kdy Máca musel tři týdny bojovat jako „sám voják v poli“. Jak se Martin postupně dával dohromady, začal s potřebným odstupem hodnotit svoje dakarské vystoupení a celkem logicky se začala objevovat otázka co bude dál? Dostat se mezi první patnáctku jezdců v nejtěžším etapovém závodě světa je jistě úspěch, který by bylo škoda nevyužít pro další rozvoj závodnické kariéry.


    Zde si dovolím připomenout i druhou stránku této mince, kdy takovýto úspěch řada lidí „neodpouští“, což se dost neomaleně projevilo například v reportáži časopisu Svět motorů.
    Naštěstí je vedle několika nepřejících i veliký počet těch přejících. A také těch, kteří jsou ochotní po všech stránkách pomoci. Díky těmto nadšenců a motoristickým fandům mohl vzniknout „Martin Macek Promo Team“. Organizační členění týmu s příslušnými kontakty je na stránkách www.martinmacek.com. Vytvoření týmu „Martin Macek Promo Team“ mělo velký přínos pro klíčová jednání při výběru „stáje“, za kterou Máca pojede Rallye Dakar 2008.
    Již bezprostředně po skončení letošního Dakaru měl Martin nabídku k účasti v belgickém týmu výrobce speciálních motocyklových kitů „A3“, který nabídl velmi dobré technické zajištění pro příští Dakar. Úplnou bombou však byl dopis od Yamaha Europe Team, který vyzýval Mácu k jednání o smlouvě. Finální verze kontraktu byla podepsána v Holandsku 6. října se sportovním manažerem týmů Yamaha Holland a Yamaha Europe, panem Corem Termaatem.


    Martin dostane zcela nový závodní speciál na bázi WR450F s francouzkým rallye kitem vyvíjeným ve spolupráci MecaSystem a šéfmechanikem francouzského týmu Yamahy. Stroje pro všechny týmy Yamaha (tedy francouský, holandský i evropský tým) budou připravené do konce října a budou představeny také naší veřejnosti. Součástí kontraktu je také plná a neomezená podpora Martina během závodu, která zahrnuje vlastního mechanika, který bude využívat naprosto profesionální zázemí nového servisního kamionu Ginaf, asistenčního vozu Pajero a v případě potřeby bude v bivaku i doprovodný kamion výrobce kitů. Martin má exkluzivní podmínky i v rámci týmu a myslíme si, že nyní již nic nestojí v cestě naplno ukázat to, co v něm je.

    Testování v Tunisu

    Společná výprava týmu Martina Macka s novinářským press carem vyrazila do oblasti Douz v jižním Tunisku. Zde bylo na pořadu testování dakarského speciálu YAMAHA WR 450F model (06) pro Dakar 2007 i dosud nevyzkoušeného doprovodného vozu Hummeru H2 v poušti. Martin jezdil na WR 450F modelu 06, který dostal od Yamaha Europe pro prezentační účely, do doby dodání „ostré verze“ WR 450F pro Dakar 2008. Přes to, že se jedná již o „rok starou“ techniku, byl z ní Máca nadšený - nízké těžiště, vysoký výkon laděného motoru a nízká váha. Ve srovnání se strojem, na kterém jel letošní Dakar, to je „nebe a dudy“!






    Zbytek týmu se věnoval natáčení a focení promo záběrů a hlavně zkoušení techniky na Hummer H2 (nafukovací vaky nahrazující hever, nastavení vozu a vůbec chování v písku).


    A jak to bude dál?


    Na základě dohody s Martinem Mackem vám budeme na stránkách www.motorkari.cz přinášet další reportáže z přípravy (představení speciálu WR 450F pro Dakar 2008) a následně také ze samotného jubilejního 30. ročníku Rallye Dakar 2008, který má být podle prozatím nepotvrzených zpráv „obzvláště vypečený“. Očekává se několik mimořádně obtížných pouštních etap, kdy nebude přemísťován „bivak“, což je neoficiálně vykládáno jako rezervování sil pro pořadatelské zajištění extrémních terénů těchto etap.


    Průběžné informace o činnosti „Martin Macek Promo Teamu“ a fotogalerii najdete na www.martinmacek.com.

    Informace o redaktorovi

    Pavel Vetlý - (Odebírat články autora)

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (0x):



    TOPlist