Lukáš Kvapil jede Africa Eco Race

Český motorkář Lukáš Kvapil tentokrát místo účasti na Rally Dakar dal přednost závodu Africa Eco Race. Po druhé etapě, která vedla z La Momie do Agdalu, drží průběžné 36. místo. Etapa byla i podle zkušených matadorů hodně obtížná. Byla složená z necelých tří kilometrů přejezdu, po kterém následovalo ostrých 431 km až do bivaku. Po cestě na závodníky čekala nejen obtížná navigace, ale také velké duny či zrádná velbloudí tráva.

„Trochu mě překvapilo, že jsme startovali ze stejného místa, z jakého jsem před dvěma lety startoval na Merzouga Rally. V ten moment jsem si řekl, že to bude asi hodně výživná etapa, protože jsem tak nějak tušil, že by to mohlo vést stejnými místy. Nakonec to vedlo jinudy a bylo to ještě těžší.
Těch 430 km rychlostní zkoušky jsem si říkal, že bude ubíhat dobře, jenže - neskutečné skály, velké kameny - takže to bylo jak na enduru, potom přišly takový dlouhý pisty. Tam to byly moc pěkný vypalováky, kde se mi jelo skvěle. Pak ale přišla velbloudí tráva, což je tráva v písku a někdy není vidět. Najednou je podklad tvrdý, dostaneš ránu a je to takový pomalý, že se to nedá jet. No, a když tohle všechno skončilo, tak nás čekaly obrovský marocký duny, který jsou trochu jiný než v Tunisku, protože jsou prašnější. Tam mě zachránila guma, kterou jedu, kterou pomáhal vyvíjet Ervín Krajčovič. Po těch 30 nebo 50 km v dunách jsem myslel, že chcípnu. Udělalo se mi tam pěkně zle a musel jsem se vysvléknout. Ostatním jsem ukazoval, že jsem ok, ale představte si, jak uprostřed dun stojíte v trenkách, protože si musíte sundat komplet spodní prádlo. Dopadlo to dobře, jen kalhoty jsem tam musel nechat, protože se mi nikam nevešly,"
uvedl po druhé etapě Kvapil.

"A tady před cílem pak zase byly moc pěkný vypalováky, ale v tom písku byly schované kameny, takže 2 km před cílem mě jeden poslal takovým způsobem, že jsem to málem rozvěsil. Vtipný bylo, že jsem na to zrovna myslel: "Ty jo, tady kdybych jí dostal, tak to by bylo hezký..." A taky jsem jí dostal, ale ustál jsem to, ale dost možná to bylo spíš moje štěstí, než umění. No a jsem v cíli.
Navigace byla hrozně těžká, ale jsem spokojený, stejně tak s tempem, protože mě čeká ještě 12 dnů. Není to to o tom, že by tam závodnické srdce nebylo, spíš se to jenom snažím potlačit, abych viděl cíl. Ona ta únava, opotřebení... to všechno přijde a já se nechci vydat hned na začátku. Rozhodně jsem nejel na jistotu, ale jel jsem tak, abych mohl pokračovat. A další den pokračujeme 415 km, z nichž 400 bude ostrých,“
popisuje Lukáš Kvapil.

Lukáš Kvapil je motocyklový a automobilový závodník, člen Vojenské policie a Armády ČR, kterého motory, rychlá kola a závodní dráhy provází celý život. Za sebou má zhruba 50 000 ujetých závodních km na motocyklech, 60 absolvovaných závodů i start na Dakar Rallye 2017. V roce 2018 se Lukáš na Dakar Rallye vrátil v rámci media týmu, aby fanouškům zprostředkoval pohled do zákulisí a přenesl jim pocity jezdců na nejnáročnější dálkové rallye, kterou absolvoval s vozem Ford Ranger. V roce 2019 se však vrací opět na motocykl, kdy jako závodník stane na startu Africa Eco Race, jedoucího se po původní trase Dakar Rallye, která se jezdila právě v Africe. Pro více informací navštivte Facebookový profil Lukáše na http://www.facebook.com/lukaskvapilarmy/ nebo webové stránky http://www.lrhorsepower.com/.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
technick přispěl 2 Kč
_Sparrow_ přispěl 2 Kč
Tiger-XCx přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist