Požár zničil kompletní vybavení testujících týmů MotoE

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
standavfr (96) napsal 15.03.2019 v 09:41

Je to trochu jinak, účinnost uhelky je 35proc., účinnost atomky jen 30 proc., účinnost moderního benzíňáku je 37 proc., moderního dieslu 42 proc.Prostě a jednoduše jsou elektromobily ekologický a ekonomický nesmysl.Bral bych je jen jako řešení dopravy ve městech.

Georgio88 (1230) napsal 15.03.2019 v 08:38+1

-> Kurňafix: Jen bych si dovolil trošku oponovat v číslech ztráta přenosem v síti je max 6% (To by se jinak rakušákům nevyplatilo vyrábět si elektřinu na západě ukrajiny z prastarých uhelných elektráren, kdyby se jí třetina ztratila ). Ztráta skladováním v baterkách může být 10-15 %.

Trošku si budu teďka účinnosti tahat ze zadele, ale pokud bereme v potaz, že elektřina se vyrábí z uhlí, kde je účinnost 47% (paroplynky myslím mají kolem 60 %, pokud se nepletu, ale většina jich stojí, páč je plyn drahej), spalovací motor cca 30%.

Takže 47*0,94*0,85= 37%, takže teoreticky to je energeticky účinnější, ale dlouhodobá praxe může být jiná.

Někteří z Vás se můžou poškábat na hlavě a vyrukovat na mě s Mazdou a jejím Skyactive a SkyactiveX. To je samozřejmě krásné a pravda, ale oproti klasický benzínový armosféře, co Vám bouchá pod zadkem potřebujete navíc k tomu kompresorový dmychadlo, snímač tlaku ve válci, mrtě elektroniky a to vše vede k tomu, že zvyšujete mrtvou váhu kvůli pár procentům emisí.

deluxa (347) napsal 15.03.2019 v 08:19

nemusim tam ani priamo byt a vysetrovat to aby som vedel co bolo pricinou poziaru...skratovane clanky baterie...ono je to v relae tak ako sa tu pise...len to pripojite na 30min do nabijacej stanice a o nic sa nemusite starat date si kavicku a sledujete na 4m slahajuce plamene :D

IvanDvoutakťák (5116) napsal 15.03.2019 v 07:57

Samueli, nesmíme zapomínat na "vývoj" ...
Na souši přece za čas budeme jezdit na pneumatikách "bezotěrových",
brzdit "rekuperativně" a ne vyrábět teplo třením nějakými destičkami ,
""jen"" ty tisíce letadel a lodí budou ničit zemskou atmosféru i nadále,
převážením zboží všeho druhu z jednoho konce světa na druhý
ve jménu globalizace ...

Kamikadze-Ace (3449) napsal 15.03.2019 v 06:57

V Cr by se hasilo ale v Jerezu meli mistni "Bomberos" volno... Ale slova jednoho profika " elektroauto to fakt pri pozaru hasit nechci"

gorkin (4512) napsal 15.03.2019 v 06:08+1

tohle by moje pojistka na blbost asi nepokryla...

KARING (245) napsal 15.03.2019 v 01:18

Už se na to motoristický bůh nemohl dívat, jak tím dieslovým nabíjecím agregátem zasrávají okolí!

KARING (245) napsal 15.03.2019 v 01:05

To hořela ta " čístá" ekologická energie!

KARING (245) napsal 15.03.2019 v 01:02-3+1

Žádná škoda, pokud jim ta E- sračky shoří!

standavfr (96) napsal 14.03.2019 v 23:23

ThomasHewitt nějak zapomínáš na efektivitu výroby elektřiny,skoro polovina je z uhelek,na ztráty ve vedení,na ztráty při dobíjení.Když tohle započítáš tak už ta účinnost tak růžová není.

Samuel007 (376) napsal 14.03.2019 v 22:37

Sleeper, Motor je pro mě technologie plná vůně (obzvláště 2T) a krásného zvuku (obsah 500 a více).
Nejvíc špíny je kolem brzd a kol. Ty maj emotorky taky.

Ale musím přiznat že pohon na baterku mně láká. Na dojíždění do práce se mi zdá ideální.
Baterka o váze 10kg by stačila a dala by se snadno donést k zásuvce.
8 hodin na nabití stačí.
Soused jezdí na ekoloběžce. Jen otočí zápěstím a frčí.

zdenyrr (738) napsal 14.03.2019 v 22:26

Ne že bych byl fanda elektromotorek, ale přijde mi to jako ohromná škoda a je mi to celkem líto. Plno lidí tím teď žilo, všechno se připravovalo, všichni si ladili a chystali to svoje a teď to všechno shoří..

unavix (595) napsal 14.03.2019 v 21:44+2

Musí tu zaznít několik velice důležitých věcí :
1 - z čeho chcete tu elektro mobilitu napájet? Postavíte další 3 jaderný elektrárny, nebo budou jezdit jen bohatý který si zaplatí? Nejvíc to prosazují Němci a přitom musejí dovážet elektřinu už nyní! Atomovky vypnuli a vitr to prostě neutahne a solar je neefektivní s velikou ekologickou zátěží.
2 - ekologická zátěž je ve finále několika násobně vyšší než u spalovacích motorů protože - těžba lithia za pomocí kyselin, výroba baterií, likvidace baterií a hlavně co bude vyrábět dostatečně množství energie?
3 - účinnost ve srovnání se spalovacím motorem je pouze 30-40%! A důvod - 30% jsou ztráty než elektřinu dopravíte rozvodnou sítí na místo určení. Další 30% jsou ztráty při skladování energie - nabíjení baterií a z nich pak dobíjení dalších baterií.
Takže v konečném důsledku je tenhle nesmysl ekologická katastrofa pro planetu.
Tak a teď mudrujte jaká je to budoucnost.

maverick25 (52) napsal 14.03.2019 v 21:31+1

Pokud nevadí že ropa v mexickým zálivu uniká roky do moře tak jí myslím bude dost . Jak bylo psáno - minimum elektřiny je vyrobeno čistou cestou.Infrastruktura na e provoz neni pripravena ani z pár procent.Budoucí miliardáři budou pocházet z odvětví ekologických likvidací - vozy se spalovacími motory a baterie, do toho solární panely. Ale co.Afrika je velká

FK3 (3) napsal 14.03.2019 v 21:22+1

Bohužel není pravidlem,že vývoj je krok vpřed. Ovšem kde jsou prachy, je i vule

ThomasHewitt (244) napsal 14.03.2019 v 20:57

Vše se jednou vychytá, nicméně elektrický motor je efektivnější než spalovací, stačí se podívat u lokomotivy, elektrická lokomotiva je mnohem výkonnější a rychlejší jak dieselelektrická, problém je ale počáteční investice. ( vedení)
Tohle bude jednou platit i v závodech, elektrika bude lepší než spalovací agregát...

Navíc on ropa tu nebude věčně, při tom množství plechovek na slinících se divím že ještě nějaká vůbec je...
Staromilské řeči sem nepatří, halt se 150 let jezdilo na benzín a další roky to zase bude něco jiného, tomu se říká vývoj...

FK3 (3) napsal 14.03.2019 v 20:02+1

Pro závodní a hobby použití budiž. I když to není můj šálek. Ale jak Kua chtěj lidem narvat eko elektrický auta pod rouškou super zelený eko?!... Nejsem elektrikář, ale trocha selského rozumu mi říká, že ona elektřina se musí někde vyrobit (v ČR převážně uhelne elektrárny). Emise?... Výroba baterii, těžba lithia? Co budu dělat s baterií po její životnosti? Nehledě na to, že el. síť na to vůbec není dimenzovaná. Je to jako kdyby se měl udělat "benzinovod" ke každé benzínce...naštěstí se benzín/nafta dá vozit v cisternách... Kde je ta ekologie, ten super pokrok,když s autem se zaplou klimou ujedu těžko 100km? Co když budu stát hodinu v zácpě? Vypnu rádio,topení,výhřev sedacky...prostě všechno? Připojím si touto super novou hi-tech technologií centrálu k RD, aby mi to při výpadku proudu krmilo dům? Z dvou aut mám cca 90l benzínu, s omezením frčím klidně 3 dny. Nejsem škodolibej,ale tuten plamínek mě trochu ohřál

Radek_R (2) napsal 14.03.2019 v 18:09

já rozhodně vývoji E-motorek fandím, po svezení na elektrický KTM jsem se v tom jen utvrdil, ale chce to ještě čas, tom žádná...

adamsvalves (0) napsal 14.03.2019 v 17:32

Vzdyt se nic nedeje, jsou tam jezdci, je tam okruh, hezka krajina. Rano si mohou jit vsichni spolecne zabehat a bude to mnohem ekologictejsi, tedy pokud nebudou snidat cocku nebo fazole.

IvanDvoutakťák (5116) napsal 14.03.2019 v 17:28

Co všechno se tady člověk nedozví ...
Např. že se čeká v brzké době přitvrzení zákonu pro motoristy(?),
že se uvažuje o plošném zákonu na dB killery výfuku a přitom největší hluk
automobilů vydávají jejich čtyři pneumatiky, nebo že pro 21.století je potřeba
nová technologie. Až to žene slzy do očí a tak přidám už jen že
fandím selskému rozumu.

maverick25 (52) napsal 14.03.2019 v 17:18-1+4

SLEEPER - nespinkáš v pyžamku s iron manem?Benál je benál a tečka.Na silnici je mi úplně jedno na co se lítá do vesmíru.Primitiv jsi Ty, když si myslíš že elektromobilita ma budoucnost a smysl.Je to jen byznys.

TDM851 (4149) napsal 14.03.2019 v 17:06+2

Tohle není pokrok. Dnešní hybrid žere stejně jako starý diesel. Ještě stojí 2x víc.
Je potřeba dostat emise z měst. Ale někde na sídlišti člověk jezdí půl hodiny, než zaparkuje. Jak to nabiju? Nijak a nic se v tom směru neděje. Je to jen pro lidi s garáží nebo s RD. Takže si to u baráku nabiju a v zimě zůstanu stát v koloně. Topit musím. Dojezd spočítaný akorát, na nabití to dám 3x do práce. No, na potřetí už teda nedojedu.. Baterka má životnost na počet nabíjecích cyklů, takže ji nebudu rvát každý den doplna.
Na závody dobrý, nejvíc mi ta elektrika sedí na krosku. Akorát bych se to bál wapovat.
Do provozu bych elektrickou motorku nechtěl, někdy odpo sednu na motorku a není problém přijet s 400 km na tachometru navíc. To by s tímto nešlo.
Taky už vidím ty počty úrazů elektrickým proudem, až se v tom lidi začnou vrtat. Padesátku vyhlášku tu asi moc lidí nemá, že?
Za mě elektriku ne.

jarek38 (26) napsal 14.03.2019 v 16:05

odešlo to tam kde to patří,do pekla...

SLEEPER (1001) napsal 14.03.2019 v 15:37-6+6

Tady je zase skodolibych primitivu.

To je pokrok, veda, nove technologie.
Elektromotory nabizi nove rozmery pro nastaveni vykonu, toc. momentu, kontroly trakce atp.

Uz jsem to tu nekde psal, ale proc porad jezdit nebo vychvalovat motor, ktery funguje na pricipu vybuchu a balisticke strely.
Dela, ktera kdyz to prezenu pracuji na stejnem principu jako pistove motory, jsou vynalezem stredoveku. Dnes mame 21. stoleni, je potreba nova technologie. Nebo si snad nekdo mysli, ze s vrtulovym motorem by slo letat do vesmiru?

Az se prekonaji porodni bolesti, tak tyto Emota a Eformule, budou daleko rychlejsi.

Mne se taky libi vlaky s parnim strojem a pro mnohe jsou urcite ty nejkrasnejsi, ale kdo ma ten smrad porad cuchat.
Emobilita patri do 21. stoleti, proc stale plakat pro stredoveke technologe plne smradu, hluku a necistot.

Fandim vyvoji.

danny355 (127) napsal 14.03.2019 v 15:35-1+1

V závodech těchto motorek se skrývá testování komponentů do strojů,které budou jezdit v budoucnu v sériovém provozu .. Takže vzniklo škodu pravděpodobně zaplatí pojištˇovna a odloží se o nějakou dobu start těch MotoE závodů .. nic víc,nic mín' .. pokud to zapálil nějaký anti-elektro mačo a přijdou na něj,tak má do konce života co splácet ..
Celý ten to E-průmysl je myšlen naprosto vážně a bude dřív nebo později prosazován stále víc důrazněji . A klasické zážehové spalování ropy a produktů z ní bude pro maloodběratele ( tedy fyzické osoby ) čím dál víc znevýhodn'ováno .. danˇz benzínu, třeba nově danˇz klasického zážehového vozidla apod..
V posledních pár dnech jsem četl 3 takové věci :
- první je,že hodnoty CO2 se zvyšují .. takže downsizing není to pravé, musí se urychlit přechod na elektro
- druhá,že řidičům otrnulo a jsou odvázanější čím dál víc
- a třetí,že se uvažuje o plošném zákonu na dB killery výfuku .. o hlukových emisích se moc nemluví,ale taky to je prý problém ...

Takže at' se mi to líbí nebo ne,
at' zní dobře zvuk Harleje nebo éR 1 ,
tak čekám v brzké době přitvrzení zákonu pro motoristy ..
a můj osobní názor je,že nejpozději do 50 let ( kéž by ) ,
se budou na zážehové motory lidi chodit dívat akorát do muzea ...
Ono na běžném člověku se nejlíp zkouší novinky a co vydrží,velké firmy a stroje ( letadlo,lodě ) tady to ještě několik dlouhých let vydrží než příjdou na alter pohony těch strojů ..

IvanDvoutakťák (5116) napsal 14.03.2019 v 15:19

Aktualizace tohoto článku : " Dorna Sports potvrdila, že už nyní je jasné, že v době vypuknutí požáru nebyla žádná z motorek připojena k nabíjecímu zařízení."
Takže je-li vše ošetřeno pojistnými smlouvami, k žádné majetkové újmě nedojde

Georgio88 (1230) napsal 14.03.2019 v 14:54

Já nepatřím ke zdejší většině a myslím si, že na okruhu elektrobiky být můžou, ale v provozu je nejsme schopni živit z naší chatrné sítě pokud nepostavíme tak 5 až 6 dalších Temelínů.

Nicméně snad se Dorna poučí a zjistí, že Itálie a elektřina k sobě prostě nejdou...

IvanDvoutakťák (5116) napsal 14.03.2019 v 14:47

Randy (Mamolo ), i kdyby ten mrak do Bruselu doletěl, je pozdě,
poněvadž jak známo každej "lobbing" se platí předem ...

yamaha99 (1121) napsal 14.03.2019 v 14:43

Tak me to taky uplne nevadi, ale chtel jsem to aspon jednou videt na okruhu v plny sile, jak si to povede ... no a dalsi vec je ta az to zacne horet behem jizdy, protkze kdyz vezmeme jak se umi rozpalit jen aku naradi, tak tady bude asi taky dochazet k nejakemu ohrevu... nevim, nejsem fyzik, ale pri zavodnim vykonu to bude asi jiny teplo, nez pri popojizdeni nekde po ulicich... No a hlavne jestli meli tyhle smudlove zaplacenou EKO daň, kdyz vsechny chemikalie a plasty jsou ted v ovzdusi

Rosička (982) napsal 14.03.2019 v 14:01

Teď (13:22) čl. na speedweek.com: ...co by se asi stalo, kdyby k požáru došlo v přeplněném paddocku před GP (asi 3.000 lidí)...dokud FIM, IRTA a DORNA nezaručí, že se to nemůže opakovat, nebude do provozu uveden žádný motocykl E (do závodu)




TOPlist