Mattia Pasini

Charismatický Mattia se sice v posledních dvou sezónách hodně trápil, ale protože Italů není v kubatuře MotoGP nikdy dost a navíc je jeho kariéra spjata s motocykly Aprilia, dostal od týmu Speed Master pro letošní sezónu šanci v té nejprestižnější kubatuře MotoGP, kde bude sedlat opět motocykl Aprilia.

Mattia Pasini začal sbíral první jezdecké zkušenosti v devíti letech a přes italský a evropský šampionát se propracoval až do nejvyšších pater motocyklové silnice. Svůj debut ve světě Grand Prix zaznamenal v roce 2004, kdy byl týmovým kolegou svého krajana a exmistra světa Roberta Locatelliho. Také jeho cenné rady určitě přispěly k tomu, že při svojí premiérové sezóně bodoval v deseti závodech, nejlepším umístěním bylo sedmé místo v Malajsii, v celkovém pořadí mu patřila slušná patnáctá pozice a titul „Rookie of the Year“ pro nejúspěšnějšího nováčka.
V následující sezóně 2005 už párkrát vodil celé startovní pole a ve dvou Grand Prix (Číny a Katalánska) dokonce dokázal zvítězit. Z tomu přidal jedno druhé a tři třetí místa a na konci sezóny figuroval těsně pod stupni vítězů, tedy na čtvrté pozici.
Následující sezóna 2006 vystřihnul jako podle kopíráku, nasbíral totiž naprosto stejný počet vítězství, druhých i třetích míst a celkově z toho bylo opět čtvrté místo. S velkým odhodláním vstupoval do sezóny 2007, ale její začátek byl neuvěřitelně smolný. Přechod z týmu Aspara Martineze do Polaris World Aprilia Team se neobešel bez problémů, Pasini převážně v důsledku technických problémů nedokončil pět z prvních sedmi závodů a sen o útoku na světový titul byl v trapu. Určitě si spousta fanoušků pamatuje jak frustrovaný Mattia bezmocně kopal do svojí aprilky, která mu už poněkolikáté vypověděla poslušnost. Naštěstí druhá část sezóny byla o hodně lepší, protože ve zbývajících deseti závodech dokázal čtyřikrát zvítězit a jednou dojet na druhém místě a tak konečná pátá pozice není při pohledu na celkový průběh sezóny vůbec špatná.
Také proto zůstal ve stejném týmu i pro sezónu 2008, ale přešel do kubatury dvěstěpadesátek. A jeho debut ve čtvrtlitrech byl velkolepý! Zvítězil hned v úvodní Grand Prix Kataru, v Jerezu dojel druhý a i když třetí závod v Estorilu nedokončil, tak v dalších dvou kláních dojel shodně na třetím místě. To, že nováček dokáže z prvních pěti vytěžit čtyři umístění na stupních vítězů a chvíli dokonce figurovat v čele průběžného pořadí, čekal asi málokdo. Pak ale přišla nepovedená druhá polovina sezóny, v níž zaznamenal pět nedokončených závodů a na „bednu“ už nevystoupil ani jednou – tedy naprostý opak sezóny předcházející.
Po zisku osmého místa nastupoval přestoupil do Teamu Toth Aprilia a ve svojí poslední „dvoutaktní“ sezóně 2009 skončil na páté příčce, když dokázal zvítězit v domácí Grand Prix v Mugellu. Po šesti letech strávených v sedle motocyklů Aprilia přišla nucená změna, zapříčiněná příchodem čtyřtaktní kubatury Moto2.
Pasini určitě nebude na dvě sezóny v této kubatuře vzpomínat v dobrém, protože v roce 2010 na Motobi týmu JiR Moto2 bodoval pouze ve dvou závodech a to šestým místem v Kataru a čtrnáctým v Assenu a po přechodu na Suter týmu Vector Kiefer Racing absolvoval pouze dva závody které nedokončil a sezónu tak předčasně „odpískal“.
O mnoho lepší to nebylo ani v roce 2011, kterou sice v týmu Ioda Racing Project (motocykl FTR) absolvoval kompletní, ale pouze pět závodů dokončených na bodech mu zajistilo až čtyřiadvacátou pozici. I přes tyto dvě nepovedené sezóny se mu podařilo pro rok 2012 sehnat angažmá v týmu Speed Master Team, v němž pojede v kubatuře MotoGP. Po dvouletém pauze tak opět osedlá motocykl Aprilia, tentokrát upravený superbike ART CRT.

Narozen: 13. srpna 1985
Bydliště: Riccione (Itálie)
Výška: 178 cm
Váha: 64 kg

Kariéra v číslech


2004 – mistrovství světa silničních motocyklů 125 cc            - 15. místo (54 bodů) Aprilia
2005 – mistrovství světa silničních motocyklů 125 cc            - 4. místo (183 bodů) Aprilia
2006 – mistrovství světa silničních motocyklů 125 cc            - 4. místo (192 bodů) Aprilia
2007 – mistrovství světa silničních motocyklů 125 cc            - 5. místo (174 bodů) Aprilia
2008 – mistrovství světa silničních motocyklů 250 cc            - 8. místo (132 bodů) Aprilia
2009 – mistrovství světa silničních motocyklů 250 cc            - 5. místo (128 bodů) Aprilia
2010 – mistrovství světa silničních motocyklů Moto2            - 28. místo (12 bodů) Motobi, Suter
2011 – mistrovství světa silničních motocyklů Moto2            - 24. místo (28 bodů) FTR

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004




TOPlist