Michele Pirro

Sympatický Ital se spoustě fanoušků vryl do paměti vítězstvím v Grand Prix Valencie, kde v závěrečném klání sezóny 2011 tím nejlepším způsobem uctil památku zesnulého krajana a týmového kolegy Marca Simoncelliho.

Michele Pirro poprvé představil v mistrovství světa silničních motocyklů už v roce 2003, ale v domácím závodě v Muggelu, kde startoval na divokou kartu, dojel až na devětadvacáté pozici.
Velkého úspěchu se dočkal v následující sezóně 2004, kdy v týmu RCGM di Bertinoro získal titul mistra Evropy a v italském šampionátu si dojel pro stříbro. V tomtéž roce jel dva závody v mistrovství světa, ale žádné body nezískal. Do první kompletní sezóny v seriálu Grand Prix nastoupil v roce 2005, kdy se strojem Malaguti připravovaným týmem Reparto Corse absolvoval čtrnáct závodů, ale byl klasifikován pouze ve třech, když dvakrát dojel devatenáctý a tři hubené bodíky si připsal v Grand Prix Číny.
Pro rok 2006 přestoupil do týmu WTR Blauer USA, ale ani za řidítky malorážkové Aprilie se mu nevedlo a z dvanácti závodů nevytěžil ani jeden bod. Pro sezónu 2007 se rozhodl k velké změně, když dvoutaktní stopětadvacítku vystřídal litrový motocykl Yamaha R1 připravovaný týmem Lorenzini by Leoni. Ten Michele pilotoval jak ve světovém poháru, tak i v italském šampionátu. Ve „světě“, tedy FIM Cupu Superstock 1000 získal slibné sedmé místo, ale nejvíce na sebe upozornil po zisku titulu v Itálii, kde získal ve všech závodech pole position.
Stejný výkon, tedy vítězství ve všech kvalifikacích a pohár pro mistra Itálie předvedl i v roce 2008 a ve světovém poháru superstocků se posunul na pátou pozici.V týmu Lorenzini by Leoni zůstal i v sezóně 2009, ale přesunul se do kubatury Supersport 600, která jede už oficiální mistrovství světa.
S Yamahou R6 získal dvanácté místo ve světovém šampionátu, když v domácím závodě v Misanu dokonce startoval v pole position. V Itálii vyhrál čtyři ze šesti závodů a připsal si třetí titul i po přestupu do této prestižnější kategorie. Po třech úspěšných sezónách se rozloučil jak s Yamahou, tak týmem Lorenzini by Leoni a i když v roce 2010 zůstal ve supersportech, tak přesedlal na Hondu CBR 600, připravovanou špičkovým týmem Ten Kate. S ní v portugalském Portimau získal první pódium a v celkovém pořadí skončil na pátém místě. Představil se ale i v mistrovství světa silničních motocyklů, kde mu dal Fausto Gresini příležitost startovat s jeho Moriwaki v Grand Prix Aragonu. Při tomto ojedinělém startu Michele čtrnáctým místem ukázal, že si návrat do světa Velkých cen určitě zaslouží a na čtyřtaktním motocyklu se mu určitě povede lépe, nežli v úvodních „malorážkových“ sezónách.
V týmu Gresini Moto2 tak startoval i v sezóně 2011, ve které bodoval v jedenácti závodech, v Grand Prix Velké Británie získal první „bednu“, když dojel na třetím místě, ale největší úspěch zaznamenal v závěrečné Grand Prix Valencie, kde po skvělém výkonu ve velice emotivním závodě dokázal zvítězit. Toto vítězství bylo nejlepší možné uctění památky Marca Simoncelliho, jenž zahynul v předešlém závodě v Malajsii. Možná právě tímhle výsledkem Michele přesvědčil svého šéfa Fausta Gresiniho, aby pokračoval se svým týmem v dalším účinkování ve světě Grand Prix, ale také mu nabídl smlouvu na rok 2012 do nejvyšší kubatury MotoGP. V ní se Pirro představí v sedle motocyklu FTR poháněném motorem Honda Fire Blade, který bude postaven podle předpisů kubatury CRT.
Datum narození: 5. července 1986
Místo narození: San Giovanni Rotundo, Itálie
Výška: 177 cm
Váha: 69 kg

Kariéra v číslech


2003 - Debut v mistrovství světa silničních motocyklů 125cc - 29. místo v GP Itálie Aprilia
2004 - Mistrovství Evropy 125 cc - 1. místo; Aprilia; Team RCGM di Bertinoro
           Mistrovství světa silničních motocyklů 125cc - GP Itálie a GP Valencie (0 bodů) Aprilia
           - 2. místo v Mistrovství Itálie 2005 - Mistrovství světa silničních motocyklů 125cc
           -33. místo (3 body) Malaguti 2006 - Mistrovství světa silničních motocyklů 125 cc
           - 125cc (0 bodů) Aprilia 2007 - FIM Cup Superstock 1000
           - 7. místo (85 bodů) Yamaha -  Mistrovství Itálie Superstock 1000
           - 1. místo 2008 - FIM Cup Superstock 1000
           - 5. místo (102 bodů) Yamaha-  Mistrovství Itálie Superstock 1000
           - 1. místo 2009 - Mistrovství světa Supersport 600
           - 12. místo (99 bodů) Yamaha - Mistrovství Itálie Supersport 600
           - 1. místo 2010 - Mistrovství světa Supersport 600
           - 5. místo (99 bodů) Honda -  Mistrovství světa silničních motocyklů Moto2
           - 38. místo (2 body) Moriwaki
2011 - Mistrovství světa silničních motocyklů Moto2
            - 9. místo (84 bodů) Moriwaki

Fotogalerie 2013

Fotogalerie 2012

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003




TOPlist