PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Vaki
Vloženo 10.7.2013
Aktualizováno 10.7.2013
Zobrazeno 6 639x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jsem rozestavěné Jawě 350/634 koupil mladší sestřičku 638. Je to klasika jawa 350, oproti staršímu modelu jsou válce již z hliníku, má malou kapotáž vpředu ale ještě původní, nezalomený rám.

První dojmy - Zatím ujeto cca 50km od prodejce domů, takže taková seznamovací jízda, kousek po dálnici kousek po venkově a jsem moc spokojený. Je to krásné pohodové svezení, nadčasový design s malou kapotáží vpředu je stále atraktivní a budí zájem kdekoliv se zastaví.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl je dnes určen A) pro nostalgiky, sběratele a vůbec přátele veteránského hnutí a B) pro začátečníky na rozježdění a otrkání se.

Recenze

Jawa 350/638 je mladší sestřička modelu 350/634 který mám rozestavěný. Proto hodně porovnávám. Tento konkrétní stroj je z exportní série pro SSSR takže disponuje např. štítkem v azbuce.

350/638 měli z počátku takřka identický rám jako 634, pod sedlem rovný. Motor má válce nově z hliníku, je osazen 12V zapalováním a kvůli němu má přepracovaný pravý kryt (alternátor je větší než původní dynamo). Levý kryt motoru je také mírně upraven, obsahuje navíc náhon mechanického otáčkoměru.

Prvním dojmem je že papírových 18kW je pro stroj této velikosti (a zejména pouze bubnových brzd) až až. Oproti modelu 634 je přední brzda alespoň dvouklíčková s vnějším ukazatelem opotřebení ale přesto kdokoliv zvyklý na kotoučové dvojité brzdy si musí chvilku zvykat.

Dvutaktní motor produkuje odpovídající množství kouřových efektů obzvláště pokud se netrefí přesně směs s olejem. Ale jelikož tato kouřová clona zůstává za jezdcem, nikterak se neřeší :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JirkaMetal
JirkaMetal napsal 10.07.13 v 16:54 10b.

blahopřeji ke krásné Jawce

Více komentářů



TOPlist