renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 125 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník K0LL
Vloženo 24.6.2013
Aktualizováno 17.9.2013
Zobrazeno 8 440x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sportovní skútr od Yamahy, který zaujme jízdními vlastnostmi, kvalitním zpracováním, praktičností (úložné prostory), dostatečnou výbavou a velkými koly pro naše "rozbité" silnice :).

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Peugeot Satelis 125: Velký, těžký, vyšší spotřeba a menší kola, zato však má více prostoru pod sedlem a lepší výbavu. I když jsem srovnal pro a proti X-Max se mi zamlouval více a dnes této volby vůbec nelituji.
Aprilia SR 125: Malá kola, nedostatek prostoru pod sedlem, méně prostoru a konfortu na sedle při cestování ve dvou
Maxon Matador: Byl to první kandidát, ale to jsem teprve vybíral a zjišťoval informace. Nakonec jsem usoudil, že je lepší našetřit než, aby mě čína někde nechala či, abych na ní něco stále spravoval

První dojmy - První dojmy byly velice pozitivní. Dobré dílenské zpracování je podtrženo na skútr motorkovými jízdními vlastnostmi, na které má vliv tuhý hliníkový rám. Nakonec si přijde na své i líbivý design, který je patrný zejména při pohledu z blízka.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro náročnější uživatele, i ty X max uspokojí a minimálně obstojí na chvalitebnou.

Doplňky na motorce - reflexní proužky na ráfky, přední kotoučová brzda, sportovní plexi

Recenze

Z počátku jsem uvažoval o menším, jednoduchém a za levný peníz dostupném skútru, který by mě spolehlivě dovezl z trasy A do trasy B. Postupem času při vyhledávání informací o jednotlivých strojích jsem se dostával úplně na jiné pole a pochopil, že i když je skútr nový nemusí být vždy spolehlivý viz čínské skútry tipu Maxon. Dále mě zaujaly "Italové" Gilera runner a Nexus nebo stará známá Aprilia SR 125, ale i ty jsem nakonec ze svého seznamu vyškrtl kvůli výše uvedeným nedostatkům. Nakonec jsme se dsotal až do nejvyšších tříd skútrů o objemu 125cc, kde po sečtení všech kladů a záporů vyhrál na prvním místě skútr od japonského výrobce Yamahy. X max 125 byl trošku dražší varianta, než kolik jsem za skútr chtěl původně dát, ale dnes této volby vůbec nelituji.
Tuto Yamahu neboli MBK jsem kupoval při 14 000 najetých km a aktuální stav je necelých 19 300, takže skútřík se mnou zvládl najet už přes 5000 tis. km a zatím bez závady. Co se týče mých zkušeností - maximální rychlost, kterou jsem z něj vytáhl je 125 km/h podle tachoměru, což reálných asi 115 km, mám vyzkoušeno, že tacho proměřuje docela málo...asi o 5-8 km, dle toho jak rychle jedu. Jízdní vlastnosti mě překvapily a to nejen díky na skútr velkým 15-cti a 14-cti palcovým kolům. X max má pevný hliníkový rám, který při zatáčkách dobře drží stopu a to nemluvě o velkém pohodlném sedle, které nabízí dostatek prostoru i při jízdě ve dvou...nemáte žádný problém s ním zvládnout jakoukoliv zatáčku či sebemenší nerovnosti. Díky jeho velikosti a váze s ním lze dobře manimulovat např. v menší garáži ( váha 153kg) či úzkých prostorách. Ve městě se všude protáhne a hravě zvládne to samé co menší skútry. Co mě zaujalo na první pohled je úložný prostor, který na 125cc téměř nemá konkurenci - dvě plnohodnotné přilby + ještě další drobnosti se vlezou pod sedlo bez jakýchkoliv problémů.











Klady:

- Kvalitní dílenské zpracování - vše dobře drží a při nerovnostech plasty nerachotí
- Výbava - přístrojová deska uvádí téměř všechny možné informace, které potřebujete vědět mimo otáčkoměru, což není u skútry s automatem taková tragédie
- Výborná světla - potkávačky jsou velice silné a dálkové téměř srovnatelné s osobním automobilem
- Nízká spotřeba - pokud udržíte ručičku na uzdě ( kolem 80 km/h) je možné jezdit kolem 2.5 litru/100km
- Velký úložný prostor, který ve třídě 125 cc je téměř jedinečný. Dvě integrálky se pod sedlo vlezou jedna báseň, což hodnotím jako velkou výhodu, jelikož při jízdě ve dvou nemusím tahat přilby v ruce.
- Pohodlnost je na vysoké úrovni
- Velká kola - přední 15 palcové o rozměrech 120/70 R15 a zadní 14 palcové s rozměry 140/70 R14 - si do jisté míry poradí s nerovnostmi na českých silnicích. Dále jsou dostatečně široké což zvyšuje stabilitu při jízdě.
- Dobrá ochrana proti vodě za deště
- Ochrana rukou proti větru
- 12.5 litrů nádrž a dojezd téměř 500km
- Nastavitelnost pérování zadních vidlic






Zápory:

X - Max vyráběný od r. 2005 je dobrý a spolehlivý stroj, ovšem má i své mouchy.
- Při nižší teplotě jde znát nedostatečné chránění před větrem v dolní oblasti těla. Při delší jízdě mám promrzlá kolena - chybí širší kapotáš, která je lépe zpracována až na X-Maxu vyráběném od r. 2010.
- Chybí otáčkoměr - nemusí to být nedostatkem
- Jedna poloha pro nohy - při delších cestách bych ocenil u skútru této cenové variace dvě polohy pro usazení nohou
- Základní plexy nechrání dostatečně nechrání řidiče i spojezdce před nárazovým větrem.
- Na skútr této cenové kategorie bych očekával propracovanější přístrojovou desku. Tato ač nabízí vše co člověk potřebuje působí levnějším dojmem.
- Další nedostatky teprve zjišťuji :)






Závěr:

Dobrý skútr do města i výlety. Je dobře zpracovaný a díky velkému úložnému prostoru velice praktický. Motor je spolehlivý a také velice úsporný, takže se dá za rozumný peníz projet kus republiky a troufám si i říct, že cesta za hranice pro něj nebude ničím nedosažitelným, ba naopak.















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sagii
sagii napsal 05.04.20 v 20:02 10b.

Mam dotaz, merim 165 cm. Dosahla bych na zem?
Libi se mi, ale nevim o nikom, kdo by ho mel abych se zkusila posadit.

Vinc999
Vinc999 napsal 17.04.17 v 13:49 10b.

super

ciccoII
ciccoII napsal 24.04.16 v 17:33 10b.

K0LL
K0LL napsal 12.09.13 v 21:43

Díky moc :)) - Dost často nejezdím sám a tak se šikne, že mám dát kam dvě helmy :)

Ferry13
Ferry13 napsal 11.09.13 v 17:25 10b.

Sorry zapoměl jsem na body. 100 kdyby to šlo

Více komentářů



TOPlist