renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 125 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník banadam
Vloženo 5.6.2020
Aktualizováno 23.8.2020
Zobrazeno 1 055x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlný kliďas nejen do města.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Forza 125: Protože nebyla žádná v podobné ceně dost blízko. Neměl jsem možnost přímého srovnání.

První dojmy - Stabilní skútr. Na akceleraci z křižovatky trochu línější, přesto rychlejší než řidiči stihnou zařadit a rozjet se. Zaujala mě stabilita. Pár let dozadu jsem měl hodně starý Piaggio 125 a to bylo na silnici dost nervózní - bál jsem se pustit řidítka. Tady mě to svádí řídit jen jednou rukou, jak pohodlně se cítím.

Motorku bych doporučil pro - Za mě ideální volba pro člověka, který jezdí jak po městě, tak i po okreskách a sem tam na nějaký výlet. Fajn univerzální a praktický stroj.

Doplňky na motorce - Akrapovič. Orig nosič na kufr a kufr. Rozšíření proti větru na nohy. Plexi PUIG V-Tech X-max 125.

Recenze

Hledal jsem jednoduše univerzální skútr do doby, než přijdu na řadu v autoškole. Chtěl jsem praktičnost především. X-Max nabízí hodně úložného prostoru, spolu s kufrem je toho víc než dost.

6 let starý motor s několika tisíci nalítáno, asi dobrý. Jede. Akcelerace z křižovatky není kdo ví jaká, ale stačí na to ujet autům vedle sebe. Zatím jsem s tím moc nenajel, tak se rozepíši později.
Brzdy brzdí. Nemám srovnání s jinými stroji, za mě to zastavit umí. Objevily se tu diskuze nad brzdami u X-Maxů, tak jsem čekal, že to nepůjde zastavit. Ale ono to jde a dobře.
Jsem velmi překvapený stabilitou skútru. Někdy se přistihnu že na rovince držím řidítka jen pravou rukou, levou mám položenou na stehnu a kochám se. Ve měste se mezi auta vleze.
Co mě vážně, ale opravdu naštvalo, jsou velmi slabá světla (pozor, viz update níže). To je naprostá katastrofa. V porování s ledkovými světly na posledních modelech X-Maxu je to jak bludička na konci tunelu.. Je to "velký špatný". Vlastně mě žádná jiná negativní vlastnost tohoto X-Maxe nenapadá. Člověk tu musí počítat s tím, že to má 176 kg. A 10,5 kW to rozhýbe na tachometrových 110 celkem v klidu.

Update bude po ujetí větší vzdálenosti:

Fascinuje mě stabilita stroje. Ovladatelnost ve městě super, jednoduše se procpu kolonou aut až k semaforu. Typický skútrista, co se všude musí ves..at. Tak to není, jde jen o to vužít možnosti dojet si až k semaforu. Dal jsem si delší noční jízdu po dálnici, jede to rychleji než kamiony. A teď ke světlům. Ona to není katastrofa. Je to vlastně dobrý. Bohužel, katastrofa je, že pokrok nezastavíš a v porovnání s novými ledkovými světlomety u posledních X maxů je to zkrátka slabota. Protože ledková světla na X maxu svítí líp než kde jaký osobák. Subjektivně, to dá rozum.

X max 125 je za mě super stroj, velký, stabilní, pohodlný.

Update na konci 08/2020, po ujetí cca 4.000 km a udělání si řidičáku na velkou a následném prodeji:
Stále stejná písnička - praktický stroj, plnohodnotný skútr. Jezdil jsem sám i s přítelkyní, po okreskách to bylo ve dvou horší, ale do města úplně v pohodě. Horší v akceleraci a maximální rychlosti. Prostě do kopce auta brzdíš, ale dojedeš.
Díky jeho hmotnosti (cca 180kg) jsem se s ním naučil a udělal pořádnou průpravu na velkou. Tady se možná někdo bude smát, možná to někomu přijde směšný. Ale kolik z vás rovnou skočilo na litr? Já skočil ze 125 na 600, a i tak je to pro mě docela nářez. Ale nebojím se, a to díky tomu, jak jsem (pocitově) řezal zatáčky na Xmaxu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tondast
Tondast napsal 18.06.20 v 20:42 10b.

Díky za recenzi

Více komentářů



TOPlist