renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 700 GS (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Davidec
Vloženo 5.5.2013
Aktualizováno 17.1.2016
Zobrazeno 5 533x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Vyvážená motorka po všech směrech.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Vstřícné jednání, aktivní a otevřený přístup.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 900: Při projížďce na TDM jsem zjistil, že mi svou úzkou stavbou moc nesedí. Kvalita zpracování je na slabší úrovni. Motor je úžasný, možná až moc bez vibrací, zvuk má nej a design dle mého gusta.
Ducati Multistrada 1200: Vysoká cena a nedůvěra ve spolehlivost po předchozí zkušenosti s Ducati. Design je prvotřídní, posed pohodlný a kvalita zpracování výborná.
BMW R 1200 GS: Výborná motorka, ale po zapůjčení a projetí přes Passo del Stelvio jsem zjistil, že je pro mou postavu spíše velká a těžká.
Suzuki DL 650 V-Strom: Dostatečně mně neoslovila. Podvozek slabší, zpracování dobré, přední štítek vháněl vítr do helmy. Výborná cena, pěkný design a pohodlný posez.
BMW F 800 GS: Nejžhavější adept. Nevýhodou se nakonec ukázalo přílišná orientace na terén.

První dojmy - První pocity z jízdy jsem načerpal při zajíždění. Překvapila mně svým pružným motorem s výborným krouťákem už od nízkých otáček. Převodovka s přesným řazením, delším chodem řadičky a jednoduchým vyřazováním na křižovatce (u Ducati M600 bylo nemožné vyřadit, když stroj stál). Dlouhé zpřevodování. Tvrdý podvozek, který postupně "změknul" při zvyšování jízdního tempa. Široký uchop řídítek, který dává jistotu při jízdě i manipulaci. Ergonomie ovládacích prvků a přístrojové desky s bohatostí informací.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil těm, kteří mají rádi klidnou jízdu krajinou na dlouhé míle a zároveň se nechtějí vzdát možnosti pořádně ji ve vracečkách zakroutit krkem, když zrovna dostanou chuť. Motorka je stavěná na průměrného evropana a je prostorná i pro dva. Doporučil bych ji také pro ty, co hledí na náklady na benzín a vysokou užitnou hodnotu. Není vhodná pro ty, co na prvním místě řeší pořizovací cenu a zbytečné příplatky za kvalitu a zázemí neocení. Pro ty bych raději doporučil Japonský spolehlivý stroj typu Yamaha TDM, Suzuku V-Strom, Honda Transalp nebo obdobné. Pro ty co chtějí image i za cenu menší spolehlivosti bych doporučil moto z Italské provenience. Tolik můj pohled :-)

Doplňky na motorce - ABS, ASC, ESA, Vyhřívané rukojeti, Palubní počítač, Led blinkry, Komfortní sedadlo, Plotna na zavazadla Touratech, a budou další...

Recenze

Během prvního měsíce jsem najezdil více jak 2500 km. Na motorce bylo cítit, jak se postupným zajížděním probouzí k životu. Vibrace klesaly a rozšiřovalo se pásmo použitelných otáček motoru.

Tento stroj jsem vybral po dlouhém pročítání recenzí, zkušeností uživatelů a nakonec i při porovnávání zapůjčených modelů. Po předchozí zkušenosti s Ducati M600, která není nejvhodnějším cestovním motocyklem a přesto jsem navštívil 14 států Evropy, jsem hledal stroj, který zvládne jak asfalt, tak šotolinu . Musel být vhodný pro dva lidi s plně naloženou bagáží pro cestování po Evropě i mimo. Důraz jsem kladl na větší spolehlivost a snadnější údržbu. Yamaha TDM 900 sice nabízí interval výměny oleje / ventily 10tis / 40tis Km, zatímco u BMW je pouze 10 tis / 20tis Km, ale větší charisma, které na mne dýchá, pomyslné misky vah převážilo.

Pro mnoho motorkářů je důležitá i spotřeba paliva. Při klidné jízdě (i ve dvou) palubní počítač vykouzlí krásných 3,8 litrů na 100Km. Při sportovní jízdě se spotřeba vyhoupne lehce přes 4 litry, (plnej knedl zatím nejezdím). Návštěva benzínové pumpy jen potvrdí čísla na displeji. Nádrž je maximálně na 16 litrů paliva a tak obvykle netankuji víc jak 14 litrů. Kontrolka rezervy vždy ukáže včas a na displeji se začnou počítat ujeté kilometry na rezervu pro lepší přehled.

Při koupi jsme hned objednali komfortní sedadlo, které velice ocenila i moje přítelkyně. Sedadlo je široké, vzadu vyvýšené a umožňuje i poposedávání pro změnu polohy. Jednoho dne jsme zamířili z Bologne do Florencie dále pak Pisa, Viareggio, Massa a přes Parmu zpět do Bologně. Celkem jsme toho dne najeli cca 500 Km a přesto jsme slézali nekostrbatí.

Jízda se dá rozdělit na dvě části:
V první části je motor použitelný již od 2000-3000 ot/min podle zařazené rychlosti a to až do 5000 ot/min, kdy je klidný s minimálními vibracemi. V těchto otáčkách je stavěný na cestování a nabízí pěknou porci krouťáku. Vykryje rychlosti od 0 až po 120 km/h. Šestka se řadí nejdříve tak v 90 km/h což pro mně bylo velkým překvapením. (Když jedu na kochačku, tak ji ani nepotřebuji)
Druhá část se odehrává nad 5000 ot/min, kdy vibrace postupně zesílí, zvuk sériového výfuku začne ryčet a motorka je připravena kdykoliv vystřelit dopředu. Kvalty se nestíhají kopat, jak rychloměr následuje otáčkoměr. Do 190km/h bude mít určitě dostatek síly. (Já jsem zatím neměl potřebu jet přes 160km/h)

Firmu BMW chválím, za přidání druhého kotouče dopředu. Díky němu stačí dva prsty na umírňování i svižného cestovního tempa s naloženým bikem. Zadní brzda je dimenzovaná stejně dobře jako přední a já nemám žádných výtek.

Podvozek s páteřovým ocelovým rámem je v této kategorii výborná volba. Snese velké zatížení, nekroutí se a to ani v terénu, kde přijde vhod jeho přirozená pružnost. Je zděděn od své starší terénní sestry. Pro některé může být výhodou, že v případě jeho poškození i mimo Evropu může být snadno svařen v zapadlé dílně.

Nádrž umístěná pod sedlem snižuje těžiště, které napomáhá lepší ovladatelnosti a manipulovatelnosti jak na místě, tak při jízdě v terénu či na asfaltu. Široké řidítka dávají pocit kontroly. Pro mne nová a dnes již oblíbená, je pozice ve stupačkách, kdy jsou řidítka již dostatečně vysoko i na delší jízdu. Stupačky jsou poměrně široké a i v botách s tenkou podrážkou je jízda pohodlná. Enduro obuv by komfort přesto ještě zpříjemnila a váhu těla by rozložila na celou plochu chodidla.

Garanční prohlídku jsem objednal předem, v autorizovaném servisu BMW Imola. Vše proběhlo během jednoho dne včetně umytí. Jediný rozdíl je, že když si koupíte funglovku v IT, garančka je již v ceně. Já platil příjemných 130€. Poruchy zatím nejsou žádné a doufám že i žádné nebudou!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ORi_SV
ORi_SV napsal 11.01.19 v 00:07 10b.

Nezbývá než souhlasit tuto motorku jsem si půjčil v listopadu na týden v Portugalsku a je pravda, že tam kvůli poznávání krás země bych využil spíše offroadově víc dimenzovanou osmistovku, ale se vším napsaným vážně souhlasím. Bravurní motorka, vážně jsem se zamiloval. Přeji mnoho šťastných kilometrů

Majti
Majti napsal 27.01.16 v 21:07 9b.

Ahoj, lépe bych to nenapsala, mám stejné dojmy...
Já měla garančku tady zdarma...

cabernet
cabernet napsal 18.01.16 v 09:11 10b.

Ahoj výborný komentář

wsbk
wsbk napsal 17.01.16 v 23:06 10b.

Davidec
Davidec napsal 13.01.16 v 21:53

Pozitivní komentář potěší. Jsem rád, že se líbilo.

Více komentářů



TOPlist