BMW R 1200 ST (2006)

Vlastník chuan
Vloženo 10.3.2013
Aktualizováno 25.1.2018

Krásy Řecka jsme nepoznali den 14.

Vloženo: 06.09.2019, Uskutečněno: 06.07.2018, Zhlédnuto: 33x

pátek 6.7.
Jaká byla večer zima a mlhavo, tak ráno nás od časných hodin budili děti, které měly snad nějaké závody. Svítilo slunce a bylo krásně teplo. Sbalili jsme si věci a šli na snídani, která byla zase skvělá. Potom už jen pár fotek a sedli jsme na bajk a vyrazili zpátky dolů k řece Drině. Tentokrát se objížďka nekonala, a tak jsme jeli po krásné silnici a zcela novém asfaltu, který včera patrně dokončovali. Jíťa fotila výhledy a kochali jsme se krásnou krajinou. Dojeli jsme do Bajiny Bašty a vydali se k hranici. Je před jediným mostem přes řeku ve městě. Fronta žádná, a tak jsme byli brzo hotoví, jen celník zase chtěl abychom si sundali helmy. Za chvíli už jsme jeli přes starý železný most do Bosny. Za mostem byla závora otevřená, a tak jsem pomalu opatrně jel a rozhlížel se, zda na nás nešijou nějakou habaďůru, a oni celníci seděli u stolečku vedle unimobuňky, ve které měli stanici a kouřili. Zastavil jsem a jeden se líně sebral a šel nás zkontrolovat. Bylo na něm vidět, že ho to evidentně strašně baví a nejradši by někde popíjel a nedělal vůbec nic. Byl ale milý a za chvíli se i s pasy vrátil z buňky podal nám je a se slovy šťastnou cestu nás propustil, ani helmy jsme si nemuseli sundávat, to po nás chtěli jenom Srbové. Jeli jsme po silnici R452 směr Srebrenice. Je to opuštěná, ale celkem pěkná silnička vedoucí krásnou krajinou. Až se nechce člověku věřit, že ještě nedávno zde probíhaly krvavé boje. Dojeli jsme do Srebrenice, nechvalně známé městečko, kde proběhla jedna z nejhrůznějších tragédií války v Jugoslávii. Genocida ve Srebrenici. Na člověka to působí hrozně v kontextu, že městečko je krásné, je tam hodně opravených domků a vše je tak až nebalkánsky upravené a čisté a přitom ještě vlastně nedávno se tam válčilo. Jeli jsme dál až do městečka Potočari, kde je hřbitov a památník obětí ze zmíněné Srebrenické události. Zastavili jsme se a šli se projít a popřemýšlet nad lidskou nenávistí. Hřbitov je opravdu veliký a množství náhrobků člověku až nahání husí kůži. Nasedli jsme na motorku a pokračovali do Bratunace, kde jsme odbočili doleva na silnici R454 a vydali se přes Kravicu směr Drinjača, kde jsme najeli na M19 a jeli přes Divič podél řeky Drina. Ve Zvorniku jsou pozůstatky velké středověké pevnosi, jinak je to celkem ošklivé průmyslové město. Za Zvornikem jsme odbočili na R456 a jeli přes Skenderuši a Goduš k Rastošnici. Místy byla šotolina a místy byl makadam, protože se na nové silnici pracuje. Zatáhla se obloha a černé mraky nás tak zvláštně obklopovaly, ale nepršelo. Před nájezdem na M18 jsme přejeli starý dřevěný most, který už tam stojí asi hezkou řádku let. Dali jsme se doleva směr Priboj a Lopare. Odbočili jsme na R458 a jeli přes Pirkovci směr hraniční přechod Brčko. Brčko je pěkné městečko a hranice Tentokrát vymezuje řeka Sáva. Tento přechod je trochu víc frekventovaný, ale i tak jsme se tam vůbec nezdrželi. A ujížděli přes most na chorvatskou stranu. Chorvatská celnice šlapala jako na drátkách, a tak jsme za chvíli jeli dál po 214 přes Bošnjaci a dál po silnici 55 do Vukovaru, kde jsme najeli na silnici 2 a jeli směr Osjek. Přes Osjek to bylo trochu komplikovanější díky uzavírkám a objížďkám, ale v pořádku jsme se prokličkovali a pokračovali dál na E73 směrem Bieli Manastir a k hraničnímu přechodu Udvar. Zde jsem myslel, že se zdržíme protože jsme přijeli do kolony a zelenými šipkami byl označen jen jeden vjezd ostatní byly zavřené. Co jsem si všiml, tak auto na začátku kolony se chystali asi rozebírat do šroubku. Říkal jsem si: ,,tak to tu asi strávíme noc" když v tom na mě z krajního vjezdu začal hvízdat celník a ukazoval ať tam jedu. Podali jsme mu pasy a řekl ,, á Czech, good ride“ vrátil nám pasy a jeli jsme dál podél plotů s ostnatými dráty až do Moháče, kde jsme si našli ubytováni v hotýlku kousek od centra. Toto městečko jsme navštívili proto, že před několika sty lety kousek odtud zahynul náš král Ludvík Jagelonský, když bránil Evropu proti nájezdu Turků. |Městečko je to docela hezké a prošli jsme se krásně po nábřeží řeky Dunaj. Dali jsme si výbornou večeři a usínali zcela vyčerpáni.

• Krásy Řecka jsme nepoznali den 13.

Čtvrtek 5.7. Ráno jsme zase dostali královskou snídani. Ještě jsem stihl v předním světle vyměnit jednu žárovku, protože už mě docela dlouho kontrolka upozorňovala, že nesvítí a nebavilo mě pořád tu kontrolku přehlíž

Vloženo: 05.09.2019
    Uskutečněno: 05.07.2018
  • Krásy Řecka jsme nepoznali den 12.

středa 4.7. Ráno jako malované nás přivítalo a úsměvy majitelky a číšníků byly taky moc milé. Snídaně byla zase skvělá. S krajany jsme se rozloučili a vyrazili na cestu. bylo už zase neskutečné horko.Navigace nás ved

Vloženo: 04.09.2019
    Uskutečněno: 04.07.2018
  • Krásy Řecka jsme nepoznali den 11.

úterý 3.7. Slunce pálilo od samého rána. Snídani jsme měli připravenou venku pod přístřeškem a bylo připraveno mnoho různých dobrot. Vedle snídali další hosté a byli to Češi. Takovou dálku se člověk trmácí, aby se pokud