renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Babetta 207 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Babettista
Vloženo 11.10.2012
Aktualizováno 9.4.2013
Zobrazeno 23 263x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


model 207.500. Originální stav do posledního šroubku a laku.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - konstrukčně velmi jednoduchý, spolehlivý moped

Motorku bych doporučil pro - pro lidi, kteří chtějí mít spolehlivý dopravní prostředek s minimem investic na příštích 30 let :)

Recenze

Úvod
Jednoho krásného dne jsem si řekl, že když už jsem tělem i duší Babettista a vlastním 2 pěkné 210, tak bych měl svoji sbírku rozšířit i o legendární 207, na kterou jsem slyšel jen samou chválu, že to je neskutečný držák ve spolehlivosti. Začal jsem se pídit po informacích, slintal nad videi na youtube a ve chvílích volna předčítal statě z bible od Ďurkoviče a pomalu se tak nějak prokousával do tajů motoru 207.

Hledal jsem na netu v historii inzeráty, abych si mohl udělat představu o cenové relaci a už na první pohled bylo zřejmé, že sehnat originální kousek v top stavu je už marná snaha.

Nakonec se mi podařilo sehnat žlutou 207.500 z roku 1981. Od 11.10.2012 ji mám doma a pokouším se postupně o kompletní renovaci z originálních dílů.

Video z testovací jízdy během renovace. Jde zde zhruba o představu, jaký je zvuk motoru a jak rychle to jede na max. rychlost. Ještě mi tenkrát slušně házely obě kola.


Zkušenosti

Nejlepší je brázdit na vyleštěném stroji ulice Brna, to si opravdu užívám. Babetta 207 je v Brně už veterán, který se jen tak nevidí každý den. Díky unikátnímu zvuku motoru během jízdy se téměř každý chodec otáčí, malé děti mávají, puberťáci se pochichtávají, parta dělníků přeruší na chvíli svoji práci a koukají, jak kolem nich moped projíždí, starší generaci se rozzáří úsměv na obličeji, psi se chtějí utrhnout z vodítka a pronásledovat mě, protože vidí velkou šanci, že mě můžou doběhnout. Někteří lidé uznale dají palec nahoru nebo když někde zastavím, přijdou, dají se do řeči a zavzpomínají na staré dobré časy. Téměř každý se ptá, na kolik taková Babetta přijde, jestli se na to dají sehnat ještě díly, popřípadě při velkém nadšení chtějí rovnou kontakt na někoho, kdo by se jim na jejich ležáka mrknul. U obchodu, kam jezdím nakupovat, se tvoří u zaparkované Babetty hloučky zvědavců, buď jen obchází kolem a kochají se nebo si rovnou Babettu vyfotí na mobil.

Sedačka je velmi příjemná na posed. Mám tu gumovou verzi s pružinami.

Rozběhové i startovací spojky jsou docela naddimenzované oproti 210, je tady mnohem větší požadavek na výdrž a tření při rozjezdu.

Přístup ke spojkám je dle mého názoru o něco těžší než na 210, rovněž i jejich výměna vyžaduje cvik, viz to maďarské video v odkazu, co mám dole. Mám stahovák bubnu (ještě se dá všude koupit) a musím se do něj opravdu hodně opřít, abych sundal spojkové těleso. Používám originální přidržovač setrvačníku, abych si nepodřel setrvačník. 3 šroubky na setrvačníku mají sklon se vyžvejkat, hlavní středový šroub je také náchylný, takže bacha, opatrně. Když sundám těleso spojky, uvidím na startovací čelisti a na buben úplný. Buben úplný se dá sundat až když vypáčíte gufero, pod ním je segerovka, která drží buben na klikovce. To je trošku nešikovně řešené, ale budiž, kolik z vás mění buben?

Pozor, ale teď to nejlepší. K převodovce se dostanete, aniž byste půlili motor! Stačí jen sundat buben úplný a odšroubovat šroubky krytu převodovky a jste v převodovce a tam vyměníte vše (pozor, nejdřív vypusťte olej, jinak se budete divit). To je užasné. Řekněte mi, kolik znáte motorek, kde si na koleně zcela v amaterských podmínkách demontujete hlavu. válec, píst a převodovku, aniž byste museli půlet motor. Tohle je úžasné :)

Dekompresor je úžasná věcička. Lépe se s ním startuje. Dá se použít nouzově na start, když začínají vypovídat službu startovací čelisti.

Nosič je horší než u 210, nedisponuje tolika možnostmi montáže. Obecně se tam dá dobře namontovat košíček, ale postranní brašny, to byste si už museli vyrobit nějaké opěrné desky z boku.

Přední světlo svítí mnohem lépe než na obou 210, v noci se jezdí skvěle.

Spotřebu jsem zatím neměřil, doufám, že nepřekročím 2L/100..

Je ale vidět, že na 207 se konstruktéři teprve učili, protože když se vám ucpe např. tryska v karburátoru, musíte demontovat snad všechny kryty, než se vůbec dostanete ke karburátoru. Dokonce se musí sundat i fajfka ze zapalovacího kabelu, abyste mohli sundat kryt karburátoru úplně.

Elaborování s napnutím řetězu musí být dokonalé, jinak má tendenci dřít o kyvku kvůli malé rozetě. Na montáž předního kola i zadního kola se musí použít větší síla, protože díly víc lícují, já používám dřívko, na roztažení vidlicí, ať to tam jde jednodušeji nasadit.

Celkově Babetta v dobrém stavu nezklame, je robustnější, spolehlivější na první pohled oproti 210, ale nevyjedete s ní prudší kopce, tam se prostě přišlapuje. Tak abyste nebyli zklamaní. Průběh točivého momentu je koncipován pro jednorychlostní stroje. Když se dostane do otáček, tak je to držák, ale v nízkých otáčkách má tendenci také táhnout, ale dřív začnou prokluzovat spojky, ty jsou navrženy na určitý tah.

Aktuální stav na trhu s ND

Velmi špatné, pokud chci originální díl. Díky mravenčí píli a kontaktu s několika podobně postiženými jedinci, jako jsem já, jsem dostával tipy, kde co sehnat a tak jsem skupoval poslední zbytky skladových zásob originálních dílů, kde to jen šlo a ostatní již nesehnatelné originální díly jsem posháněl přes internetové bazary nebo z vraků. Tak jsem se předzásobil díly až do důchodu :)

Průběh renovace

Na první pohled Babetta vypadala v pořádku, ale po dovezení do Brna jsem zjistil, že na ní bude práce jako na kostele. Nechtěla se totiž vůbec rozjet, jen na volnoběh krásně předla. Po vyčištění karburátoru už začla jezdit, jak má. Pak nastalo pucování všech dílů, to bylo také časově náročně. Šmír, zapečený karbon a jiné svinstvo. Nakonec jsem na vším zvítězil.

Řekl jsem si, že má ještě zachovalý lak, tak ho nechám původní, ať je to originál úplně vše, i když lak už není úplně dokonalý. Pasta Tempo to jistí :)

Pustil jsem se do drobných oprav a seřizování. Ačkoliv jsem expert na 210, u 207 jsem začínal úplně od piky jako totální amatér. Naštěstí to nebylo tak komplikované, takže po pár dnech jsem měl základní úkony v malíčku.

Trochu mi to kouřilo z výfuku, tak jsem sundal hlavu a válec a změřil kroužky a první měl už vůli 0.5mm, tak jsem tam preventivně dal originální nové kroužky .

Když už se zdálo,že je vše jakž takž seřízené, tak jsem se rozhodl otestovat tam dát karburátor z 210 (Jikov 2912) , ale moje zkušenosti po více než týdnu říkají, že to prostě s tímto karburátorem nejede do otáček, střílí mi to z výfuku, nešlo to prostě seřídit ani za nic. 210tkový karburátor měl ale citelně větší tah do kopců, ale nechtěl se rozjet do otáček, tak mi to jelo sotva 20km/h. Každá Babetta to má ale jinak, někomu pomůže sundat sání, někomu lepší karburátor. Co kus, to originál.

Na aukru jsem sehnal původní originál Pal N5R svíčky, tak jsem si hned koupil 4ks do zásoby.

10.1.2013 - pojištěno za 134Kč u Kooperativy

12.1.2013 první projížďka. 60km kolem přehrady přes Moravský kras.
Do kopců se už musí přišlapávat, ale pořád lehčí než na kole. Babetta jela spolehlivě bez jediné závady. Průměrná rychlost 26 km/h

Tutorial
poučné video sborky bubnů. Snad udělám časem také něco podobného

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
speedwayHanzz
speedwayHanzz napsal 06.12.20 v 10:05 10b.

Tonnybabett
Tonnybabett napsal 05.11.17 v 20:54 10b.

Ta moje byla taky v této žluté, dostal jsem ji od souseda v žalostném stavu a bez kartičky, teť je sni chopper.

Provaz1
Provaz1 napsal 02.12.15 v 11:07 10b.

Krásná, podle mě ten lak je super. A hlavně hezky široce napsaná recenze. Nádherně zachovalý. Vím, že na foto to vždy vypadá lépe a jednotlivé skrábance nejsou vidět, ale i tak je to super stav. Na takto starých strojích Všechny chromy nádherně zachovalé. Já už jsem se totiž dostal do stavu, kdy chci původní lak zachovat za možná největší cenu a i hodně poškrábaný díl se snažím zachránit i třeba repasí v míste poškození do rozstřiku. Moje 207 je bohužel v o dost více dezolátním stavu (v této době dlouhodobě odstavena) , ale je pojízdná v origo oranžové barvě - i když dosti poškozené. Tato je
opravdu super a i Vaše ostatní babetty jsou velice pěkné. Já mám zatím jet ty tři (228, 207, 210)

Enduromagor
Enduromagor napsal 09.11.15 v 10:43 10b.

Bomba

Kobylak
Kobylak napsal 18.10.13 v 18:24 10b.

Za tu originalitu

Více komentářů



TOPlist