renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Babetta 207 (1983)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Babettista
Vloženo 15.11.2014
Aktualizováno 22.11.2014
Zobrazeno 9 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


jedná se o mezityp mezi 207 a 210. Tzn. jeden z posledních kousků, co se vyráběl v roce 1983, když už nabíhala výroba B210.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - téměř měsíc byl vystaven inzerát na bazoši s 1300 návštěvami profilu. Říkal jsem si, že to něčím smrdí, protože pěkná Babetta by byla hned pryč. Sebral jsem odvahu, zavolal a jel se na ni podívat. Nešlo ji nekoupit. Je v top stavu.

Doplňky na motorce - klakson, tachometr, taštička s nářadím, pumpička

Recenze

Babetty mají jednu jedinou nevýhodu a to, že jsou moc levné. Když se přestanete kontrolovat, můžete mít do roka zaskládanou plnou garáž těmito plechovými miláčky, že už ani vrata nezavřete :) Proto jsem se zapřisáhl, že si opravdu už žádnou další Babettu nekoupím, jenže mé přesvědčení vydrželo jen do okamžiku, než jsem narazil na inzerát krásné žluté B207 v top stavu :) Nešlo mu odolat. Inzerát na bazoši už hezkých pár týdnů visel, tak jsem si namlouval, že už taková leštěnka musí být dávno pryč, a tak jsem pořád zvažoval, zda zavolat nebo ne a kam bych ji dal do své přeplněné garáže. Nakonec jsem po několika bezesných nocích a neustálého hecování podobně postižených kolegů sebral odvahu a vytočil kontaktní číslo a světe div se byla ještě k mání :)

Do telefonu vám každý řekne pane, ta Babetta je v top stavu. Takto jsem si už v minulosti párkrát naběhl a jel někam hodně daleko úplně zbytečně, ale zrovna teď mi to bylo fuk, protože jsem měl náhodou v brzké době cestu kolem, takže by to pro mě nebyla žádná finanční ani časová ztráta. Tak jsme se domluvili, že se na ni přijedu v sobotu 15.11.2014 mrknout do Nového Jičína.

Ráno jsem naložil syna a vyrazili jsme do NJ. Na místě jsme zjistili, že je Babča v zachovalém stavu přesně podle tvrzení v inzerátu. Následovala kontrola originality, nastartování a už jsem si to frčel na testovací projížďku, zatímco syn pokukoval po ostatních motorkách, co měl pán v garáži. Po 200 metrech mi ale chcípla a už jsem ji nenakopl. To ale vůbec nevadilo, protože i z tak krátké jízdy bylo zřejmé, že je motor v pořádku a pěkně táhne.

Babetta je model 207.356 v plné výbavě z roku 1983, což byl poslední rok, kdy se vyráběly Babetty 207. Všimněte si, že tato Babetta má již přední světlomet a vidlici z prvního typu Babetty 210 a je to tak opravdu originál. Je osazena klaksonem, tachometrem z B210 s převodkou tacho na levé straně (u B210 je ve štítu brzdy), byla k tomu kožená taštička s nářadím pod sedlo, pumpička a ještě čistá kartička technického osvědčení k vyplnění.

Tak jsme si plácli a Babettu jsme naložili do auta, dovezl jsem si ji domu a začal jsem s přípravou na čištění. Po odstrojení komponent bylo vidět, že je Babetta zcela nenapadena kutilem a že má úplně všechny komponenty na tom správném místě a nechybí ani originální stahovací pásky. Jen pár šroubků (boční plechové kryty) bylo už neoriginálních, tak jsem je ze šuplíkových zásob doplnil.

Bylo třeba odrezit nádrž (v kyselině citronové), vyčistit zcela ucpaný palivový ventil, profouknout karburátor na kompresoru a pak jsem začal s komplexním čištěním podvozku a celé Babetty od sajrajtu. Vyměnil jsem olej v převodovce, promazal řetězy, poléčil silichromem mírně zašlé řídítka. Na lak nebylo třeba použít Tempo, jen umýt hadříkem namočeným v jarové vodě. Po cca 18h fušce byla Babetta vypucovaná a připravená na první jízdu s tím, že žebra hlavy a válce jsem ještě nečistil. To by bylo na další den práce.

Nastartoval jsem Babettu a jel jsem se projet. Tento typ Babetty má mírně zvýšený výkon a to tak, že válec je už 2-kanálový jak u B210. Bez rozebírání to jde poznat tak, že před kolínkem nasávání je takový trojuhelníkový nálitek na válci (viz fotogalerie). Tyto válce se dávaly především do Babett, které šly na export. V praxi jsem se zatím za celý svůj život nesetkal s dalším válcem tohoto typu, že by byl osazen na nějaké Babettě a to jsem těch 207ček měl v ruce aspoň 30. U klasického válce žádný nálitek na válci není. V Mototechně prý byly tyto výkonější Babetty pracovně nazývány turbíčka. To jsem se dočetl v nějaké diskuzi na internetu :) Karburátor je osazen u tohoto typu již 2912 DC.

Už jsem dostal v souvislosti se zvýšeným výkonem Babetty několik dotazů jak zde, tak i na Babetta klubu, jakou to má maximálku. Maximálku to má pořád stejnou kolem 38km/h, ale do kopců je to neskutečný držák. Vyrovná se Babettě 210, co zvládne vyjet na dvojku, než podřadí na jedničku, což je velmi slušný výsledek. S touto konfigurací pak máte vyšší průměrnou rychlost než na obyčejné B207.

Zde se můžete pokochat, jak motor vrní


Poté, co jsem Babettu párkrát projel, tak jsem objevil ještě dalších pár nedostatků a to, že mi ukapával olej z převodovky ze setrvačníku, nefungoval správně tachometr a zrcátko se hýbalo. Problémy jsem vychytal, postupně jsem ještě vyměnil zašlé díly (šlapátka, kliky, setrvačník, šroubky, apod.) za nové. Když už leštenka, tak s plnou parádou. Ty staré komponenty nechám časem pozinkovat a teď už Babetta leží v garáži a je připravená na příští sezónu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tonnybabett
Tonnybabett napsal 05.11.17 v 21:24 10b.

Hold někdy se zadaří, přeji mnoho příjemných zážitků z babčou..

Kobylak
Kobylak napsal 10.12.14 v 04:07 10b.

Další kousek do soukromého muzea

gumidek007
gumidek007 napsal 19.11.14 v 20:57

Babety jsou super!!

-MP-
-MP- napsal 18.11.14 v 18:50

Pěknej kousek . To se ti povedl dobrej kauf

Milan1963
Milan1963 napsal 15.11.14 v 20:27

Pěkný stroj, tu radost chápu. At' dobře jezdí.

Více komentářů



TOPlist