renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yuki TR 200 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lifer
Vloženo 11.7.2012
Aktualizováno 19.10.2017
Zobrazeno 7 708x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Klasické lehké endurko spíše na polní, či lesní cesty. Oproti dváce je to dravec jak zvukem, tak tahem.

Více fotografii

První dojmy - Koupil jsem se škrábancema a sem tam i prasklinama, ale celkově bez koroze. Bohužel před dojezdem domů jsem stihnul pořádně zmoknout a pak začly problémy s elektrikou a motorem. Co mě ze všech problémů štvalo nejvíc, bylo to praskání špic v zadním kole, ale to už je historie. Jinak dobré silniční endurko s příjemným zvukem a tahem.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je nejvhodnější pro lidi, co si nemůžou dovolit drahý motocykl, takže především pro studenty, nebo jako druhá motorka do lehkého terénu. Levná pojistka, levné díly, málo žere, hezká

Recenze

Motor: K166FML (198ccm) - Kopie motoru ze Suzuki DR 200 + Mikuni CV-type BST28 mm (BS28)

*** Aktuality ***
- Už je prodána.

Do prodeje jsem ji vlastnil okolo 5 let a odjezdil s ni spousty km. Každému začínajícímu motorkáři bych ji doporučil, jelikož toho opravdu hodně naučí a člověk se nebojí do čehokoliv rejpnout. třeba se o motorku důkladně postarat a pak bude spolehlivě sloužit. Kdyby si mí kamarádi nekoupili mnohonásobně silnější stroje, tak si ji i nechám.

Yuki TR 200 jsem pořídil po dobrých zkušenostech s Hyosungem (doufal jsem, že se Čínská motorka nebude tolik lišit od Korejské). Vzhledem dost podobné motorky (rodiče by je nerozeznaly ). Chtěl jsem cenově dostupnou univerzální motorku levnou na provoz s dostupnými náhradními díly, což TRko je.

Moje zkušenosti s motorkou jsou dobré i špatné. Na motorce se mi dobře jezdí, jen je poněkud kazivá do doby, než se vychytají různé nedostatky. Aspoň je koncepčně tak jednoduchá, že všechny opravy byly pro mě hračka a tak trochu i zábava.

Podrobně popíšu:

Jízda je ten nejlepší požitek z motorky. Líbí se mi, jak příjemně táhne už od nízkých otáček a ten zvuk! Nízké otáčky motoru nevadí, ale nechá si líbit i vyšší otáčky. Ta pružnost motoru je prostě super! Je pravda, že mi chybí 6tý rychlostní stupeň. Pětka tam je opravdu rychle a motor by možná snesl i šestku. Na pětku vyjede krásně i táhlé kopce, neměl jsem v kopcích potřebu podřazovat. Po vyjmutí katu z výfuku jela opravdu lépe za plynem a v táhlých kopcích na pětku akceleruje. Nejradši volím otáčky od 4000 do 7000 otáček za minutu. Při těchto otáčkách se motor nijak nedusí a ani příliš netrápí. Maximální rychlost bude asi 125 km/h. Cestovní rychlost do 100 km/h. Jezdil jsem do 110 km/h a motor šlapal jako hodinky.

Brzdy jsou tak akorát. Nic extra, ale aspoň jsem neměl strach, že mi to někde podjede. Brzdové destičky a obložení vydrží dlouho. Brzdil jsem převážně motorem který má silnou kompresi, takže brzdy jsou spíš jako nouzovka a pro dobržďování.

Podvozek mi stačí. Přední vidle by mohla mít vyšší zdvihy. Zadní centrála je po dotáhnutí pružiny ideální. Na dorazy vidlice jsem se po výměně vidlicového oleje nedostal. Trochu mě štve stabilita - když pustím řídítka, tak má motorka tendence zatáčet na pravou stranu. Potom, co jsem namontoval nové duralové páčky a kryty páček, tak už to tolik nezatáčí. Nejspíš to chtělo vyvážit řídítka. Odpružení se hodí spíše na lehký terén a takové výlety po nezpevněných cestách. Těžký terén sice taky zvládá, ale nic komfortního to není.

Jinak ovladatelnost je super, váží 126 kg, takže poslouchá. Dá se s ní manévrovat a není až tak vysoká. Co se ovladatelnosti týče, tak mě endura vyhovují. Klopit mám trochu strach, ale zvládla zatím vše bez nehody. Pneu používám Heidenau K60 a až na to hučení jsou v pohodě.

Spolujezdkyně si nestěžují, naopak říkají, jak je jim pohodlno. Ono taky záleží na počasí - v dešti jim tak pohodlno asi nebude . Jinak samozřejmě tah ve dvou není úplně ideální. Nepotřebuju spolujezdce děsit a stovku to vytáhne, takže mě to stačí. Úložný prostor téměř není, takže ho nebudu ani nijak moc vypisovat, pouze ta schránka na nářadí.

Spotřeba já parádní. Pápne si to asi 3-3,5 litru na 100 km. Motoru dělá dobře když se točí, ale to platí asi u každého jednoválce. Ekonomická jizda není nutná, člověk moc neušetří a neužije si jízdu.

Servis se snažím dělat si sám. Stejně v servisech to odrbávají a jenom by z lidí tahali prachy, což chápu, když je to jejich práce. Servisní intervaly jsou co 5 000 km. Vytisknul jsem si servisní manuál, kde je vše pěkně popsané i s momenty na dotahování šroubů - zatím s mým servisem nebyl problém, co jsem potřeboval opravit jsem opravil. Konstrukčně to není složitý motocykl, za což jsem rád.

Tak a teď poruchy . Odešlo ložisko mezi klikou a ojnicí a jedno převodové kolečko. Pak se měnilo kolo kvůli praskající špicím. Po opravení je klid. I mě postihnul problém s trojkou v převodovce, kde ze očesaly synchronní zoubky. Občas třeba odvzdušnit brzdu, či vyměnit žarovičku. Pak se opravovalo pouze to co jsem si sám rozbil. Toď vše

Motorka je ideální do města, kde se dá nádherně kličkovat mezi auty. V terénu jezdí taky nádherně, ale kroska to není. Nejhorší je vjet na dálnici, kde se člověk ukouše nudou...
Na cestování to ujde. Je dobré vybírat cesty mimo dálnici, plné klikatých zatáček. Pohodlí na motorce nějaké je, ale je třeba si najít vhodnou polohu pro sezení, kdy nebolí záda a zadek. Když cestuju, tak si dávám přibližně co hodinu krátkou přestávku.

Prasklých špic zadního kola: 27 ...
28. 8. 2013 - Zadní kolo vyměněno za použité kolo ze Suzuki DR 125 a prasklým špicím je konec.

Úpravy
U Pana Nespěšného jsem nechal odřezat EGR ventil, což byla možná blbost. Lepší je koupit nový svod bez EGR ventilu a ten bebech vytáhnout jednoduše z airboxu... Lepší výkon moc nepocítíte, jen se vám nebude špinit vzduchový filtr. Vyndaný katalyzátor prospěl zvuku a tahu v nízkých otáčkách.
No a pak vizuální úpravy, ale těch si můžete všimnout na fotkách :)
Dá se s ní vyhrát. Mít ji zpět, tak řeším vidlici s delším zdvihem, převodovku upravím na 6q, silně bych uvažoval nad nastavitelným centrálním tlumičem a nerozovým výfukovým systémem. Motor na to že nemá vyvažovací hřídel, tak zas hrozně nevibruje. Plasty jsou křehký a s těmi by byl asi problém.

Je to dobrá motorka s dostupnými díly a snadným servisem. Je i pěkná, ale člověk se o ni musí starat, aby dobře sloužila. Yukina mě bavila. Rád si dokazuju, že umím vše opravit, mám pak lepší pocit z jízdy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lifer
Lifer napsal 19.10.17 v 07:59

Prý je problém s trojkou v převodovce, že brzo odchází, jinak je to super stroj. Vrátit čas, tak si ji asi nechám a vylepším. Teď mám celkem křáp co žere i ty děcka kolem cesty

Tomle
Tomle napsal 17.10.17 v 19:03

Pěkná, taky jsem si ji pořídil, abych se v zimě nenudil a netahal po lese Báwo

gomolak
gomolak napsal 12.04.16 v 00:36

Čau hale chci se zeptat kde si kupoval ty ložiska do prepakovani :)) předem dík :)

Lifer
Lifer napsal 01.02.16 v 09:08

Joo stále existuju s TRkem. Jen udělat nějakou tu údržbu a můžu zase jezdit. Už přemýšlím o silnější, ale stále váhám jestli to má smysl přejít ze zdravé motorky na něco o čem vůbec nic nevím.

Dady
Dady napsal 26.01.16 v 12:09

Tak se tady jen brouzdám, koukám, ještě existuješ s tou 200kou ?. Jo, tomu teploušovi bych ještě přišlápnul koule

Více komentářů



TOPlist