Rozhodl jsem se pro další vychytávku, kterou moto bohužel nebyla obdařena z výroby a to výstražné blikny.Nejhorší bylo vymyslet kudy a jak blikny zapojit aby to bylo příjemné na ovládání, zbytečně bych se nemusel moc rejpat v elektrice a nemusel rozebírat půl mašiny.
Nejefektivnější a nejjednodušší je sehnat dvoupolový spínač a zapojit kabely z přepínače blinkrů proti plusu a samozřejmně sehnat jiný přerušovač, který utáhne 4x21W. Spínač jsem bohužel u nás nesehnal a tak přišla v úvahu variannta s usměrňovacími diodami.
Takže nejprve jsem vyměnil stávající přerušovač za přerušovač se třemi kontakty (kostra navíc) poté jsem rozebral přepínač a mikropájkou na na každý kontakt přiletoval drát, který jsem vyvedl původní dírou na na odtok ze spoda krabičky spínače.Takže na levý blinkr kabel, pravý blinkr kabel a na na přívod+ taky kabel. Plus jsem vyvedl přes podsvícený spínač na řidítka vedle přepínače a přes dvě usměrňovací diody (na každou stranu jedna) a to je v podtatě všechno. Trvalo to cca 1,5hodiny i s výrobou držáku a pouzdra na spínač. Teď při zapnutí bliká tlačítko, kontrolka v palubce a samozřejmně obě strany blinkrů.Původní instalace se tím nezměnila.Jediná výhoda/nevýhoda-blinkry jdou zapnout pouze při otočeném klíčku. A pakliže někdo argumentuje, že warningy jsou na motorce k ničemu, z vlastní zkušenosti z Rakouska můžu říct, že mi hodně pomohly. Při jízdě na rychlovce mi při přepnutí z potkávaček na dálkový vyhořela pojistka a byla tma, díky blikání warningů jsem alespoń něco viděl a ty co by jeli proti nebo za mnou okamžitě vědí že je problém. jinak pro inspiraci přikládám odkaz, který jsem našel když už bylo hotovo:( http://www.etv1000....unning&Itemid=12
Vlastník | sseba1 | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2011 | |
Aktualizováno | 29.9.2013 | |
Zobrazeno | 3 283x |