renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sseba1
Vloženo 18.5.2011
Aktualizováno 29.9.2013
Zobrazeno 3 282x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

oprava přepákování +kyvka

Vloženo: 12.07.2017, Uskutečněno: 12.07.2017, Stav tachometru: 50000 km, Zhlédnuto: 71x


Po delší cestě v plné polní po Rumunsku se více začalo ozívat přepákování a tak nezbylo, než se na nej mrknout, neb mě lupání při propružení začalo víc a víc znepokojovat...postupně přidám fotky, názvy dílů a postup,kterým jsem docílil opravy...

Nuže, po nějakém čase se pokusím sepsat postup.
Aby se člověk dostal na přepákování je třeba krom kola sundat ještě oba výfuky,tím pádem o oplasty na zádi moto a jelikož jsem dělal krom přepákování i kyvku samotnou, sundal jsem to až od nádrže. Aby práce byla co nejsnadnější, moto jsem zavěsil na popruhy a zvedl mu prdel. Po vyndání přepákování mi bylo hned jasné, co je špatně. Čepy byly vyrezlé a vytlačené, ložiska suchá a vyrezlá jakbysmet.Výborně:) Nešlo s čepy v ložiskách rukou ani pootočit... ale co a kolik tam toho vlastně patří?

Do samotného přepákování patří 5 jehlových bezklecových ložisek a 6 gufer
A k tomu ještě tři průchozí kalené čepy,které jsou sami o sobě docela drahé, naštěstí jsem měl v kopru jen dva, ten nejkratší přímo v ose tlumiče a jeden 4cm.
Nejkratší čep na tom byl nejhůře originál v APrilii i parts depod shodně cca 1728kč,vtipné je,že 4cm čep byl o 2/3 levnější a přitom má stejný průměr. Nelenil jsem a začal hledat. Nejmenší váleček má rozměr 10 x 18 x 25. Nejpodobnější jsem našel do KTM za jářku 134Kč s tím rozdílem že měl rozměr 10 x 18 x 25,5 , což jsem excentrickou bruskou doladil za cca 1minutu brusu a ušetřil jsem 1500kč i když započtu poštovné.

K samotné výměně ložisek, nejprve je potřeba vyjmout šroubovákem gufera aby se ložiska obnažila, řádně je nahřát a vylisovat ven. Jako ideál se osvědčili oříšky z goly, jeden velký,aby do něj ložiska mohla propadnout a jeden o pár desetin menší, než je samotný otvor pro ložisko. A pak už jen fungovat v lisu či svěráku dokud ložiska všechna nevylezou. Hliníkový blok jsem vyčistil, naolejoval, důkladně nahřál a jal jsem se ložiska,která jsem předtím nechal celé dopoledne v mrazáku, nalisovat zpět. Když je materiál dobře nahřátý a ložiska studená, práce se výrazně usnadní a zrychlí. Pozor,aby ložiska byla ve stejné vzdálenosti z obou stran a nebyla vyosená! Zalisovaná je mám přesně o šířku gufera do nitra. po nalisování všech ložisek jsem je osadil gufery a všechny válečky namazal vazelinou A00, je neskutečné hustá, vzpomněl jsem si na matlakoule z dětství.

Když jsem měl sesazené přepákování, nedalo mi to a jal jsem se ještě vyndat kyvku samotnou. Při vyndání kyvky je třeba vyndat celý tlumič včetně zadního svodu, což je tak trochu hodinářská práce.A následně povolit matici celé kyvky na straně řetězovky i samotnou osu na straně druhé. po vynání osy je ještě třeba vyšroubovat vymezovací zavitovou dutinku a pak už lze kyvku vyjmout.
Kyvka samotná má na sobě několik ložisek. Dvě ložiska jsou stejná jako na přepákování a ty se nahází ve spod. Další dvě ložiska jsou klasická kuličková a v poslední řadě jedno velké klecové jehlové ložisko a pár gufer a dva "O" kroužky do kterého se zasouvá ještě problematický čep.

Klasická ložiska jsou pod guferem a dále ještě pod velkou segrovkou, krásně se na ně dá dostat z druhé strany od jehlového ložiska po vyjmutí čepu a vymezovací trubičky. Velký problém nastal ale přy pokusu vyndat ložisko jehlové. V kyvce,oproti druhé straně se není čecho chytit a ložisko je tak nízké,že prostě vyklepat nešlo. V tu chvíli jsme poprosil o pomoc kolegu,která CO čkem nabodoval na okraj ložiska podložku, přes kterou jsme ložisko vyndali. Pozor při vaření cočkem na hliník,aby vydržel!!! Po vyndání všech ložisek jsem se jal očistit j, objednat a sesadit zpět.

Nejprve jsem začal spodními dvěma ložisky(stejná jako v přepákování) dále jsem zalisoval ložisko válečkové klecové do jedn é strany a pak také dvě ložiska v řadě ze strany druhé, zajistil segrovkou a opatřil gufery a novými o kroužky na vymezovací tyčinku. Bohužel čep, který vymezuje osu kyvky a ložsko byl značně poškozený a tak bylo jej třeba vyměnit taky.
Po nalisování všeho zpět a osazení novými čepy už byla maličkost vrátit promazanou kyvku i přepákování. Rozdíl při pružení je markantní, po delší projížďce zkusím dát opět nějaké info. Nicméně, všechna ložiska jsou v pohybu, válečky nevymačkané a vše je bez pazvuků. Nevěřil bych,jak velký rozdíl to dokože!

Zde je soupis použitého zboží:
celkem do přepákování a kyvky (jen co je spřažené s přepákováním)

1.) 7x jehlové BEZKLECOVÉ ložisko typ: HN1816 cena cca 250kč/ks
2.) 8x Gufero:typ: 18 x 24 x 3 cena cca 85kč/ks

3.) 1x čep 10x18x25 orig díl: AP81356085 cena nesmysl 1728kč- nalezen nejpodobnější na KTm pod číslem577204080010 a zbrroušen o 0,5mm za 134Kč Kupováno od firmy UNIVOK.cz perfeektní domluva a přesto že nebyl díl skladem, za tři dny byl doma!!! Ještě jednou díky.

4.) 1x čep 10x 18 x 40mm AP8135924-bohužel v originálu, náhradu jsem nenašel:( pokud někdo ano, dejte vědět cena 535kč parts depot a nebo A spirit cca 470kč

velké čepy byly naštěstí v pořádku.

zde je soupis potřeb pro kynou vydlici:

1.) 2x ložisko typ:6904 2RS cena 290kč/ks
2.) 1x jehlové klecové ložisko typ:HK3026 225kč
3.) 2x o kroužek velikost: 26x3,5 cena 6kč/ks
4.) 1x gufero velikost: 30x37x4 cca100kč
5.) 1x gufero velikost:25x37x5 cca 100kč
6.) vymezovací čep díl: AP8121203 cena Parts depot 504Kč A spirit nezjišťováno...

To by mělo být vše.
Vzhledem k tomu, že jen soupis dílů vyjde na cca 5000Kč nejde o levnou opravu a časově to také není za 1 odpoledne,protože ne všechna ložiska jsou vždy skladem a to samé platí o guferech a čepech... Měl jsem štěstí, že jsem ze 4 čepů potřeboval jen dva a jeden jsem nahradil super levně:)

ps: autor článku nenese zodpovědnost za případné chyby:)
Caponordu zdar!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna ložisek kol a rozety

    Běhěm příprav na sezonu jsem zjistil,že jedno z ložisek na předním kole má téměř zemědělkou vůli a to i přesto, že obě ložiska byla před cca 3 lety měněna. Neváhal jsem a zkoušel jsem ložiska demontovat, což se setkalo s

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 12.05.2017
    Tachometr: 48000km
  • Výměna palivového filtru

    Při odstrojení a rozebrání moto jsem dostal impuls od známého s Caponordem na výměnu palivového filtru,který měl hoodně zanesený a téměř neprůchodný, objednal jsem tedy nejpodobnější možný filtr s cenou okolo 30kč a vrhl

    Typ: Údržba
    Vloženo: 28.03.2017
    Uskutečněno: 28.03.2017
    Tachometr: 47000km
  • Výměna přírub a seřízení ventilů

    Při seřízení ventilů servisem mě upozornili na nepěkně načnuté příruby na hlavách válců. Při zjištění ceny nových od Aprilie jsem to rovnou zavrhl a hledal,jak bych příruby opravil nebo o vyřešil cestou nejmenšího odporu

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.03.2017
    Uskutečněno: 28.03.2017
    Tachometr: 47000km


TOPlist