renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Roadster 125 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XVavron
Vloženo 28.2.2011
Aktualizováno 16.2.2015
Zobrazeno 4 195x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Asi nejlepší dváca nejen pro začátečníky.

Více fotografii

První dojmy - Motorka je pěkně dizajnovaná, vychází z modelu Blues. Na 125ku je to docela živoučký, příjemně odstupňovaná převodovka, rám a brzdy trochu horší. Motor už měl nejlepší za sebou, takže těžko soudit...

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky, oslí můstek z fichtla na větší motorku.

Recenze

28.2.11 Inu, koupil jsem ji v hodně zlým stavu, ale co chcete za bůra. Přivezl jsem si prakticky zničený stroj, 43tkm, půlcentimetrová zapečená vrstva šmíru na celým motoru a výfuku, přervaný spojkový lanko, 3A baterka bez kyseliny, výfuk na jednom šroubu, bez zrcátek, zanedbaná, otlučená, odřená, orezlá a další a další nedostatky. Na obhajobu původního majitele zase měla nedávno generálku motoru, nikasil a celkovou údržbu - i když už to moc znát nebylo. Technickou jsme ale nakonec prolezli, takže teď budeme s Kačenkou drandit po tý naší prťavý zemičce.

Jelikož je to dvoutakt jen o něco větší než fichtl, tak se s tím taky musí jezdit jako s fichtlem. Maximální výkon a krouťák má totiž až u 9000ot/min a to už je hodně hustej kotel. Když ji budete dusit tak nebude kloudně mazat a zadřete ji. Při nízkých otáčkách je taky spalování méně dokonalé a výfuky nemají tah jako mají mít, pak se snadno zacpávají a ztrácí výkon. Nevim jak to dělaj profíci, ale doma v garáži není čištění výfuku žádná hračka. Dá se tam nalejt směs toluenu, syntetickýho ředidla a dalších sajrajtů a po odmočení drhnout vymetací štětkou na kamna. Do motoru se v manuálu doporučuje míchat výhradně olej od Agipu (typ teď přesně nevím, ale je napsanej i na rámu). Na značce a druhu oleje ani tak moc nezáleží, podstatná je kinematická viskozita oleje, která je speciálně navržena pro tento motor při jeho výkonu a otáčkách. Dodržení správného typu mazání jak v motoru tak v převodech prodlužuje životnost až o tisíce hodin provozu a nezáleží jestli tam místo Agipu nalejete Castrol. Klidně tam nalejte Mogul, ale hlavně ať má stejnou viskozitu jako ten doporučený Agip. Za to všechno se vám odvděčí solidním výkonem, maximálkou 80-90 do kopce na 5, po rovince a z kopce až 115 na 6, a hlavně taky dlouhou životností a velmi vysokou spolehlivostí.

Toliko obecně a teď ješťe něco o mojí Káčule. Všechny předchozí body na ní byly celých 43tkm z valné části opomíjeny. Je to na ní vidět a je to z ní cítit na každém šroubu. Ale na to že to je dváca a že už má svý za sebou má teda odpich jak katapult a se svoji vahou nemusim do mírných kopců podřazovat na pětku. Budu se asi muset hodně ohánět aby začala vypadat a jezdit tak jak má. Zčernalé výfuky jsem vyčistil, zůstaly jen prolákliny po častém odkládání. Husté vrstvy špíny z motoru jsem sundal všude kam jsem se jakkoliv mohl dostat, karburátor po koupi vypadal jako černá spečená koule čehosi, už je jako nový. (Zmršený italský karbec na zetkovém motoru je kapitola sama o sobě). Spojkové lanko a baterka už byly dětské hry, i když lanko jsem sháněl týden, než jsem se smířil s tím, že ho budu muset vyrobit a baterku jsem pitomě koupil stejnou jako tam byla před tím. Týden trvalo než jsem ji jakž takž zprovoznil a dostal do skousnutelného stavu. Dnes po technické jsem dojel a už jsem ji nenastartoval ani na roztlačení. Baterka už se tři hodiny nabíjí ze sítě, takže mi asi nefunguje dobíjení. Předchůdce mi taky tvrdil, že asi nejde oilmaster. A budu si muset hodně pohrát se spojkou, vyřešit předstih a odtrh a vyměnit benzín v nádrži. Když nebude čas, tak asi nechám vydělat klukům v servise. Uvidíme za pár dní..

19.3.11 Bylo to dobíjení, vaklkontakt. Šikulové v solnici mi krom toho vyměnili olej a kupodivu tvrdili, že po mechanický stránce vypadá dobře. Spojku se mi povedlo vyštelovat hodně slušně. Míchání oleje je odpojené, takže to mixuju rovnou do nádrže. Dnes jsem měřil spotřebu a po 196km jsem bral 6,5l, takže 3,3/100. Někteří mě strašili, že si veme i 6, ale jde o to jak se to krmí:) Já to musím krmit míň, než je zdrávo, protože ve vyšších točkách nepříjemně rezonuje a ozývá se celkem hlasitý rachtání bůhvíodkuď(kdo ví, ať napíše). Jediný, co mě mrzí, je to bahno všude. Mám to věčně zamazaný, ale zejtra Káču vemu na vapku, bude jak ze škatule..:)

20.4.2011 Tak máme konečně jaro. Jezdí se pěkně, jen kdyby se na ní furt něco nesypalo. Za poslední měsíc jsem měnil duši v předním kole (normálka, kdyby byly ložiska zajištěný segerovkou (nechápu proč nebyly)), vypaloval laufy, čistil karbec. Přichcípávalo to a málo táhlo, zvlášť po dešti. Tak jsem vyhodil luftfiltr, dal místo něj kus koberce a dobrý. Minulou neděli jsem přivařoval uchycení na policajta, vytrhlo se vedle původního svaru. A vyletěl mi zase ten strženej šroub z příruby u vejfuku. Bohužel i s pracnou tvarovou podložkou a pružinou..:/ Spotřeba se drží kolem tří litrů. Dnes sme se byli na dvě hodinky protáhnout po orlickejch, jela slušně, bylo krásně, prostě pohodová vyjížďka. Jen ať nám vydrží..:)

4.5.2011 Já nevim, asi sem šílenec, ale minulej tejden jsem to dal do Uherskýho Brodu (Dobruška-UB->250km) a zpět bez jediný poruchy. Jen se dost vytahal řetěz, jakmile bude příležitost, dám novej i s rozetou. Jinak suprový cestování. Od tý doby frčí bez závady, dávám i štreky kolem 100km, jen když má najeto nad 200km od plný, tak se nesmí moc klopit doprava páč podsává z nádrže vzduch:D Spotřeba i na velkou vzdálenost stabilní 3±0,2 l/100km. Ještě ale málo táhne do kopce a na rovině by mohla jet o 10-20km/h víc. Snad pominou co nejdřív mrazíky a vyjedem si někam k vodě..

16.2.2015 Po dvou letech, patnácti tisících kilometrů, nějakejch opravách a spoustě trápení se definitivně švihla, ale ještě jsem ji prodal a vcelku se vyplatila. Nicméně po této zkušenosti jsem si začal dělat obrázek o technice italského původu, který dokreslily zkušenosti s italským autem a jinými drobnými stroji...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
XVavron
XVavron napsal 15.10.11 v 15:12

Gruntuju znova. To bylo jen provizorko, teď ji rozkládám na prvočinitele a šroubek po šroubku včetně generálky a výbrusu si budu hrát. Mám na to čas asi tak do března.

Koudy01
Koudy01 napsal 15.10.11 v 14:38

Ty prvni fotky sou fakt brutalni Jak tohle nekdo muze motorce udelat...Ale pekne si ji zgruntoval At slouzi

Více komentářů



TOPlist