PROFIL MOTORKY

Jawa 125/355 (1957)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PesiRR
Vloženo 6.8.2010
Aktualizováno 22.5.2011
Zobrazeno 15 318x
HODNOCENÍ PROFILU OD 136 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


7.7.2010 jsem po dvou letech renovace konečně zprovoznil svoji Jawu 125/355 eReR . Co říct. Peněz, času a práce nad ní strávené vůbec nelituju.

Více fotografii

Recenze

Koupil jsem ji 8.dubna 2008 od prvniho majitele(dnes již 80ti letého pána). Bohužel už stihla projít rukama jeho vnuka. Byla nepojízdná, ale v poměrně zachovalém stavu a hlavně na papírech, takže nebylo co řešit. Po dovezení domů a málém testu (vyčištění karburátoru,zapojení baterky,seřízení předstihu-kupodivu to nějak jelo ) následovalo úplné rozebrání a mohlo se začít renovovat. Začal jsem s broušením a leštěním pod chromy+některé hliníkové díly(bubny,víka motoru...), lak (tímto děkuju panu Pavlikovi z Bědihošťa za krásně odvednou práci a super cenu ),linky,dával se nový čep kyvny(Starý byl úplně vydřený, asi to někdo nemazal každých 500 km uváděných v příručce.),repase tlumičů,teleskopů (öhlins),nové ráfky(odlehčené-vyvíjené pro jízdu driftem)+výplet(oboje české, žádné Turek,Taiwan ani Indián),nové brzdové obložení(echt měkké-prý s tím jezdí závody aut do vrchu)+závodní štít přední brzdy(radiální brembo-brzdi to jak sfiňa). Tak jsme se s otcem konečně vrhli na motor. S továrním výkonem jsem se nechtěl smířit, proto byly nutné klasické úprávy.Leštění a rozšiřování kanálů, korkování a leštění kliky, snížení hlavy, rychlejší kolečko atd. Klika byla dělaná v Kyjově, výbrus ve Smržicích u pana Vyroubala.Řětězy ČZ (sekundár je Cross-zlatá série),tady bych chtěl poděkovat panu Opletalovi z "Řětezy Olomouc". Papuče Heidenau made in Deutschland drží jedna báseň. Dále power commander 5, kontrola trakce, quick shifter není potřeba (poloautomat už z výroby ),digitální ukazatel rychlosti,tlumič řízení atd.

Velký dík patří strécovi Mirovi(soustružnické a jiné strojní práce).

Na závěr děkuji svému otci za technické zázemí, rady, odvážení dílu na chromy a vubec.

Zkušenosti: Zatím máme spolu najeto jen kolem 880km takže stále zajíždím. Je to gauč(v porovnání s Yamahou YBR 125 fakt pohodlnější). Po výměně čepu kyvky ani náznak zavlnění. A hlavně! Je to KOČKOLAP JAK SVIŇA. Není holky ve věku 60 let a víc, která by po mém průjezdu na Jawě neslintala u silnice popřípadě nespadla z chodítka.

21.5.2011
Letos jsem Jawičku poprvé vytáhl v únoru, když teploměr jednoho odpoledne přeskočil hodnotu 15°C. Zapojil jsem baterku, pustil benzín, 3x prošlápl, zapl zapalování a na první nakopnutí chytla .Zatím s ní mám najeto 3910km bez jediné závady. Pouze začala prolínat repliková polská matice s guferem na levém teleskopu(už pri 1500km),takže spíše doporučuji zrepasovat staré české. Také jsem nechával znovu ztáčet buben přední brzdy, který se o 0,3mm zelipsovatěl centrováním(když jsem brzdu dotáhl pro co nejvyšší učinek, vždy se v jedné časti kolo přidíralo).Nahradil jsem také páky na bubnu za delší a odvrtanou z 250ky.Teď je brzdný učinek na 1klíč buben perfektní. Nejdelší trasu jsem sní absolvoval na Červenohorské sedlo. Letos se chystáme také na českou TT do Hořic.Maximální rychlost kolem 100km/h podle (větru a nahuštěnosti pneu), ideální cestovní kolem 75 až 80km/h.(Tachometr ukazuje podle radaru v dědině úplně přesně.)Co víc dodat. Přesto že nejede jako 350ka, která mi k ní přibyla, jsem absolutně spokojený a asi ji nikdy neprodám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PesiRR
PesiRR napsal 24.05.19 v 00:34

Hlásilo mi to nějakou zprávu v komentářích u motorky. Tak jsem se po letech (opravdu 9 roků od vložení moto na web? uf, letí to…) odhodlal sem opět zavítat a poděkovat za všechny pěkné komentáře a hodnocení. Co více dodat. Doba uplynula a Jawečka poskytla nejen počáteční zkušenosti ale i skvělé a nezapomenutelné zážitky, pro něž se jí doufám nikdy nezbavím. Za tehdejší cenu bych si ji dnes již, při vývoji trhu, určitě nepořídil. Holt je po těch pomalých, ne úplně přesvědčivě brzdících, čmoudících, ale zato celkem pěkně vypadajících střepech poptávka. Už ani na silnici s ní člověk není tím častým terčem posměchu či obdivu jako dříve. Ale jsem rád, že to se mnou bez větší újmy přežila a snad po dalším go motoru i odpustila to drsné točení motoru do nebes při honbě za nepřítomným výkonem, rychlostí a ne příliš obtížném hledáním limitů (to:XJ500, myslím… i když dnes by to s mými pár kg navíc možná už nedala ).
Za těch pár dalších let jsem měl možnost jezdit na mnoha jiných, silnějších a dokonalejších strojích, věhlasnějších značek, které zprostředkovávají skvělé, ač jiné pocity z jízdy. Slovy doktora z Vesničky mé střediskové, anglické a italské stroje tě ohromí, ale Jawa, ta tě dojme… A tak ji člověk při slunečném nedělním odpoledni občas vyveze z garáže, brblá si to 70-80 km/h (už ji netrápím) a cestou sleduje tu naši moravskou zahrádku. Jak po modrém blankytu bělavé páry hynou, lehounký větřík s nimi hraje…, ale zase se nekochat natolik aby člověk skončil ve škarpě. Prostě dokonalý relaxační nástroj na chvilkové oproštění se od případných starostí.

To bruttopyr: taky moc chválím krásného čuníka i ostatní stroje... Dřív jsem měl hodináře, a musím říct, že to pro mě byl asi nejpodivnější zážitek z jízdy na motorce.Na druhou stranu nezapomenutelný.

bruttopyr
bruttopyr napsal 22.05.19 v 21:32 10b.

Krásná práce a vtipná recenze!!!
Moje prase taky přitahuje zraky děvčat 60+...

pp377
pp377 napsal 29.04.18 v 07:50 10b.

Pěkná motorka.

XJ500
XJ500 napsal 15.02.18 v 12:42 10b.

To kilo/h taky nemyslíš vážně, že?

xxx6
xxx6 napsal 21.08.17 v 22:14 8b.

Více komentářů



TOPlist