PROFIL MOTORKY

Jawa 125/355 (1960)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JokeJack
Vloženo 30.8.2012
Aktualizováno 21.9.2018
Zobrazeno 6739x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Československá kráska, krásnej zvuk, 2 laufy, veterán, jawa. Při základní udržbě slouží nadmíru spokojeně!

Více fotografii

Motorka koupena od Bazar (Střítež)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 125 Dandy: Viděl jsem veterána krásnýho za slušnou cenu,tak proč to nebrat. :)
Honda NSR 125R: Silniční motorka je to dobrá,ale já nikam nepospíchám :)
Yamaha TDR 125: Cena v tý době byla mimo mě..

První dojmy - První dojmy z jízdy- No tak určitě se mi líbil jen ten samotný pocit,že sedím na vlastní jawě ,ale první dojem z jízdy,no byl nádhernej,už jen když sem pomyslel kolik cesty to máme ještě domů ..Ve vyšších otáčkách se klepala a než sem se naučil řadit s poloautomatem, to mi dalo taky při cestě trochu nervy ..=)

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kteří vědí co je tahle motorka zač, jakou má cenu, umí se o ní postarat a hlavně sběratelům! :-)

Doplňky na motorce - Boční stojan, víko nádrže na zámek, proděravění filtrového boxu pod sedlem



Recenze

Motorku mam zatím pár dnů(od 29.8/12) .Kupovali sme jí v Trutnově v jedný malý "osádce" jmenem Střítež ,celkem poklidný místo,vede tam jedna silnice a to do centra Trutnova .Kupovali sme ji tam v jednom bazaru za 10 tisíc,celkem slušná cena na veterána v pojizdnym stavu s TP.Jenže co se nestalo,hned kdyz sme odjizdeli sem vyjel kopec a motorka zkolabovala(ucpaný kohoutek,na ten nás upozornovali ale trochu to tam teklo tak sme chteli jet) ,ucpany kohoutek sme vymenili za novy co sme meli sebou a jelo se dál,jelikoz sme nevedeli jak dlouho stála,rozhodli sme se že pojedeme rychlostí 50km/h což bylo tak nějak optimální rychlost na její stav.Před sebou jsme měli spoooustu času a spoustu kilometru domů(120 km celkem :)) ),za tu dobu si myslim ze sem motorku celkem poznal jak se chová apod.Kupoval sem jí s plexi a plechama(jako má fichtl bříško široky na kolena,ted uz je to sundany),cestou domů sem neslysel ani motor protože ty plechy něják drčely a dělalo to rámus celkem.První zastavka byla po cca pulce cesty kde nastaly jen male problemy a to jako že to chcíplo se spojkou na křižovatce,nic strašného.Další zastavka byla po dalších 30km+-5km asi tak,vylet to byl krasnou krajinou a plno krásných věcí sem za tu dobu stihl postřehnout.Na té druhé zastavce už byly problemy,mezi polema mi přestala brát na plyn(dochazel benzín,v tu dobu sem nevedel presne co to je protoze jsem nevedel ze nadrž není propojena kolem rámu,sesedl sem a naklonenim se prelil benzín do druhé pulky nádrže a chytla a jelo se dál,to udělala ještě jednou ale to už benzín dochazel opravdu a dolejvali sme kanistřík :)) pak už jela zase v klidu a krasně si brumlala.Třetí zastavka byla opět na pumpě a to už poslední,což bylo pár KM domů.Ikdyž sme domu jeli asi 3,5-4 hodiny,vylet to byl krasnej obvzlášt když nemáte technickou a papiry k tomu u sebe ale v bazaru,kde se budou vyřizovat a jeste teplej řidičák :)) Byl sem rád že domů přijela bez problému natož že v tom bazaru prý stala 3/4 roku,měli sme obavy ze se něco posere v motoru a budem nahraný!! .. Ale naštěstí ne,tedka je motorka v garaži zaparkovana a děla se na ní aby prošla technickou.
PS:Ty plechy prý vyráběli učňové v dílnách jako zkoušku z praxe ,byly pridelané k ramu a ke stupačkám,krásná ochranná věc na kolena avšak,jak je to širší,tak to motorku zpomaluje akord když je to jen 125.. proto jsem je sundal ikdyž to s nimi nevypadalo vubec špatně



Už doma na dvorku =)

Zkušenosti po čase:

No tak jak šel čas, mám na ní najeto kolem 500km ( na starým tacho 120km a nějaké drobné). Tak jezdím na ní do školy a na občasný výlety, s kamarádem jsme byli na koupališti na motorkách- Jawa 50 Pionýr + moje Jawa, no víc koukali na jeho fichtla protože ho má po komplet renovaci a vypadá jak z výrobního pásu, ovšem zlobí mu.. No ale to je mimo mě =)
Jak jsem jezdil tak starej motor odešel což netuším proč, zničeho nic to začalo dřív ve válci, nejspíš kroužky a chtěl jsem to dát na výbrus ale nakonec se dal jinej 125tkovej motor taktéž z 355tky a po generálce navíc. Teďka to zajíždím tak to nijak nehoním, max těch 55km/h aby se to netrápilo ;).
Co musím říct tak v zatáčkách je celkem živá tak se musí do nich trochu pomaleji (alespoň do některých) už se mi stalo že jsem 2x ze zatačky vylítnul trochu ale naštěstí sem brzdil tak sem to dorovnal až ke krajnici - UFFF!! . Nedávno jsem jí ladil volnoběh a hrál si s karbecem- s jinou volnoběžkou šlapal a nechcípal tak že to projedu, vracím se domu z ulice a rozjíždím se no a co se nestalo, v náklonu v zatačce se zadní protočilo a já jelikož jsem to nečekal jsem se lekl a málem jsem jí položil, naštěstí jsem se stihnul opřít o nohu a chytit spojku takže jsem jí dorovnal a bylo to dobrý ale od tý doby do zataček opatrně.
Na mojich pneu BARUM co tam mám drží krásně a navíc gumy jsou širší jak na tom CBR 125R což se mi líbí že to alespoň nějak vypadá.Co z vlastní zkušenosti znám tak motorkáře na harleyích nezdravím jelikož zdravení neopětují neboť jsou zřejmě příliš hrdí na to aby alespoň ukázali rukou pozdrav -_- . Když mě nějakej pozdraví proč ne opětuji ale jinak ne.
Co se motorky týče tak se mi líbí boční stojan což se určitě hodí když si potřebujete motorku například jen připravit na dvůr a odskočit a hlavně, nemusím jí furt tahat na hlavní když je to celkem brnkačka =) S bočním stojánkem to má styl nějakej :DD
Co u ní nemám rád jsou vibrace,dokud byl starej motor jezdil sem i 60km/h, jednou v zálehu (doslova zálehu :D ) jsem dal 70km/h podle tachometru ale hned potom jsem jí pustil aby se netrápila zbytečně :3 O tu rychlost mi u týhle motorky fakt nejde =).
No ale ke zkušenostem :
1.Jednou za nějakou dobu je potřeba poladit spojku protože pak moc zabírá a s kvaltem na semaforu či stopce cítím jak mě táhne dopředu což se mi fakt nelíbí.
2.Vibrace při vyšších rychlostech.
3.Žravost, ale s 2T veteránem se s ním musí počítat ( podle papíru mám spotřebu 2,25l při 40km/h - no to bych fakt rád viděl takovou spotřebu, to bych těch 40km/h jezdil furt :D )
4.Když jí uleju tak nakopávačkou málo kdy nastartuji a když je to zrovna když chci někam jet musím jí lajdsky roztlačit aby trošku vybublala- potom už chytne na kopnutí.
5. Co se mi na ní líbí je ta spolehlivost, zatím se nic extra nevysralo krom motoru :DD kterej se dal novej naštěstí =)
6. Líbí se mi že se za ní otáčí jak kluci tak holky a to všechny věkové kategorie ( krom těch starších holek- 30+ .. To už nevidím že by se doslova otáčely :/ :D )
7.Občasně praskne vlákno dálkovýho světla ale to nepotřebuji protože ve tmě jsem zatím nejel- ale světla prej ve tmě nic moc tak jsem zvědav- mám 2vláknovku 25W/25 a svítí si myslim dobře, co jsem zkoušel na dvoře ve tmě .
8. Čas od času dát péči řetězu- očistit pořádně a odmastit,nechat odstát a pak to kvalitním mazáním natřít/nastříkat.
9. Brzdy, časem se pakny opotřebují a je potřeba dotáhnout křídlovky- to není problém, jen se člověk u zadní brzdy zasere :D
10. Průběh výkonu je postačující, alespoň pro lidi co vědí jak to jezdí přibližně :)
11.Z delších cest začnou bolet záda- díky posezu vyšší osoby, musím si vždy najít pohodlné místo abych seděl tak nějak lidsky alespoň :D :))

Zatím jí prodávat nebudu jak jsem měl v plánu po prázdninách- díky novýmu motoru jsem se rozhodl s ní vyjet ještě na novou sezónu, alespoň 1.týden v příští sezóně chci jezdit, pak už půjde do dalších rukou.
Měl jsem v plánu zustat u 125tky ale nakonec padla kosa na kámen a říkám si že nebudu jezdit na 125tce ale rozšířím A1 na A2 a vydám se na cestu 500 ccm :) .

1.9.2013

No tak na tachu je 630km, ani nestíhám sledovat jak tam ty kilometry padají vcelku, ještě nedávno tam bylo 400km. Tak co proběhlo na motorce ->
Proběhlo utahování brzd, přední brzdu mám vcelku citlivou a tak jsem to taky chtěl, přitáhnu jí o 1CM a už cítím jak brzdí, zadní brzda i po přitažení nijak extra nebrzdí, jak kdyby tam nebyla, co jsem si zkoušel brzdit zadní brzdou z kopce tak nic moc výkon teda a páčku jsem měl nadoraz- díky bohu za tu přední co brzdí dobře vcelku, ovšem když brzdím oběma brzdama a zadní pustím cítím jak se nakloním dopředu, tak či tak, ta brzda tam vzadu k nečemu užitečná bude, jen na brždění to zrovna nebude.
Co plánuju udělat na přední i zadní brzdě, nebo alespoň na té přední je chlazení, do bubnu provrtat pár dírek o průměru cca 3cm pro lepší odvod tepla a tím zvýšit brzdný účinek, ačkoliv to nejspíš zničí její design, lepší brzdy by se hodily si myslím .
Co musím motorce nechat je, že do zatáček padá celkem i sama a řídit bez rukou taky není problém, stačí najít na sedadle rovnováhu a motorka jede kam chcete, do zatáček si dávám kolínko a nohu na okraj stupačky abych přehoupnul váhu do zatáčky- no asi by to chtěl sporta kde kolínko využiju ^^ =)
Příští rok bud během sezony, či před sezonou, při konci zimy jí prodám, udělal jsem si zálusk na silnější mašinu a to Kawasaki ER-5 či GPZ 500S Jedna z nich příjde do mých rukou a už si nenechám líbit házení CD z BMW od mladých křupanů!.
Ještě bych rád zkontroloval pakny jak je na tom obložení abych pak jednoho dne prostě nekoukal na silnici že mi to nebrzdí.

--Jízda v noci--

říkal jsem si že bych rád vyzkoušel světla jak v noci svítí a taky že jo, jel jsem za kamarádkou se jen tak stavit na kecáníčko, zpět jedu po 8h večer a to už byla tma, našlápnu býka, rozsvítim a jedu, už ze začátku co sem se rozjel sem si řekl "Aha, to je v hajzlu, nic nevidím" .
No tak za jízdy to bylo fakt děsný, takovej strach sem na motorce ještě nikdy neměl že mě někdo sejme ..^_^ No když sem vyzkoušel dálkový koukal jak hezky to svítí na druhou půlku silnice a vubec jak to svítí do stran a dopředu, to už bylo horší, ale lepší než potkávací který předemnou udělalo jen obrys kam to jakože "svítilo" a dál nic .. Narozdíl s dalkovyma sem si krasně posvítil před mašinu a mohl se řídit podle krajnice a středový čary

Po 1400km

Máme ujeto 1400km, letos (2014) jsem vyjel jen asi 3x, málo času a ani nemám moc chuť jezdit, chybí mi výkon!:/ Přesedlávám na 500ccm a Jawa je k prodeji, čekám až se ozve zájemce. Do tý doby se snad ještě projedu a trošku jí poupravím.
Koupil jsem novou svíčku aby už líp chytala a kouknul na odtrh, no trošku práce to dalo ale běží líp, možná že bude chtít vyměnit baterka protože tahle už bude asi mrtvá po 2 letech :-/ Ale možná se mi to jen zdá Chytá a jezdí a to je hlavní. Je to důkaz toho, jak se člověk umí postarat o mašinu.





-->Výročí 54 let<--

Jelikož je motorce letos (2014) 54 let, rozhodl jsem se udělat to co jsem si řekl když jsem jí kupoval. Dát původní nádrž Jawa-ČZ vč.laku.
No fotka je přiložena, myslím že se vydařilo víc než sem čekal :')





11.5.2016

Už je nám 56 let a už jí mám čtvrtým rokem. Pár slabých chvilek už bylo jako že jí prodám ale rozmyslel jsem si to, když přišlo pár kupců (asi 3) z toho pouze ten 3.ohodnotil jako znalec, zbylí dva neměli vůbec páru o tom co je to zač a imrvére jí trápili takže NE. Nechávám si jí nadále.
Co je na motorce nového ..
- nádrž
-bzučák(byl celočervený takže šel do chromu)
-ted nový spojkový koš( ještě se musí doladit spojka)
-Budou také nové gumy až si najdu čas.
-Chtěl bych i celolak nový+linky profi ( ty moje růčo jsou sice vidět ale je to kostitřas :-/ )

13/09/2018 PRODÁNO sic nerad

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lubos92
Lubos92 napsal 10.02.14 v 12:20

Pěkná .

Frankie23
Frankie23 napsal 17.01.14 v 16:07

pěkná Jawička

Vycho
Vycho napsal 03.05.13 v 19:28 10b.

Krásně popsané jasných 10 b ! Konečně vrstevník,co se nebojí jít do veteránu,jak si vyjádřil,není kam spěchat Přeji pohodu v sedle a plno much na čele

Více komentářů



TOPlist