renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XL 883 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hoba
Vloženo 25.1.2010
Aktualizováno 15.2.2012
Zobrazeno 5 747x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


I na nejmenším Harleji se dá ve dvou objet Evropa.

Více fotografii

Recenze

Motorku si koupil otec do důchodu jako životní sen a najel na ní za 5 let jen 10 000 km. Zdraví mu už nedovolí dále jezdit, tak jsem přebral štafetu já. Díky tehdejší legislativě se dala řídit už od 18 (méně než 0,16kw/kg). Za 6 sezón jsem najel dalších 30 000km, z toho jen 10 000 tu poslední kdy jsem se dal na delší cestování.

Na stroj byla oproti sériové verzi nainstalována řada doplňků, neboť v základu připomíná výbava Fabii Junior. Mezi nejvýznamnější patří otáčkoměr (v sérii je pouze rychloměr), zadní nouzová sedačka pro spolujezdce (v sérii pouze 1 sedlo pro řidiče), opěrka, padací rám, vysoké přední plexi a sada kožených kufrů. Od doby co jezdím s přítelkyní delší trasy, jsem vyměnil zadní nouzovou sedačku za plnohodnotné „křeslo“a přidal zadní nosič na kufr. Na více než jednodenní výlety mám ještě tankvak, tailbag, igelitové pytle a zásobu gumicuků. Na motorce jsou a zůstanou sériové koncovky výfuku - při jízdě mám rád ticho. Díly nakupuji přímo z USA, vyjde to i s poštovným na 1/3 až 1/2 ceny co to stojí u nás. Ve 20 km okolí od bydliště jsou 2 dílny které se specializují na HD - servis za zlomek ceny co v Praze.

Z delších cest jsem absolvoval povinný Grossglockner(+Malta+Nockalm), kde mě začlo ježdění pořádně bavit, tak jsme loni v květnu s přítelkyní po inspiraci zdejším článkem zajeli na víkend k Baltu (3 dny, 1200 km), v červenci objeli Alpy (12 dní, 7 států, deset 2000+ mnm passů a 3500 km) a pro velký úspěch ještě v září opět Polsko, tentokrát na 5 dní po pobřeží od Německa až k ruským hranicím - 1800 km. Letos plánujeme na měsíc k Nordkappu. Předtím stroj dovybavím ještě 12V zásuvkou (při delší cestě mimo civilizaci se bude hodit) a alarmem (moto vždy přikryju plachtou a s nenechavci zatím žádné problémy nebyly - ale pro jistotu).

Cestování v plné polní ve dvou je OK. Měkká polštářová sedla, příjemná pozice a díky vysokému plexi na mě (192cm) nefouká ani neprší. Nohy lze opřít kromě stupaček i o padák. Jen je potřeba počítat se slabým motorem a tomu přispůsobit styl. Pod 2000rpm ještě netáhne a nad 4000 rpm už netáhne. Dále je třeba brát na vědomí, že 230 kg moto + 85 kg já + 55 kg přítelkyně + 30 kg zavazadel = 400kg a tak díky slabým brzdám a úzkému přednímu kolu připomíná brzdná dráha rozjetý vlak. Za zmínku stojí ještě vyhlášená kamenná spojka. Síla potřebná k jejímu zmáčknutí necvičené jedince překvapí. Ideální cestovní rychlost je tak 100-120km/h. Jednou jsem to rozjel i na 160, ale to už bylo jako na raftu na divoké vodě. Motorka při 160 vibruje tak že jde sotva udržet řidítka rovně a člověku se tak zdá že jede aspoň 250, takže ani nepřijde o adrenalin z rychlosti. Pud sebezáchovy ale delší pohyb touto rychlostí nedovolí. Díky plnění karburátorem klesá výkon s rostoucí nadmořskou výškou. V alpách nad 2000m je to už hodně znát, nad 2500m připomíná zátah do kopce naloženou MZ 150. Nejvyšší dosažená výška 2802 mnm. Spotřeba 4/100 když jedu sám, 5/100 ve dvou, nezávisle na druhu benzínu nebo terénu.

Vážnější závadu jsem měl jen jednou, když asi v 10tkm, krátce po té, co jsem na stroji začal jezdit, prasklo těsnění pod hlavou válce a z motorky kapal olej. Od jeho výměny dalších 20tkm s tím do teď nebyl problém. Motorka se dá prohlásit za spolehlivou, podle předpisu pouze měním každých 8 000 km olej + filtr, po 20 000 obě gumy. Ještě se mi nestalo abych nedojel.

---
Update 25.6:

Na moto jsem už přidal alarm Scorpio, zásuvku na 12V, na zakázku dělaný větší zadní nosič, vyměněny oleje + filtr, igelitové pytle nahrazeny 2x motoválcem LOUIS.

2.7.2010 odjezd směr Nordkapp, trasa viz. jedna z fotek
---
[b]Update 11.8:

Cesta okolo Skandinávie proběhla výborně a celou dobu Haryk šlapal jako hodinky - 27 dní a téměř 9000 km.
Náklady na cestu, včetně neplánované výměny zadní pneu v Narviku okolo 40 000, což je 20 000 na hlavu. Za ty peníze luxusní dovolená. Když bude zájem, můžu napsat cestopis / přidat detaily a postřehy z cesty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
čurdaracer
čurdaracer napsal 20.10.14 v 23:31

parádní stroje... přeju spoustu štastných kilometrů

Špóna297
Špóna297 napsal 20.10.14 v 13:45 10b.

toša.
toša. napsal 20.04.14 v 19:39 10b.

pěkná

harly27
harly27 napsal 16.07.13 v 13:51 10b.

nwic
nwic napsal 16.06.11 v 18:31

Jo, cestopis bys mohl napsat, prosím! Taky dost cestuju, tak se rád přiučím...

Více komentářů



TOPlist