renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Cmelak007
Vloženo 31.12.2009
Aktualizováno 11.4.2010
Zobrazeno 14 305x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.7

Popis motorky


Nebyla, není a nebude. Více informací a detailů o tomto motocyklu v profilu.

Více fotografii

Recenze

Doplněno 25. 3. 2010: Tuhle motorku jsem si chtěl strašně moc koupit, na obrázcích vypadá úchvatně. Nakonec do ní ale nepůjdu z několika důvodů. Jednak tuhle sezónu nebudou potřebné finance (dalo by se to vyřešit úvěrem nebo leasingem, což ale nechci), motorka má o 2 litry menší nádrž, čímž se ještě zmenšuje bez tak malý dojezd (v současnosti při ostré jízdě cca 170-180km) a pak v reálu působí úplně jiným dojmem!!

Tvar a vše samozřejmě sedí, ALE v porovnání s modelem 2007-2009 je motorka menší a vypadá spíš jako šestistovka, než litr, navíc se na ní pěkně šetřilo. Holt přišla na trh v době finanční krize. Nejvíc si toho všimnete, když uvidíte oba modely stát vedle sebe. Výfuky jsou jen poloviční, vzadu opatřené laciným a nevzhledným plastem (opravdu se tím tolik ušetří?) a zmizely na nich praktické boční ochranné lišty. Pokud motorku nechtěně položíte, byť jen třeba při parkování v nulové rychlosti, můžete si být jisti, že spadne tak, až vás to bude bolet.

Zadní podsedadlová část je také miniaturní – zřejmě po vzoru Hondy CB1000R. A ta se mi společně s pořádnými laufy na předchozím modelu líbila nejvíc! Přítelkyně, když to viděla, řekla: „Tohle přeci není litr!“ Bohužel, je to tak. Přední kapkovitá maska je hodně sklopená, nemůže odrážet příliš vzduchu. Zřejmě inspirace z Yamaha FZ-1, kde je ochrana před větrem nulová.

Kdybych nevěděl, který model je nový, neznal ani cenový rozdíl a někdo mi řekl, ať si vyberu, jakou chci, určitě bych si vzal tu z období 2007-2009. Vypadá mnohem dospěleji, jako pořádná motorka. Dovedu si představit chlapa na tomto modelu a jeho přítelkyni pak na novém, to by k sobě pěkně ladili. Nikdo mě totiž nezbaví dojmu, že nová Z1000 je menší a vypadá, jako by byla určena spíše pro holky. Nakonec, hnědá varianta se sedlem, které imituje hadí kůži, je pro ně, jak dělaná. Pokud bych si kupoval novou mašinu, zajímal bych se spíš o novou FZ8, anebo si pravděpodobně počkal na novou FZ-1, která zákonitě musí přijít na trh v roce 2011 a výkonově bude někde úplně jinde.

Dost ale hanění, věřím, že jízdní vlastnosti nové Z1000 budou skvělé. Seděl jsem na ní a posaz je opravdu výborný, sedlo také vypadá přívětivěji (na předchozím modelu bylo hodně tvrdé a nepohodlné). O tento motocykl jsem již ztratil zájem a níže uvádím své původní neupravené texty:


Oproti modelu 2007-2009 nabízí nový Zed hliníkový rám (o 30% pevnější, než předchozí trubkový, který se však ani náznakem nekroutil), nižší hmotnost (cca 11kg), zvýšený objem motoru (1043 ccm vs. 953 ccm), větší výkon (138k vs. 125k, na zadním kole naměřeno 131k!) spojený s ještě větším točivým momentem (110Nm), zaměřeným na zlepšení průběhu ve středních otáčkách (jakoby brutální tah předchozího modelu nestačil!), nižší sedlo (krátkonozí jistě ocení), digitální tachometr s více ukazateli (předchozí s analogovým otáčkoměrem byl nepochybně hezčí, ale moc údajů nenabízel), brzdy Tokico ze ZX-10 (asi firemní strategie, předchozím Nissinům nelze nic vytknout), klín pod motorem a celkově přepracovaný design. Výfuky jsou plošší a kompaktnější, otázkou však zůstává, zda-li budou mít takový zvuk, jaký měly na předchozím modelu. Boční decentní kryt výfuků, který je velmi slušně chránil proti poškrábání, bohužel zmizel a nádrž se zmenšila o 2 l (avšak je užší a měla by se lépe držet koleny), což je dost nepříjemná zpráva. Jestliže se kontrolka rezervy zpravidla rozsvítila po 180-210km, teď to může být již u 150-170km . V Kawasaki zřejmě dospěli k závěru (možná na základě nějakého průzkumu), že cílovou skupinou tohoto motocyklu jsou namachrovaní debílci, kteří se na ní předvádějí před kavárnou ve městě a ti samozřejmě velkou nádrž nepotřebují…

Nikde jsem zatím nenašel žádný velký test. Pouze první dojmy z řízení předsériové verze a ty jsou vesměs velmi pozitivní. Vyrábět se bude ve třech barevných variantách (bílo-oranžová, černo-stříbrná a hnědá se sedlem připomínající hadí kůži!). Černo-zelené provedení, které můžete vidět na jedné z profilových fotografií, je zřejmě jen fotomontáž. Nicméně vypadá skvěle!

Co mě ale hodně štve, je zásadně rozdílná cenová politika v Evropě a ve Spojených státech. Za oceánem jich sice prodají mraky, ale taky tam stejná motorka stojí v přepočtu min. o 100.000 Kč méně! To je na palici...

7.1.2010 Tak jsem objevil pár věcí. Digitální panel bohužel neukazuje zařatenou rychlost, což je celkem triskní, když spousta motorek i nižší třídy jej už dávno má. Nicméně to budu řešit ukazatelem od firmy GI-pro, který mám doma ze své stávající. Věřím, že bude fungovat, zacvakne se jen do konektoru diagnostiky a pak už sám běží. Panel prý dále neukazuje teplotu vody, což je také celkem zarážející. Na modelu 2007-2009 byl a moc jsem si ho oblíbil. Vyjížděl jsem až po té, co teplota stoupla na 60 stupňů. No, asi ale nebude zas tolik nutný, když jej soudruzi z Japonska dali pryč...

Co je dobré, že spolujezdec se bude moci při jízdě piánko chytit prsty pod sedadlem, jako např. na Hondě CB1000R. Zapalování je umístěno na nádrži, která mi svým designem dost připomíná Yamahu FZ1. Je sice jinak vykrojená, ale inspirace je zde dost patrná. Ani klín pod motorem nevypadá špatně!

11.1. Všiml jsem si, že stupačky mají poměrně dost dlouhé tyčky, které hlásí maximální náklony. Čili, budou asi výš, než u staré. Pokud se vymění, bude to zřejmě dost velký mazec...

18.1.2010 Tak jsem si přečel hezkou recenzi v únorovém čísle časopisu Motocykl. Opět ji moc chválí, motorka vypadá, že nemá chybu. Tak jsem hned vyrazil do prodejny samoto.cz, kde jsem kdysi koupil svoji ER-5 a zjistil, že nová Z1000 má jednu zásadní a zřejmě fatální chybu a sice - její cena JE K 18.1.2010 přesně 320.000 Kč (slovy třistadvacetnehoráznýchtisíckorunčeských)!!! Připočtu-li k tomu havarijní pojištění a nějaký ten servis v 1000 km, dostanu se na částku cca. 350 tis. Kč. Za ty peníze bych měl svoji vysněnou Yamahu XJR1300sp zhruba ve třech exemlářích, což mne nutí k zamyšlení, jestli má smysl si novou Z1000 kupovat. To je fakt nehorázné!!! Ve spojených státech totiž vyjde v přepočtu naprosto stejný stroj zhruba na 180 tis. Kč a v sousedním Německu na 11295 € (což při stávájícím kurzu činí 295 tis. Kč). Bych blil, Ivánku, kamaráde...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
drippera
drippera napsal 02.06.12 v 09:31

Čmeláku pěkně sis to okecal a s těma testama bych tak jednoznačný nebyl. Angláni nechali po 3 léta zvítězit aprilii Tuono a Speed Triple vyhrál až letos. Takže kdyby kawa opravdu tak dobrá byla, vyhrála by ona,. I v anglii...

Rachus
Rachus napsal 26.05.10 v 17:33

Já ji viděl naživo v brně hned vedle 09 a rozdíl tak je, ale ku prospěchu 10. 09 je úzká vpředu a široká vzadu, 10 je hóóódně široká vpředu a úzká vzadu. Je to takový supersport s posezem naháče a to se mi líbí. Příští rok do ní jdu, je to nejhezčí naked co jsem kdy viděl... ale jinak pěkný článek

Tern
Tern napsal 15.03.10 v 00:08

Četl jsem Tvou kacířskou myšlenku a zhruba v půlce si říkám,ku*va on si to snad rozmyslí!!Ale dobře to dopadlo .Pěkné počtení.Přeji Ti,at ji máš co nejdříve.Dnes jsem ji viděl v Praze na výstavě Live a je parádní.10b.Čau

Cmelak007
Cmelak007 napsal 31.01.10 v 21:48

Díky za link. Srovnání se Speed Triplem je nepochybně zajímavé, ale je nutné vědět, že testování proběhlo v ANGLII. Čili, sebelepší Japonská motorka nemůže porazit chloubu Anglie. Minulý model, resp. Z750 tam tak strhali, že v Supermotu, kde článek vyšel v překladu, si redaktoři nemohli odpustit dovětek s vysvětlením, že to nebude tak horké, jak se píše... Nicméně důležité je, jak Z1000 chválí ve všech směrech. Dost mne překvapilo 131k na zadní brzdě (vs 113 Speed Triple). To je opravdu hooodně!

GalloNero
GalloNero napsal 31.01.10 v 20:21

Mrkni na tento odkaz pokud jsi jej už neviděl:
GalloNero

Více komentářů



TOPlist