Dnešek by pro mě i Blatovku nějaký prokletý. Začalo to ráno. Nastartuju a chci vyjet od baráku, směr škola. Jenže při pouštění spojky při rozjezdu se dusí motor . Při druhém pokusu o rozjezd usuzuju, že problém bude v čidle na stojánku, které mám poničené od loňského pádu . Už při minulé jízdě se totiž dělo to samé a pomohlo, když jsem párkrát stojánkem pohnul. Dneska to ale už nepomohlo. První mě napadlo rozpojit konektor, který vede k čidlu. To se mi po pár minutách daří. Jenže rozjet se stále nejde, protože to funguje (bohužel ) tak, že musí být uzavřený obvod (to je normálně tehdy, když je stojan zaklaplý). Další nápad byl odpojení čidla na spojkové páčce. To však taky nic nezlepšilo, naopak to vyřadilo z činnosti ještě startér .
Pak mě napadlo, že v tom´ ´užitečném´´ bezpečnostním systému je zapojené také čidlo neutrálu. Vytažení konektoru ale bohužel zase nepomohlo . Pak mi došlo, že musím ten systém oblbnout tak, aby si myslel, že je tam stále zařazený neutrál. Tak jsem vysápl konektor, který vede ke kontrolce mazání a místo něj zapojil kabel signalizace neutrálu. Tím jsem ho ukostřil a konečně byla Blata zase provozuschopná .
Takže zkráceně z toho plyne rada...Pokud Vám (majitelům BXM a BXE) přestane fungovat čidlo na stojánku (například ho rozbijete jako já ), tak buďto ty vodiče k němu nějak spojte nebo (nouzově) přepojte kabel neutrálu na místo mazání (= na kostru )
Jedině tak dojedete do cíle
Ztratil jsem tím asi 20 minut , tak jsem pak musel nasadit stíhací jízdu, abych nepřijel do školy pozdě. Do toho všeho mi ještě začal docházet benzín. Asi 1 km před cílem došel a zrovna na světelný křižovatce . Tak sem musel trapit a naklánět motorku, aby stekly v nádrži poslední zbytky ke karbci.
Pokračování následovalo odpoledne. Na jedné extra úzké asfaltce jsem dojel traktor táhnoucí ´´nějakou obrovskou cisternu´´. Jel doslova krokem a stále zpomaloval, jenže ani pro moto nebylo místo na předjetí. Motorka už byla stejně špinavá, tak jsem si řekl, že ho předjedu po louce . Když jsem sjel na trávu tak mě překvapilo, jaké je tam mokro a jak to klouže . Měl jsem co dělat, abych to uřídil. Když sem se dostal zpět na cestu tak se ohlédnu co vidím... traktor to místo, kde jsem projížděl už zvesela kropí močůvkou . Hned mi došlo, že tudy určitě nejede poprvé. Proto tam bylo tak ´´mokro´´ .
...Tolik barevnejch světýlek na řiditkách jsem při jízdně ještě neměl . Ale hlavně že to jelo
...Snaha o očištění močůvky ve zbytcích sněhu
...Čidlo jsem doma nadobro vykuchal, vodiče spojil natvrdo a je po p*deli. V jednoduchosti je krása a přebytečnej materiál musí pryč .
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 153x |
125Marek: To že vám nechtěla chytit by mohlo bejt snad leda způsobený kombinací například poruchy čidla neutrálu nebo tak něco. Na startování by totiž stojánek neměl mít vliv (teď to mám detailně naštudovaný ) a nebo to na novějších modelech funguje trochu jinak .
Jé, tak ty máš s močuvkou ještě bohatější zkušenosti ...
Tomu se říká den blbec! S tím čidlem jsme měli taky problém. Ještě v Janovicích nám to neustále blblo. Se stojánek ta potvora nechtěla chytit Ale musím říci, že po drobné opravě to zase funguje.
Jinak s močůvkou mám vlastní zkušenost. Traktor přede mnou začal taky kropit močůvku... Málem jsem si nablil do helmy a motorka smrděla sr*čkama ještě 14 dní po výletu