PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 163x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 22.05.2012, Uskutečněno: 27.04.2012, Stav tachometru: 17500 km, Zhlédnuto: 3x


Ráno jsem přišel k motorce a jako každý všední den jsem chtěl jet do školy. Čekalo na mě však hodně nemilé překvapení. Pod motorkou byla totiž loužička a z kohoutu (podtlakového ventilu) pod nádrží pomalinku kapal životadárný Natural 95 . ...Závada tedy dosti závažná, možná dokonce největší, která moji Blatu potkala .

Náhodou byl doma zrovna otec, tak měl o zábavu postaráno . Do školy jsem tedy odjel autem a než jsem se vrátil, tak táta mezitím sundal a vypustil nádrž a ventil demontoval.

Měli jsem podezření že netěsní jeden ze dvou O-kroužků. Jeden je mezi nádrží a silonovým futrem (to je do nádrže zašroubováno) Druhý O-kroužek je mezi silonovým futrem a podtlakovým ventilem. Po jejich výmně a naplnění nádrže vypadalo vše dobře. Jenže když jsem nádrž posadil zpět na moto, tak začal benzín znovu kapat .

Nakonec se ukázalo, že palivo vzlíná kolem kabelu od čidla rezervy, které je součástí ventilu. Začal jsem tedy vymýšlet, jak problém alespoń provizorně vyřešit, do doby, než seženu nový ventil . Napadlo mě jedině kabel vytrhnout a díru zaslepit. Sice by nefungovala kontrolka, ale dalo by se jezdit. Po důkladném prozkoumání jsem ale pochopil, jak to vlastně funguje (spíše jak má funguvat) a co je tam špatně. Byla tam (z absolutně nevysvětlitelných důvodů) vytržená záslepla na takové trubičce nad plovákem. To stačilo zapájet cínem (povodně to bylo také zapájené) a ventil je zase v pořádku . Čidlo funguje (po pár úpravách) ještě lépe než doposud. Podařilo se i zvětšit objem, při kterém se kontrolka už rozsvítí (dříve cca 0,6 L, nyní 1 L) , což je jen dobře .

Jen nepochopím jak se to uvnitř v nádrži mohlo vytrhnout . Jsem ale rád, že se na příčinu přišlo a že se dala poměrně snadno a levně odstranit.

Náklady byly tedy zhruba:
- 8kč za O-kroužky (které vlastně nebyly potřeba ),
- 5kč za kousek nové benzínové hadičky (původní se poškodila, tak jsem ji raději vyměnil),
- trocha cínu
- ztráta asi 1L benzínu

Buhužel jsem zapomněl udělat fotodokumentaci jádra problému a jeho odstranění. ..ach ta skleróza

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist