Ráno jsem přišel k motorce a jako každý všední den jsem chtěl jet do školy. Čekalo na mě však hodně nemilé překvapení. Pod motorkou byla totiž loužička a z kohoutu (podtlakového ventilu) pod nádrží pomalinku kapal životadárný Natural 95 . ...Závada tedy dosti závažná, možná dokonce největší, která moji Blatu potkala .
Náhodou byl doma zrovna otec, tak měl o zábavu postaráno . Do školy jsem tedy odjel autem a než jsem se vrátil, tak táta mezitím sundal a vypustil nádrž a ventil demontoval.
Měli jsem podezření že netěsní jeden ze dvou O-kroužků. Jeden je mezi nádrží a silonovým futrem (to je do nádrže zašroubováno) Druhý O-kroužek je mezi silonovým futrem a podtlakovým ventilem. Po jejich výmně a naplnění nádrže vypadalo vše dobře. Jenže když jsem nádrž posadil zpět na moto, tak začal benzín znovu kapat .
Nakonec se ukázalo, že palivo vzlíná kolem kabelu od čidla rezervy, které je součástí ventilu. Začal jsem tedy vymýšlet, jak problém alespoń provizorně vyřešit, do doby, než seženu nový ventil . Napadlo mě jedině kabel vytrhnout a díru zaslepit. Sice by nefungovala kontrolka, ale dalo by se jezdit. Po důkladném prozkoumání jsem ale pochopil, jak to vlastně funguje (spíše jak má funguvat) a co je tam špatně. Byla tam (z absolutně nevysvětlitelných důvodů) vytržená záslepla na takové trubičce nad plovákem. To stačilo zapájet cínem (povodně to bylo také zapájené) a ventil je zase v pořádku . Čidlo funguje (po pár úpravách) ještě lépe než doposud. Podařilo se i zvětšit objem, při kterém se kontrolka už rozsvítí (dříve cca 0,6 L, nyní 1 L) , což je jen dobře .
Jen nepochopím jak se to uvnitř v nádrži mohlo vytrhnout . Jsem ale rád, že se na příčinu přišlo a že se dala poměrně snadno a levně odstranit.
Náklady byly tedy zhruba:
- 8kč za O-kroužky (které vlastně nebyly potřeba ),
- 5kč za kousek nové benzínové hadičky (původní se poškodila, tak jsem ji raději vyměnil),
- trocha cínu
- ztráta asi 1L benzínu
Buhužel jsem zapomněl udělat fotodokumentaci jádra problému a jeho odstranění. ..ach ta skleróza
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 163x |