renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Sprint ST 1050 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník RudyT
Vloženo 25.2.2008
Aktualizováno 10.6.2009
Zobrazeno 9 737x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Výborný motocykl na sportovnější cestování i nedělní vyjížďky s kamarády.

Recenze

Za sezonu 2008 jsem najel sám nebo s přítelkyní 15 tis. km. Tady jsou mé zkušenosti.

Motocykl jsem koupil v únoru 2008 ve výborném stavu se 7 tis. km na počítadle.



Technika a servis



Sprint šlape jako hodinky a nevyskytla se na něm zatím žádná závada. V časopisu Motorrad byl po testu na 30 tis. km hodnocen velmi dobře s minimálním opotřebením vnitřních součástí.

Řetězová sada je původní a počítám, že ještě vydrží aspoň část příští sezony. Spotřeba oleje je neměřitelná.



Servisní intervaly jsou po 10 tis. km. Mé zkušenosti se servisem Triumphu u Marimoto v Praze jsou dobré a jsem s jejich službami spokojen (http://www.triumph-praha.cz/). Ceny originálních náhradních dílů jsou v ČR poněkud vyšší, ale pokud Vám to čas dovolí, zajeďte si něco koupit do prodejny Louis v Passau a po cestě se stavte v Hutthurmu u dealera Triumphu (http://www.autohaus-vogl.de/) a nakupte co je třeba.

Uživatelé by si měli dávat pozor na dostatečně nabitou baterii. Sprint je na to hodně citlivý, a i když se zdá, že je baterie dostatečně nabitá a startér motorem točí, nemusí motocykl nastartovat. Stačí baterii dobít a je po problému.



Pro tento motocykl je důležitá volba pneu, protože v případě nevhodného obutí bude nutné pneu příliš často měnit a také může jít hůře motocykl překlápět v zatáčkách. Je lepší volit špičatější profil přední pneu, který udělá motocykl agilnějším. Jako nejlepší volba se mi jeví pneu Dunlop Roadsmart. Po cca 8 tis. najetých kilometrech je vzorek ještě připraven na dalších 5-6 tisíc kilometrů. Podotýkám, že přes 6 tis. km mají pneu najeto ve dvou. Roadsmarty Vás v zatáčkách nenechají na holičkách, poradí si i s maximálními náklony s kolenem na zemi a mají dobrý kilometrový výkon.



Dříve jsem zkoušel Bridgestone BT-016 a Continental CotiForce Max. Tyto pneu drží dobře, ContiForce Max usnadňuje díky svému profilu překlápění v zatáčkách, ale vydrží kolem 6-7 tisíc km a pak je potřeba koukat po nových. To vadí zejména na dlouhých toulkách, kde je hledání pneu servisu většinou nepříjemným zpestřením výletu. U Metzeleru mne překvapilo velmi rychlé ubývání vzorku na konci životnosti pneu. Tak lze jen těžko předvídat dojezd a mě to stálo pár hodin zpoždění při návratu z Tater, kdy 250km před Prahou se na pneu objevil ocelový kord a to ještě 300km před tím vypadal vzorek celkem obstojně.



Ergonomie



Jezdecká pozice je proti supersportu více vzpřímená, ale pořád spočívá dost hmotnosti na rukou. Na kratší vzdálenosti (u mne rozuměj do 300km za den) je to OK, ale po dvou týdnech v sedle už zápěstí pobolívala. Ochrana proti větru je se standardním plexi průměrná a dost za ním fouká (je to znát hlavně v chladném počasí, kdy studený vzduch ochlazuje horní část hrudníku a po čase nepomáhá ani vhodné oblečení). Na druhou stranu je přilba v ničím nerušeném proudu vzduchu, což může někomu naopak více vyhovovat. Já to řešil namontováním plexi Givi, které je o něco vyšší a odklání proud vzduchu při mé výšce 176cm nad hruď a krk.



Nohy jsou dobře kryté bočními plasty a kolena jsou tak v teple. Tím se dostáváme k jedné z připomínek. Od motoru zejména při popojíždění ve městě proudí horký vzduch, který může v létě obtěžovat. Od modelu 2006 jsou pod kapotami dodatečné molitanové vložky, které mají za úkol teplý vzduch odklánět, ale ne vždy to funguje. Doporučuji každému uživateli zkontrolovat pozici těchto vložek pod kapotáží a případně je poupravit, protože se při montáži mohou posunout nebo ohnout a jejich funkčnost je tak omezená.



Motocykl je plně natankovaný už pěkný cvalda. Suchá hmotnost 210kg plus plná nádrž už jsou znát zejména při manipulaci na místě. Nicméně po dvou týdnech strávených na cestách se spolujezdcem mi najednou přijde hmotnost v pohodě, zejména když jedu sám.

Jízda ve dvou je ovlivněná vysoko položeným sedadlem spolujezdce. Tato poloha nepříznivě ovlivňuje těžiště, ale dá se na to zvyknout. Sedlo spolujezdce je mírně skloněné dopředu a spolujezdec má tendenci se sunout na řidiče. Dá se tomu zabránit relativně levným potahem Triboseat, který se navlékne na sedátko spolujezdce a díky neklouzavému povrchu zabraňuje posouvání.



Úložný prostor je u tohoto motocyklu pouze jeden v pravé části přední kapotáže. Vejde se tam menší nářadí a lékárnička a to je vše. Pod sedlem žádný úložný prostor není, protože celý prostor zabírá výfuk. Motocykl nebyl při koupi vybaven originálními kufry. Jako zavazadla jsme tedy zvolili zadní kufr 46L od Givi a textilní boční brašny Lojzo. Tato kombinace nám dává možnost zamknout některé věci do kufru a zároveň není motocykl při použití textilních brašen tak široký, jako s bočními kufry. Do bočních brašen dáváme nepromok, boty a jiné části výbavy, které není nutné zamykat. Motocykly do roku výroby 2007 včetně mají plastovou nádrž a je s tím potřeba počítat při výběru tank vaku. Stan, pokud není příliš těžký a spacáky se vejdou na doplňkovou přihrádku na zadním kufru. Další možností je jedna nebo více kreditek a bydlení v hotelech a penzionech.



Jízda



Motor táhne pěkně od 3-4 tis. otáček a není potřeba moc řadit. Řazení je přesné, ale u mého kousku se bez razantnějšího „nakopnutí“ občas povede místo dvojky zařadit z jedničky neutrál. Další převodové stupně jdou řadit lehce. Blokování zadního kola při podřazení je díky vyšší hmotnosti a menšímu brzdnému účinku tříválce spíše výjimečné, ale už se mi to několikrát povedlo.

Rychlé překlápění v zatáčkách je nutno iniciovat razantnějším impulsem do řidítek, ale pak už v zatáčce motocykl dobře drží svou stopu. Doporučuji ovšem přitvrdit podvozek proti továrnímu nastavení, pokud máte rádi rychlejší svezení.

Mám motocykl vybavený systémem ABS. Proti zkušenostem z auta je nutné počítat s tím, že u Triumphu zabírá ABS hodně pozdě. Mne to stálo odřenou kapotáž na levé straně a zkušenost, že ABS opravdu není všemocné. Při dojezdu na odpočívadlo jsem při brždění použil obě brzdy a motocykl se mnou po smyku předního kola na šotolině plavně lehl. Naštěstí to bylo v malé rychlosti a škody byly minimální.

Dojezd na nádrž je kolem 300-350km i při svižnější jízdě. Při opravdu dynamické jízdě může klesnout na 250km.



Cestování ve dvou



Se Sprintem jsme ve dvou podnikli zatím nejdelší výpravu v létě do Španělska a najeli za dva týdny cca 6tis. km. Zpočátku byl pro přítelkyni problém najít vhodnou polohu tak, aby mezi námi nevznikaly turbulence. Po pár stovkách kilometrů si ale zvykla a je schopná přizpůsobit svou polohu rychlosti motocyklu tak, aby se tento problém eliminoval.

Jízda se spolujezdcem nečiní nejmenší problémy, jen je potřeba brát v úvahu vyšší těžiště a počítat se setrvačností stroje s nákladem při překlápění v zatáčkách. Také je pak těžiště posunuto více dozadu a při razantnější akceleraci na výjezdu ze zatáčky se přední kolo hodně odlehčí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_Michal
_Michal napsal 30.01.19 v 21:04 10b.

Máš pěknou kombinézu. Motorka bez debaty za 10.

bunka20
bunka20 napsal 27.06.17 v 21:52 9b.

díky za dobře popsaný vlastnosti motorky. Málo kdo má tak výstižně popsanou zkušenost.

nicolafoxx
nicolafoxx napsal 12.03.17 v 13:28 10b.

Super napsaný.

Fantom40
Fantom40 napsal 29.07.14 v 15:19

Velmi slušný popis. 10b

Pooh
Pooh napsal 19.01.11 v 11:44

Máš to pěkně napsaný a dávám 10 bodů

Více komentářů



TOPlist