Silniční hbitý, rychlý, pohodlný cesťák
Motorka koupena od FIRMA:TRISKEL (Břeclav)
Výška jezdce: 179 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: jezdím 99% silnice, nechci to úzké velké kolo vepředu :)
Suzuki DL 1050 V-Strom : těžší, méně pohodlná, ucukaný plyn, cenový rozdíl
První dojmy - 9/2024 jsem si ji půjčil na zkušební jízdu spolu s V-stromem 1050. Měla přesně to co jsem hledal - pohodlná, uzpůsobená na delší trasy, i ve dvou, přitom si zachovává hbitost a jistotu při sportovnější jízdě v zatáčkách, motor jde krásně za plynem. Na V-stromu 1050 super motor (měl jsem v minulosti Cagivu Raptor 1000, tak se mi vyrojily vzpomínky :), ale pro mě už moc těžká, za chvíli mě bolel zadek a překvapil mě cukavý pocit na plynu, a cenu je taky potřeba brát v potaz. Ale pro někoho kdo plánuje jezdit většinu času ve dvou a naložený, tak to bude určitě lepší volba.
Doplňky na motorce - - vyhřívané rukojeti (Suzuki)
- 12v zásuvka (Suzuki)
- centrální stojan (SW motech)
- spoiler pod motorem (Suzuki)
- boční kufry TR 36 (Shad)
- zvýšení plexi (Alliexpres)
- navigace android auto (Carpuride w502 pro)
- tailbag (Triumph)
Recenze
Jelikož mě čím dál víc baví jezdit delší trasy a objevovat nová místa, začal jsem pokukovat po něčem touringovém. V garáži mám ještě Triumph Speed Triple 1050 (2005) a Hondu CB 500 (2000), což není na delší trasy ideální, i když s Hondičkou má jednodenní výlet svoje kouzlo. Nejdřív jsem přemýšlel o něčem velkém jako Yamaha Super Tenere 1200, z toho jsem ale vystřízlivěl. Pak se objevil V-strom 800 (RE) a já už začínal tušit, že tahle motorka je zaměřením přesně pro mě. Pohodlné cestování po silnici na delší štreky, občas i ve dvou, možnost přidat kufry, dostatečně výkonný motor, dobrý poměr cena-výkon. Vzhled se mi líbil, kromě předních světel, ale to jsem byl ochotný zkousnout, na machrování mám Speeda :).
Po zkušební jízdě na podzim minulého roku, jsem počkal do února a objednal. Za dva měsíce dorazila a dva týdny už hnízdí v garáži, aktuálně najeto 1000 km, takže ještě zajíždím motor. Je to první stroj co mám od 0 km, užívám si to a doufám, že to není naposled :).
Těžko hodnotit, když ještě není zajeto, ale motor je hladký, super krouťák. Probírané vibrace jdou cítit někde okolo 5-6.000 otáček, ale není to něco co by mě obtěžovalo. Věřím, že pokud se pojede několik hodin po dálnici v těchto otáčkách, tak už to bude otravné, já se ale dálnicím snažím vyhýbat. Jestli je tohle daň za jinak super motor, tak to beru. Podvozek je pro mě trefený ideálně, kdy nemám pocit, že by se to bořilo v rychlejších průjezdech zatáčkama a zase na tankodromu nemám rozsekané záda. Brzdy by mohli mít rychlejší nástup, ale moc jsem toho ještě nenabrzdil, tak by si destičky ještě měli sednout.
Už jsem absolvoval 3x 250km výlet a paráda, v létě jsou v plánu víkendové campingy.
Dostal jsem co jsem chtěl. Teď si nahodím navigačku, pustím Saxony a vyrážím tam, kde jsem ještě nebyl. Takhle nějak jsem si to vysnil...
Pěkně sepsané. Ta stříbrná barva je pěkná.
Skvěle popsané
… tedy musím pochválit toho Speeda ( ja měl 2006 a byl velmi podobný ). Suzuki je mi něčím sympatická a asi bych sáhnul po 1050. Každopádně kombinace naháče v garáži a něčeho na delší cesty necesty je proste ideální