Kam spěcháš? Pojď si radši užít tu přírodu kolem tebe.
Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany) - Kluci Trskovi jsou ochotní sympaťáci. Není co vytknout.
Výška jezdce: 177 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Interceptor: Nakonec jsem chtěl něco na klidné motání kolem komína. Navíc posed na Interceptoru mi tolik nevyhovoval, narozdíl od Classica, kterej mi padnul jak prdel na hrnec.
První dojmy - První dojmy? Jakože v tomhle uspěchaným století někdo udělá stroj s 15 kw a dá tomu tenhle retro vhled? V kombinaci s nabízenýma barvama je to designový mistrovský dílo.
Motorku bych doporučil pro - Pro ty, co maj za kopcem dobrou kavárnu, ale nechce se jim jezdit na kole :D Nebo pro někoho, kdo už jednu velkou motorku má a chce zažít i něco jinýho.
Recenze
Dlouho jsem pošilhával po Interceptoru. Designově se mi líbil, ale protože jsem tou dobou jezdil tak málo, že jsem prodal i svoje Pegaso, kupovat další motorku hned po prodeji předchozí nedávalo úplně smysl. Zlom nastal, když táta domů přinesl ukázat retro helmu v ještě víc retro světle-modrý barvě se slovy "koupim si další motorku". Za pár dní jsme jeli do Bylan, kde byl k vyzkoušení Classic 350 ve stejně retro modrý barvě, jako byla ta helma.
Při té příležitosti jsem si vyzkoušel vysněnýho Interceptora. Nebylo to špatný, ale ten posez, no nevím, není to ono. V půlce cesty jsme se vyměnili a po prvních pár metrech na Classicu 350 byly moje myšlenky asi násleudující: "Tyvole, to je dobrý, co to jako je? :D Super poloha, pohodlnej posez... No moc nejede, ale zas taková bída to taky není. A jak je to lehoučký, to zatáčí samo. Jářku, ono to samo střílí do vejfuku! "
Druhý den jsem se do Bylan vrátil se slovy "Zdravím, včera si tady táta objednal motorku. Já jsem si řek, že si ji koupim taky, ale neříkejte mu to. Zjistí to až při předání." A tak začalo čekání. V době post-covidové se čekalo na dodání úplně všeho, včetně jeho modrého Classica. Můj matně šedý už byl dávno v ČR, vlastně o měsíc a půl dřív, ale předání jsem chtěl nechat v rámci překvapení na jeden den pro obě mašiny. Bylo to nekonečný, ale ten moment při dni D stál za to. Motorky stály dvě vedle sebe a nic netušící tatík obcházel i tu moji šedivou se slovy "ta je taky pěkná no". Domluvili jsme se s klukama v Bylanech, že tátovi "omylem" dají k podpisu předávací protokoly na moji motorku s mým jménem, takže si dovedete představit jeho "ahaaa výraz" při zjištění, že ta pěkná šedivá s náma jede domů taky.
A proč že jsem si ji koupil? Asi částečně z euforie, že po covidu můžu něco dělat. Ale hlavně s vidinou, že na tom budeme společně jezdit krátký výlety na kafíčko s trdelníkem. A přesně k tomu tahle motorka je. Krátký, kochací vyjížďky, kde vás vůbec nezajímá něco jako je rychlost a sportovnost. Bubláte si to 70-80 a je vám dobře. Pokud vás popadne sportovní duch, necháte tam nižší kvalt a nějak tu zatáčku taky dokážete proletět. Budete mít sice úsměv na rtech, ovšem jenom do chvíle, kdy zjistíte, že ve vyšším náklonu nebrousíte stupačku, ale výfuk, čili vás tyhle ambice rychle přejdou Klidný tempo, to je oč tu běží. Když vidíte stánek se zmrzlinou, tak tam zastavíte a dáte si. S normální motorkou byste kolem projeli tak rychle, že si ho ani nevšimnete, ale s tímhle krasavcem začnete vnímat úplně jiný věci kolem cesty. Protože na to máte čas. A to je největší přidaná hodnota týhle motorky. Navíc se za tím spousta lidí otáčí. Ono to totiž vypadá jak luxusní veterán ve stavu po renovaci. Kdo se v tom nevyzná, je trochu překvapen, že na otázku "jakej je to ročník?" dostanou odpověď "2022". Bohužel místo pěkných holek se na to mnohem líp balej starý dědci protože to přeci vypadá jak ta jejich čezeta z puberty, ale co naplat
Má i nevýhody? Jistě že.
1) Třeba světlo - buďto svítí potkávací, nebo dálkový. Nikdy obojí najednou, takže buďto nevidíte před sebe, nebo naopak jenom před sebe. Ale kterej mamlas by s tímhle jezdil v noci, žejo. To bylo čistě pro vědecké účely
2) Nejede to Což ovšem není vada, nýbrž vlastnost. Jistě, umíte to rozhulákat na dechberoucích 110kmh, ale drtíte to na plnej kotel a vlastně na tom není nic zábavnýho. Jen nutný zlo v rámci delšího přesunu.
3) Taky sedlo nepatří k nejlepším, ale já jsem rozmazlenej z cestovního endura.
Kombinace nízký cestovní rychlosti (reálně fakt budete jezdit 80-90) a ne ideálního sedla pak dělá z delších přesunů trochu až otravnější záležitost. Je to motorka opravdu na jízdu kolem komína po klikatých okreskách, kde na těch 90kmh ani nedojdete. Jízda po velký silnici za plnýho provozu opravdu není činnost, kterou chcete trávit čas. Když dojedete auto, který jede 80, tak ho prostě nepředjedete. Ochrana před větrem samozřejmě nulová. Člověk si zkrátka musí uvědomit k čemu tenhle stroj je. Pak bude maximálně vysmátej
Skvělá recenze
Krásné kousky!
Dejte si tam příplatková touring sedla - nebe a dudy!
Tak ať Vám to s tatíkem bublá
Nádherná motorka a skvelý príbeh
Moc hezky napsaný.
Mám to podobně jako Ty.
Tak ať Tě neustále baví.