PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Classic 350 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník BerryM
Vloženo 7.6.2024
Aktualizováno 14.6.2024
Zobrazeno 1 817x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dokonalost, sedla hned po první testovačce jako by byla vyrobená přímo pro mě.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice ( - Super přístup ať už se jdete jen podívat, testovat nebo nakupovat.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CMX500 Rebel: Vzhledem k tomu že jsem byl zvyklý na Shadow 750 C4, tak mi prostě nesedla.. Je to takové... asi spíš pro ženy nebo menší vzrůsty. Necítil jsem se na ní moc dobře.
Triumph Scrambler 400 X: Chtěl jsem něco na klidnou jízdu na cestování při zachování A2.. Také mi nějak moc nesedla kvůli výšce. :/
CFMOTO 450CL-C: Motorka mě překvapila posezem a mohutností. Ale nějak jsem prostě nepřekousl ten původ a nedostatek recenzí :/ Ale naživo krásná.
Honda CL500: Stylovka ale zase mě moc nenadchly recenze..

První dojmy - Testovačka proběhla ve Vintage. Nejezdil jsem cca 6 let po prodeji Shadowky, tak jsem se trochu bál ale hned po prvních 100 metrech jsem zjistil že se to prostě nezapomíná. Pro mě to na jednu stranu bylo nezvyklé protože jsem byl navyklý na chopper posez. Hrozně jsem se na jednu stranu bál protože jsem seděl najednou hrozně vysoko ale je to o zvyku :D

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv komu se líbí tento styl, značka s opravdu pořádnou historií, pořádné kusy kovu, nikam nepotřebuje závodit ale radši se kochá ať už sám nebo s podobně "rychlostně" orientovanými kamarády a pro toho kdo se rád líbí při jízdě i ostatním :)

Doplňky na motorce - Zatím pouze objednané a budou se montovat při prvním servise.

Zrcátka do konce řídítek

Tour sedlo

Odinstalované doplňky (:D) - Zadní sedlo... pokud nebudete někoho vozit nebo na něj upevňovat nějakou bagáž tak ihned dolu. Je to pak úplně jiná motorka.

Recenze

PŘEDEM VARUJI ŽE TEXT PÍŠI TAK JAK HO CÍTÍM, NEČEKEJTE NĚJAKOU PROFI RECENZI ale třeba to někomu pomůže a dostane víc mladších lidi k pohodovému stylu a né "musím všude jezdit 200kmh jinak to není ono".. užívejte si lidi. :)

Od svých 18 let jezdím jen "kochací" jízdy a miluju jezdit "na styl" a rád dostávám palce a pohledy náhodných lidí okolo :D . Proto moje první motorka byla Honda Shadow 750. Z důvodu vlastní bezpečnosti jsem motorku prodával a s ježděním sekl.
Od prosince minulého roku mi byla diagnostikována rakovina a tak jsem si dal za cíl že pokud to dám, koupím si motorku a vrátím se ke "svobodě" co mi chyběla. Po 5 měsících léčby jsem si řekl že se zkusím projet na Classicu. Viděl jsem spoustu recenzí a i ke svému věku (26 let) jsem byl z recenzí úplně mimo a řekl jsem si TO CHCI. Nyní nemoc tak nějak překonána a odměna je doma. Výběr byl složitý přemýšlel jsem nad něčím cestovním, ale když jsem viděl co i s classicem lidi vše dokážou obcestovat, tak jsem si řekl že to dokážu časem i já a nepotřebuji k tomu cestovní motorku :D
Rozhodně to není motorka pro všechny.. rozhodně ne. Musíte se na tom prostě projet a pak dělat nějaké závěry, nebo alespoň se na ní jet podívat protože motorka je na živo opravdu jiná a hlavně "jinak velká" než na foto... Je to opravdu mohutný kus železa.
Mě osobně sedla naprosto na 100%, a co jsem si zamiloval nejvíce kromě vzhledu je ten zvuk.. Ani mě po prvních 150km nenapadlo že bych tam rval nějaký laďák. Krásné bublání a dusotání jednoválce které občas přeruší krásné vystřelení do výfuku. Nebudu tady popisovat chod páček atd atd. Spojka zabírá krásně, brzdy brzdí, řadičku si musíte dát o zub výš jinak budete při řazení v moto botách vypadat... "zajímavě" :D. Snažím se nyní jezdit co nejvíce abych to pořádně zajel, je pravda že mě trochu bolí záda/krk po delším čase na moto ale trochu se protáhnete a jste v cajku.
Hned byly objednány při koupi moto zrcátka do konce řídítek a černé tour sedlo (k té šedé a černé je to hnědé sedlo úchylné za mě..). Zrcátka a vibrace jsou opravdu hrozné ale to naštěstí origo lepší zrcátka řeší. Tour sedlo bude vypadat lépe a prý má být cca o 2cm vyšší. Né že bych to potřeboval, i při své výšce mi moto naprosto vyhovuje ale třeba to pomůže trochu pohodlí.
Asi to co odradí nejvíce lidí od koupi je výkon.. 15kw na 200kg není moc ale musím vám říci, že motorka nemá sebemenší problém (a to ji nemám vůbec zajetou a vše zvládá.. !ale mám 70kg i s postelí takže taky důležitý detail!) a to k čemu je určená plní na 110%. Rozhodně nečekejte že s ní budete jezdit 120 nonstop. Na to prostě není, ale sám jsem se přistihl že najednou všude dodržuji rychlost, vůbec nevím co tam mám zařazené, je mi to vlastně totálně fuk protože si motorka "řekne" a mám prostě jen radost.
A přesně k tomu je motorka vyrobená a "dizajnovaná"... na to aby vám dělala RADOST.

Jen vás předem varuji. Pokud se koukáte na zahraniční recenze jako já a koukáte i do komentářů atd. Zjistíte že značka Royal je vlastně takový... kult.. A je to pravda :D Sám jsem do něj spadl ihned. Najednou chcete o té značce vědět vše a úplně vás to pohltí... až tak že ve dvě hodiny v noci koukáte na videa jak na Bulletech předvádí indická armáda akrobatické kousky :D
A musím říci že nikdy jsem nezažil zatím lepší komunitu (nejen v ČR) jako se točí kolem RE..

9.6.2024
Na moto najeto necelých 500km a zítra na první kontrolní servis.
Nevím a nechápu jak to motorka dělá ale vždy jsem tak jako podvědomě nechtěl být brzda provozu když za mnou jelo na okresce auto a tak jsem přidal ikdyž mi to nebylo úplně příjemné.. u této moto? Jedete si dle rychlostního limitu silnice... necháte se předjet.. a stejně si někde vzadu v hlavě říkáte "jel bych klidně pomaleji a jen poslouchal ten zvuk a kochal se".. tak nějak je vám na této moto vše jedno a prostě si užíváte jízdu a kdyby jste mohli, jezdíte klidně celý den 40kmh. Nechápu to a vysvětlit to nejde.
Další věc co bych vystihl je, že pokud jste "úchylní" jako já a máte rádi když vám lidi hážou palce, otáčí se za vámi nebo dokonce si vás fotí za jízdy z auta (jop opravdu, a už několikrát) tak k tomu tato motorka slouží opravdu úžasně. 90% lidí se za vámi otočí a těch 10% vás buďto neslyší nebo jsou antimotorkáři :D Když zastavíte, lidé si přijdou popovídat na čem to jezdíte a začne příjemná debata. Naprostý spojovač lidí, který v introvertech jako jsem já, probouzí náhlou extrovertnost :)

Jeden z prvních postřehů co jsem měl již 2x je řazení druhého stupně. Není to závoďák a dvojka si vyžaduje pomalejší přístup, jinak se může stát že vám padne do neutrálu. Ale pokaždé jsem si uvědomil že to byla má chyba. Toto se na moto svádět nedá, aneb sama motorka vám dává najevo "kámo zpomal nikam nepospícháme".

A další věcí (kterou nevím zda se nějak rapidně změní po zajetí motoru) je že je to 1/5 motorka. Tzn že kdyby jste neměli 2-3-4 převodový stupeň tak vám asi ani nechybí :D A jen to podtrhuje naprostou blbuvzdornost a klidnost této motorky, ale uvidíme časem.

10.6.2024

První servis při 500km za mnou. Namontováno černé touring sedlo a zrcátka do konců řídítek.

Touring sedlo - je opravdu vyšší a i já který s origo sedlem dosáhl krásně nohami na zem tak nyní.. neříkám že nedosáhnu, to vůbec ne.. ale jste sakra o dost víš a myslím že dva cm jak se všude píše to nebudou. A to mám oproti zbytku těla opravdu dlouhé nohy. Ale výměna naprosto super. Nejel jsem dnes s moto nikam daleko ale jen po městě je to prostě úžasný posez oproti origu. Neváhejte pokud o něm uvažujete.

Zrcátka do koncovek - co si budeme origo jsou... hrozná :D a pokud jsou i klasická příplatková kvalitou stejná jako ty do řídítek tak vám říkám rovnou - nebojte se a měňte pokud něco chcete vidět. Ani se nehnout (nevibrují) při jakýchkoliv otáčkách a rychlosti a máte pořád krásný jasný odraz. Otázka vkusu a samozřejmě taky toho v jaké barvě moto máte, ale ty do řídítek k moto prostě jdou za mě lépe. :) A hlavně máte najednou takový krásný ničím (zrcátky) nerušený výhled před motorku a kochání si užíváte přinejmenším o 20% více :D

Jinak otázka peněz, první servis mě i s montáží příslušenství stál 4000 a nějaké drobné, hotovo bylo mám pocit asi za hodinu až dvě. NĚCO mi tam po servisu začalo občas ODNĚKUD vrzat/pískat jak kdyby od kola nebo netuším, ale uvidíme, třeba se to samo se to.

14.06.2024

Aktualizace k dnešnímu dni. Najeto cca 800km a musím říct že motor se začal dost probouzet. Opravdu 80kmh naprosto ideální pohodlná cestovní rychlost. Byl jsem překvapený že při této rychlosti i při 90kmh je motorka naprosto bez vibrací ale už začíná být trochu nepohodlný vítr.. protože prostě nulová ochrana proti větru. Než se dostanete na tu nebo tu rychlost tak motorka citelně vibruje (ale stále to jsou normální vibrace jako z každé motorky) ale tak po 5 vteřinách se motor "ustálí" a jede jakoby nic. (Trochu začínám podezírat že má motorka nějakou skrytou šestku která se tam po dosažení rychlosti sama zařadí).
Jinak zapomněl jsem zmínit že jsem si nechal šoupnout o jeden zub řadičku. DOPORUČUJI udělat :D
Přidávám další foto z Křivoklát výletu. Moto zvládá opravdu vše v pohodě.. kopce, rovinky, hodně lehký terén (je vidět kde se motorka montuje :D), a prostě vše co od ni chcete.

Spotřeba - opravdu ji neřeším a je mi fuk, ale koukal jsem že na nádrž najedu zatím cca 350km a pak se rozsvítí rezerva a začne počítat km. Asi by dala tak 450km ale asi to nebudu testovat do sucha :D
Jediné co vás asi bude opravdu v uvozovkách štvát je to že pokud jste opatrní jako já (prostě nová moto a bojíte se o ní v rámci zajíždění), jezdíte normálně a netaháte za plyn jak blázni.. taaak na vás stále bliká nebo svítí (nevím jaký je tom rozdíl a hledat to nebudu) ECO... prostě jedete eco... i při stálé rychlosti 90kmh... i při 100kmh... prostě jezdíte furt ekonomicky :D Je to zvláštní ale občas v koutku oka, nebo teda ve spodku oka (:D) zahlédnete že na vás něco blikne a je to právě nápis eco. Ale myslím že ještě pár km a ani to už nebudu vnímat, naštěstí to není žádná kontrolka ale jen obyč nápis v digitálním "budíku".

Jinak se vším zatím spokojenost nemám s ničím jediný problém.

Budu postupně přidávat další informace :) a kdyby cokoliv tak se ptejte :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
m.z.
m.z. napsal 15.06.24 v 18:49

Tak ten ECO popisek je tam asi vždycky za každých podmínek ..Asi to NeEco jezdit neumí . Já se teda moc neloudám..většinou jsem okolo 100-110 km/h a jsem taky pořád ECO

Targus
Targus napsal 14.06.24 v 10:09 10b.

TVL, ještě body!

Targus
Targus napsal 14.06.24 v 10:08

První krok k poražení nemoci jsi udělal.
Nikoli tím, že sis pořídil RE, nýbrž tím, že jsi zpomalil.

A pokud ti bude tento kus železa pomáhat k udržování pomalejšího životního tempa, tvé šance se zvýší v řádu stovek procent.
Život nemá zpátečku a jsme tady jen jednou na krátké návštěvě.

Ať jsi zdravý a ať ti motka přináší přesně to, co potřebuješ!

Neeno
Neeno napsal 13.06.24 v 19:41 10b.

Jojo, zkoušel jsem ho v Bylanech a je to úplně „jiná" motorka. Hodí tě to do pohody, veškerá agrese,stres a chmury jsou ty tam. Fakt ale je,že to prostě nejede a ani tě to neláká,aby to jelo.
Jinak classika jen bez zadního sedla(pro koho taky,to už by nejelo vůbec) a objednat místo něj drátěný nosič,tam dát stan, spacák a víkend někde u vody s nohama nahoře to jistí.
Tak ať dělá jen radost

děsno
děsno napsal 12.06.24 v 10:10 10b.

Ahoj, mám ho taky...co se týče těch pazvuků, můj problém byl v rámečku kolem předního světla. Chvíli mi trvalo než jsem to lokalizoval. Stačilo napružit packy, tak třeba ti to pomůže.

Více komentářů



TOPlist