renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Yamaha NMAX 125 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jjstix
Vloženo 20.4.2025
Aktualizováno 20.4.2025
Zobrazeno 689x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Spolehlivý a velmi pěkný skútr do města, který splňuje moje požadavky.

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX125: Nakonec mě víc zaujal vzhled NMAXu. Sedlo mi přišlo pohodlnější a celkově jsem se na něm cítil jistěji. Oproti PCX jsem neměl pocit, že na něm sedím jako vosa na bonbonu. Navíc jsem se chtěl trochu vymanit ze záplavy PCX, které jezdí Brně.
SYM Jet X 125: Skútr nebylo možné vidět ani vyzkoušet, a nelíbilo se mi ani plnění nádrže pod sedlem. Navíc mě odradily diskuze o horší dostupnosti náhradních dílů.

První dojmy - Zatím se s ním ještě sžívám, ale jede pěkně a všechno funguje, jak má. Jen nerovnosti a výmoly mu příliš nesedí. Aktuální spotřeba je přibližně 2,5 l/100 km při váze jezdce 82 kg.

Recenze

Řidičák na motorku bez omezení mám už 14 let, ale až teď jsem se rozhodl a odhodlal pořídit si stroj na dvou kolech. Sice je to „jen“ skútr 125, ale pro začátek je to pro mě ideální volba. Pokud mě jízda bude dál bavit a budu se cítit jistěji, pravděpodobně časem přejdu na něco silnějšího.

NMAX mě zaujal hlavně svým vzhledem, který mi sedl víc než u PCX. Sedlo mi přišlo pohodlnější a celkově jsem se na něm cítil jistěji. Oproti PCX jsem neměl pocit, že na něm sedím jako vosa na bonbonu. Navíc jsem se chtěl trochu vymanit ze záplavy PCX, které jsou v Brně na každém rohu.

Zatím se s ním ještě sžívám, ale první dojmy jsou velmi pozitivní. Jede hezky, vše funguje, jak má. Motor je tichý, svižný a ideální do městského provozu. Brzdy působí jistě, ovladatelnost je výborná. Jen podvozek si moc nerozumí s výmoly a nerovnostmi – tam ztrácí na pohodlí. Spotřeba se zatím drží kolem 2,5 l/100 km.

Skvělou vychytávkou je bezklíčové startování, které je opravdu návykové. Nemusím hledat klíče ani je strkat do zapalování – stačí, když jsou někde v kapse bundy nebo kalhot. Na druhou stranu je systém poměrně citlivý. Když se vzdálím od řídítek k zadnímu kolu, abych se dostal do prostoru pod sedlem, skútr začne okamžitě pípat. Ocenil bych větší dosah, ideálně alespoň dva metry. Ale třeba to Yamaha u další generace vyladí a bude to už úplně dokonalé.

Co mi ale vadí, je držák SPZ, který při jízdě klepe o zadní blatník. Vydává to nepříjemný zvuk, který mě ruší, takže budu muset vymyslet nějaké řešení, jak to utlumit nebo přepracovat. Menší výhradu mám i k prostoru pod sedlem – mohl by být větší. Nedaří se mi tam uložit výklopnou helmu velikosti M, ani vzhůru nohama. Možná je to jen moje nešikovnost, ale i tak by trochu víc místa neuškodilo.

Jako začátečník jsem se rozhodl skútr pojistit i havarijně – zvolil jsem allrisk pojištění na plnou hodnotu skútru se spoluúčastí 5 000 Kč. Celkové náklady na pojištění, tedy povinné ručení i havarijní pojištění, jsou v mém případě pod 5 000 Kč ročně, což mi přijde jako rozumná částka pro klid v začátcích.

Nejlépe se skútr cítí ve městě – je obratný, skladný a ideální na každodenní přesuny. Na delší trasy nebo rozbitější silnice to není úplně ono, ale jako městský dopravní prostředek mi zatím plně vyhovuje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bobhecl
Bobhecl napsal 22.04.25 v 19:32 8b.

Byl to můj první skútr. A byl super. Měl jsem si ho nechat. Ať slouží. Takže, pokud něco silnějšího, tak Nmax nechat doma !

Milan1963
Milan1963 napsal 20.04.25 v 11:38 10b.

Více komentářů



TOPlist