Ducati desert sled - největší past a pohroma mýho života
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Jako první dojmy byly fajn. Naživo ta motorka vypadá 100x líp než na fotkách. Nicméně zbytek pohroma. Honzík opět musel koupit tu největší past na české inzerci.
Recenze
Myslím si že by tento odstrašující příklad měl být rozhodně vidět byť se mi o tom teda nechce vůběc mluvit a tu motorku bych nejradši zapálil i s celou veleslavnou a totálně předraženou sra(zna)čkou Ducati. Jedinej důvod proč to tady zveřejňuju je abych si ulevil od zlosti a rejpnul si do této "prémiové" značky. Takže ducati fans radši nečíst...
VŠECHNY FOTKY OPRAVY: FOTO ALBUM ZDE
Jako každý podzim jsem koukal po nějakým projektu na zimu abych měl co šroubovat. Úplnou náhodou jsem viděl inzerát na Desert sleda, najeto 60, cena hezká, údajně VŠECHNO PO SERVISU. Říkal jsem si udělám desmo...oservisuju všechno a na jaře klasicky prodám. Maloval jsem si to hezky...
Už po sundání vík rozvodů ve mě totálně hrklo...prej po servisu... Matice co drží rozvodový kola na vačce někdo naposledy povoloval asi kladivem nebo zbíječkou, protože když na to nemám klíč tak do toho mrdnu palící ne? Rozvody starý, vůle totálně mimo...ale to nebylo vůbec nic oproti tomu že byly totálně vyžvýkaný vodítka ventilů, ventily i sedla.
Po rychlé kalkulaci co by taková oprava obou hlav stála s tím faktem že nemám páru jak na tom bude zbytek toho motoru jsem okamžitě sáhl po druhým motoru z místní inzerce. Motor údajně najeto 2000 km přímo ze zásob fabriky, upřímně...podle toho jak ten motor vypadal zvenku i zevnitř tak tomu absolutně věřím ALE!
Co mě naprosto šokovalo v tom nejhorším možným smyslu byl fakt že i ten "zánovní" motor měl vodítka prostě mimo tolerance, ne o moc ale prostě byly potřeba stejně nové vodítka. Vůle na hřídelích převodovky mimo...o hodně...no prostě i číňan ten motor složí líp než milostpáni v bologni. Hnus velebnosti, absolutní hnus jak tohle může opustit montážní linku. Podezřívám je že ty vodítka vyráběj snad z mozzarelly. No tak jako tak jsem hlavy poslal do kovovýroby na výměnu vodítek za tvrdokov a zabroušení sedel i ventilů protože když už tak už.
Po diskusí s nejmenovaným oficiálnmím prodejcem my bylo slušně řečeno že jedna věc je jak si to inženýři toho motoru nakonstruovali a druhá věc je realita výrobního procesu...Takže realita je takový že si sice vymyslí do servisního manuálu že by měla být vůle na hřídelích převodovky 0,02-0,05mm ale samy to skládaj na 0,4mm...protože proč ne. Co by jste chtěli za 250k že jo? Bohužel jsem perfekcionista takže mě místo oprav hlav čekala vesměs stavba úplně nového motoru. Někdo to přece musí udělat správně když to fabrika neumí.
No asi po 4 měsících a naprosto absurdní částce jsem tu past poskládál tak jak si to inženýři v ducati předepsali (ale sami to tak nevyrábí), udělal jsem rovnou generálku zadního tlumiče který je oficiálně "neservisovatelný" protože proč by byl když ti můžou prodat novej za 20 že? A říkal jsem si když už tak už takže i přední tlumiče který byly taky "po servisu"...po servisu jakože tam někdo nalil teda olej. A vlastně jsem nakonec dělal všechno na té motorce.
Co se motorky jako takové týče tak nevim, mám z toho takovej divnej pocit hutně zkreslený faktem jak špatně se na tom cokoli dělá, jak amatérsky je to složený a celý slavný desmo mi příjde jako totální přežitek, naprosto překomplikovaná a drahá věc na servis. Hlavně pokud se neservisuje správně tak to jde celý rychle do háje. Zlatý pružiny...
Ať je na mě nasranej kdo chce jak chce...jestli nemáte peníze nebo znalosti na to ty motorky servisovat včas a kvalitně tak si prosim vás ducati nekupujte protože pak to dopadne jak to tady dopadlo. A za druhé...jakožto člověk který chvíli dělal v autorizovaném servisu HD můžu s kldným srdcem říct že Ducati fans jsou úplně stejní fanatici jako HD fans. Nic proti Vám ale hájit absolutní nekompetentnost fabriky vyprodukovat kvalitní produkt mi příjde úsměvná.
Jako nakonec to jede slušně, je na tom extrémně prapodivnej posez, něco mezi supermotem a naháčem, výfuk je umístěn tak stupidně že do něj narážíte patou . Motorka má teda komplet postavný motor z 2019 cafe racera, je to prakticky stejný motor jen se musel upravovat blok kvůli tomu že Desert sledy mají jinou kyvku než ostatní 800, jde jen o to odfrézovat trochu materiálů dosedací plochy na kyvku. Motorka taky dostala radiální pumpy z cafe racera, tudiž už to nemá lankovou spojku ale hydraulickou jako novější modely.
Pokud by někoho zajímalo jak se dá ten "neservisovatelný" tlumič oservisovat tak jsem tady dal do kupy komplet návod (bohužel v angličtině): NÁVOD NA SERVIS DS TLUMIČE
Nevim co k tomu víc dodat, hned jak to zajedu tak to asi poletí z baráku, ne proto že bych s tím nebyl spokojenej, jezdí se na tom fajn, ale proto že se mi ta značka totálně znechutila. Jsem skálopevně přesvědčen že satanovo prostřední jméno je Desmo.
Ale tak budu i pozitivní, aspoň mám z toho původního motoru pěknej stolek.
Stolek z motoru a od znacky kt nenavidis
Hezký fotky, pózovat fakt umíš
Dík za sdílení toho průseru. Koukám po ní dlouho.
No... Dělat u obstarožního vzducháče vůle na hřídelích v tisícinách je docela úlet. Také krapet větší vůle ve vodítkách bych asi neřešil. Pokud si chtěl něco pro fajnšmekry, měl sis pořídit nějakou Panigale a ne stroj s motorem který se narodil v osmdesatkách.
Na druhou stranu, když se takhle vyjádří bývalý mechoš od HD , tak to má docela váhu
Jinak se omlouvám, Jardo mi omezil přístup na půl roku do diskusí /zlobil jsem no, dovolil jsem si kritizovat jejich práci, bylo mi dáno na výběr - budeš držet hubu a můžeš psát, nebo si budeš vyskakovat a zabanuju tě
zdravím Jardo malej diktátore - tedy
kdo čekal, že z modelu Hypermotard 698 bude enduro verze jako je o u KTM, nic takového se nestane, přinejmenším ne v příštích dvou letech...