renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Scrambler Desert Sled (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JKLM
Vloženo 13.2.2019
Aktualizováno 5.8.2023
Zobrazeno 4 302x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tak už je doma! Moje první zkušenost s italskou milenkou, tak doufám, že bude hodná Ale zatím jsem v klidu, někde jsem totiž četl, že "Motorka se zlatejma ráfkama prostě nemůže bejt špatná!!!" Aktualizace po roce a půl užívání: Potvrzuji výše napsané.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO ITALIA (Praha 4-Krč) - Maximální vstřícnost, servis, bonusy, prodloužená záruka

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Street Scrambler: Nízký, těžší, spíš jen na asfalt, slabší výkon, efektní výfuky boží, ale díky nim menší praktičnost (brašny)

První dojmy - Klasický vzducháč, dvouválec do V, zátah od spodu... Už jsem za ta léta vodníků odvykl. Řinoucí se vzpomínky, síla, zvuk (!!!) a co si budeme povídat - italský design a jejich nenapodobitelná schopnost udělat i z mála originál rozpoznatelný na dálku (viz kdysi nová a dodnes rozvíjená megaúspěšná řada Monster u Ducati a stovky dalších italských auto/moto v historii), červená nádrž (asi víte, že "Nejčervenější červená Ferrari" je oficiální a patentovaný název odstínu, který smí používat jen jedna nejmenovaná italská značka, a že Ducati se jinak také říká Ferrari na dvou kolech... Už jste asi poznali, že nejsem tak úplně normální uživatel (fotograf, grafik...) a že na objektivní soudy je u mě trochu brzy, sorry :-))

Motorku bych doporučil pro - Pro mě a pro každého, kdo ocení krásný retro stroj s neošizeným, jednoduchým a hodně schopným základem bez zbytečného balastu moderních serepetiček a elektroniky. Ale plně vypínatelné ABS, nastavitelný podvozek i otáčkoměr má!

Doplňky na motorce - Žlutočerné rukojeti, žlutý štítek nad světlem, padáky, ochrana olejového filtru, retro sedlo, zadní nosič, platforma Kriega na nádrži a další řemínkové úchyty stejného systému vzadu pro rychloupínání vymakaných zavazadel...
Barevně teď podle někoho může tenhle retro scrambler vypadat jako papoušek, podle mě naprosto úžasně a reálně hodně podobně, jako soutěžní Jawy na šestidenní ve Švédsku třeba v září 1978. A o to jde



Recenze

Při koupi měla motorka za sebou už 6000 km, byla v Rumunsku, fotila se v časopisech, předváděčka po malém servise a v záruce, proč tedy hledat problémy, kde nejsou...

Aktualizace 13. 5 . 2020:
Najeto cca 11 000 km. Zatím všechny předpoklady platí a nadšení stále trvá, případně se stupńuje! Servisní náročnost: Jednou za rok olej a filtry, jednou ročně gumy (přešel jsem na větší špunty) a jinak jen jezdím, leštím a tuním.
Za rok a půl provozu jsem motorku dost vyšperkoval, na začátku jsem rovnou při koupi využil vstřícného finančního bonusu na doplňky, dál jsem postupně vylepšil a doplnil sklápěcí a stavitelné páčky a zrcátka a také nosič dozadu. Ten ale budu prodávat, kdyby měl někdo zájem, pište. Jde o klasiku a plně funkční retro Hepco Becker, jak je vidět na nových fotkách. díky způsobu uchycení už se k němu ale nevejdou po stranách trubkové podpěry brašen. Kvůli tomu přecházím i vzadu na originál, který to zvládá. Jinak ale, kdo nejezdí dálky a nepotřebuje vozit tolik báglů, bude s ním absolutně spokojen, jako až dosud já. Navíc vypadá podle mě líp a dobověji, proto jsem ho původně pořizoval.
S motorkou jsem absolvoval enduroškolu a často ji využívám i mimo asfalt. Nejezdím žádné brutální terény, ale šotolinky, polňačky, lesní cesty bez zákazu atd., naopak na kvalitním asfaltu není problém dlouhodobě podržet ani 160 km/hod. (samo že jako všichni ostatní na německé dálnici ). Jeden z mála lehkých, suprově ovladatelných a skutečně univerzálních scramblerů, jak potvrzují i všechny testy. Tlumiče jsou komplet plně stavitelné, tvrdší, ale plně funkční. Jen si musí člověk rozmyslet, jak a kudy bude nejvíc jezdit, zda ve dvou nebo sám atd. Je to vždycky kompromis, stejně jako volba pneu, u takového univerzála mnohem větší, než u specialistů, pokud člověk nechce gumy nebo celá kola měnit dvakrát denně .

Má působit jako jednoduchá stará motorka a místy tak i skutečně funguje. Spojka se po startu potřebuje ohřát, pak funguje perfektně. První dva tři semafory ale tak trochu v režimu On-Off, takže je třeba víc plynu a opatrně pouštět nebo vypadá člověk, jako by se neuměl rozjet (občas takto studená i chcípne, ne na volnoběh, ale při necitlivém rozjezdu). Neukazuje sloupek zbývajícího paliva, má jen kontrolku rezervy, neukazuje zařazený rychlostní stupeň a citlivost vypínače blinkrů asi ladil taky nějakej Taloš, co je spíš kreativec, než technik!. Ale sytič ani karburátory to už nemá, nebojte, takže celkově pohoda. Navíc vše vyjmenované se týká jen této první generace. Po loňském faceliftu vše vylepšeno, hydraulická spojka atd. Já bych ale neměnil, protože zároveň zmizely ty úžasně sexy zlaté ráfky a na ty to fakt jezdí!!!

Aktualizace 20. 5 . 2021:
Aktuálně najeto cca 15 000 km, Alpy, Grossglockner, Motoroute setkání, srazy, dojíždění do práce cca 20 km denně. V rámci značkového běžného servisu dělané desmo rozvody, což není úplně levná ani jednoduchá sranda a nedoporučuji to bastlit někde u Pepy ve sklepě, měněná řetězovka, nazuté opět původní Pirelky SRT – skutečně vynikající univerzální gumy pro podobné scramblery. Jinak absolutní pohoda džez, baterka se nevybíjí ani přes zimu v garáži, několikrát kontrolováno. Jen jezdit, kořeny, šotolina, asfalt, městské bulváry, obrubníky, retardéry... a před kavárnama, ve výlohách při čekání na semaforech nebo při popojíždění v kolonách jí (nám?) to pořád děsně sluší !

Aktualizace konec června 2023:
Aktuálně najeto 18 150 km. Motorka funguje jako zamlada, žádné závady, nový servis, servisní knížka, nové gumy Continental Trailmax Raid, blastery SW Motech... přesto jde holka z domu.
Je pořád krásně jednoduchá, nenáročná, spolehlivá, v sexy italském retro designu, jako jediný malý Scrambler od Ducati na plně stavitelném vyšším podvozku, bylo o ni po celý její dosavadní život s láskou pečováno, ale krásných motorek je spousta a život máme všichni jenom jeden a lásek víc. Aktuálně k vidění i na prodej v Motospeed Češnovice.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Omarson
Omarson napsal 10.10.23 v 18:39 10b.

zain1
zain1 napsal 07.06.23 v 07:30 10b.

Krásná mašina

Radkis_1
Radkis_1 napsal 09.12.22 v 15:57

velmi pekna, dufam, ze robi aj nadalej radost...

lakys
lakys napsal 18.08.22 v 13:52 10b.

velmi pekna recenze, pomohla pri rozhodovani, diky

Mann
Mann napsal 26.08.21 v 14:18 10b.

Krásný stroj, hodně líbivá barevná kombinace Nějak pocitově vnímám, že se mi doba scramblerová přibližuje, tudíž informace tohoto typu VÍTÁM a na zlaté ráfky to bude dozajista jezdit i u mě

Více komentářů



TOPlist