renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/550 Pionýr (1957)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Targus
Vloženo 21.8.2024
Aktualizováno 9.10.2024
Zobrazeno 514x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Pojízdné neštěstí pro nevyléčitelného blázna.

Více fotografii

Motorka koupena od z půdní hromady bordelu

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy byly dva najednou: 1. Oh, Bože můj, už zase... 2. ... koho jsem ve svém minulém životě zavraždil obzvláště surovým a zavrženíhodným způsobem...? Následovaly dojmy další, např.: ... kdo zas bude odvážet ty zbytky do kovošrotu...?

Motorku bych doporučil pro - Pro úplné magory.

Doplňky na motorce - Doplňky na motorce:

A) širší řídítka, líp se to tlačí dom! A na hrazdu polstrovaný obal s nápisem JAWA, protože:
1/ by jinak určitě žádný jedinĺ správný motorkář nepoznal, co je tento vehikl zač,
2/ z bezpečnostních důvodů - když padnete ksichtem na řídítka vysílením při tlačení cestou zpět do rodné vísky.

B) trumpeta z Alíka, protože jsme
1/ rozpočtově odpovědní
2/ myslíme na planetu Zem, tudíž nechceme utrácet za neekologické baterky, které jsou k troubení nutné podle origo konstrukce povážských soudruhů.
C/ speciální štětkolak – raal č. ||slonová kost|| (ukradená barva na radiátory), jehož aplikací předešlý majitel „odstranil drobné kosmetické vady“ (o těch si řekneme v dalším odstavci).

D/ „Rychlé šípy“, v tomto případě nikoli sepsané Jaroslavem Foglarem, nýbrž zhotovené nezdárným synkem z cca dvou metrů spešl modré lakýrnické pásky na plechové zbroji Povážské Šelmy.

Recenze

Výběr stroje
Tento stroj jsem si nevybral já, tento stroj si vybral mne. Vybral si mne prostřednictvím mého synka, který byl neskutečně protivné děcko a umínil si, že chce pařeza, protože ho mají úplně všichni.
Posléze se zjistilo, že ho nemá vůbec nikdo.
Tedy vůbec nikdo duševně normální…

Motorku bych doporučil pro:
úplné magory.

Jízda:
Jízda na Pařezu? Prostě dobrodružství! Už jen ten naprosto šílený nápad jít do kůlny, vytáhnout TO na světlo boží, oživit TO a

PUSTIT ŠELMU Z ŘETĚZU!!!

A jestli jede, svítí, troubí, brzdí?
1. Nejede to! Koně to sice má, ale takové nějaké - jak to slušně sdělit - poněkud poníkovitého typu…
2. Nebrzdí to! Zpomaluje velmi vlažně i přes udělanou generálku brzd. Tak vlažně, že daleko efektivnější je ubrat plyn, položit paty na zem a zapřít se!
3. svítí rovněž s rozmyslem, protože dobře ví, jak Zeměkoule trpí člověčím hýřením v oblasti spotřeby elektřiny .
4. troubí, ale na atrapě staré mechanické houkačky - pořízeno z Alíka.

Kde se motorka cítí nejlépe:
Motorka se cítí nejlépe na svém fleku v kůlně, hezky zabalená do vlněné deky, aby ji nezábly stupačky a řídítka.

Dá se s moto i dobře cestovat?
Ano a naprosto skvěle, protože se úplně perfektně tlačí domů z důvodu nízké hmotnosti.
Na delší trasy doporučuji sundat sekundární řetěz, tlačí se pak ještě lehčeji!

A teď příběh
Předešlý majitel jí říkal Kristýnka, ale nevím po kom, protože jsme ji přitáhli v krabicích a navíc bez not (notami je míněn technický průkaz).
Když jsem viděl tu hromádku plechového neštěstí, dostal jsem ihned střevní koliku a následně ledvinový záchvat. A to ještě nebyl konec, páč mne vzápětí skolila srdeční arytmie.

TVL, jak se mohlo někomu podařit urvat držáky motoru z rámu…?

Jak dlouho jsem to dával dohromady, to jsem radši rychle zapomněl, protože se nejednalo o opravy, nýbrž o SOCHAŘINU!

Ano, bylo to KOVOMODELÁŘSTVÍ.

Od výroby představce na řídítka,

přes vykouzlení konzoly sedla a funkčního pantu, který by umožňoval sedlo odklopit a nezdemolovat přitom podsedlové plechy,

až k náhražkám chybějících kusů plechařiny, vyžraných zřejmě speciálně vyšlechtěnými krysičkami,

a k rekonstrukci stojanu, některým z bývalých provozovatelů vytuněného v těžce dadaistickém stylu,

a nekonečnému klepání podsedlových plechů do alespoň trochu povědomých tvarů,

převrtávání všech děr z oválů a elips na kulato, případně jejich zavaření a vrtání jiných o kus vedle,

No a pak už to byla brnkačka.
Natažení kompletně nové elektrické instalace, srovnání, odrezení a vypletení ráfků, repase přední vidlice, vykouzlení dorazu na rejdu přední vidlice, blablabla…, však to znáte…

Repase motoru ovšem nebyla repasí, nýbrž horor typu Noční můra z Elm Street. Těch přebraných kbelíků se součástkami z BÝVALÝCH převodovek bych se nedopočítal! Přísahám, že se mi o motoru zdálo noc co noc tři měsíce v kuse, a to jsem si dokonce schoval Solvinu z nočního stolku a zpod polštáře jsem vyšoupl speciální mýdlo značky Kominíček! Nepomáhalo vůbec nic!!!

Jak to všechno dopadlo?
Už jsem to psal tady:

https://www.motorkar...=clanky&cid=3058

Kristýnka zůstala jako jediný OPRAVDU správný motocykl na čestném místě v obýváku. Alespoň jednou týdně večer v osm zhasnem telku a otevřem si lahvinku nějakého levného sirupu. Pak sundáme z Kristýnky krajkový přehoz, utřem olejové slzičky lásky a zíráme při svíčkách na tu NÁÁÁDHERU…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Peta74
Peta74 napsal 26.09.24 v 07:25 10b.

Paráda!!! To je stroj! Dát do kupy a hlavně na ní jezdit, takovou motorku nemá každý a každá holka se ohlédne..

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 15.09.24 v 00:20 10b.

Fajnovej strojek

Slow
Slow napsal 28.08.24 v 21:35 10b.

No ty vole, to je pomsta, a ještě od vlastních dětí
Já už naštěstí všechny krumply, včetně dilů, z Považských strojareň prodal a mám po nějakých 35ti letech konečně klidné spaní... zlatá čínská pomsta v podání Betka/Twishot apod tam aspoň ty motory za něco stály

Tomas_360
Tomas_360 napsal 22.08.24 v 21:06 8b.

No na parádu, v dnešnej dobe to vôbec nie je hromada šrotu!! Treba to zachovať, prsíčka dorobiť a bude motorka jak lusk, na rýchle presuny po "vesnici" je to paráda.

Mercurio
Mercurio napsal 21.08.24 v 13:16 10b.

Pobavilo! I ta polská značka.

Více komentářů



TOPlist