renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CA 125 Rebel (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Silničan
Vloženo 20.12.2023
Aktualizováno 4.2.2024
Zobrazeno 1 628x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Mám ji jako veterána na vlastivědné výlety po Česku.
Nemusím se s ní bát zajet na lesní cestu, vím že vždycky jí nějak otočím (případně zvednu i s bagáží). Že mě tahá 11 kobyl mi stačí, přešaltovat mě nevadí. Je to moje Honda, nejlepší a nejkrásnější.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Dobře ovladatelná, lehká, jednoduchá, elegantní. Pěkný zvuk na volnoběh, při jízdě je z motoru cítit síla.

Motorku bych doporučil pro - nenáročného veteránistu, který chce hlavně jezdit a ne opravovat. Není vhodná pro jízdu mezi kamiony.

Doplňky na motorce - Padací rám mě už párkrát zachránil, a mlhovky na něm myslím také, protože je motorka o dost lépe vidět.
Sedlo je nově polstrované tak, aby bylo vyšší, čímž se změnil posez z typicky nízkého choppera, na normální výšku jako na starém motocyklu. V černé rolce pod nádraží mám plachtu, v přední lékárničku, vestu (stačí dětská velikost), drobné díly.

Recenze

Je to jedničkový typ (1995-96) s vlaštovkami (řídítka) a hranatými blinkry, a tedy zadní směrovky jsou umístěny více dopředu, takže je omezený prostor pro brašny.

Aby tenhle typ člověku padnul, měl by si vyladit poměr řetězového převodu podle své míry. Řetězová kolečka (pastorky) jsou od 12 do 15 zubů, rozety od 36 do 45 z. Jako nejvhodnější převod jsem vybral pastorek 12, rozetu 40. Maximální rychlost 90 km/h, cestovní 70 km/h (obdoba německého poměru 13/42). Mám za to, že doporučený poměr 13/39 je marketingový nesmysl.

Přední pneu je 100/90, jak je napsáno v techničáku. Správně by v přepočtu z původních 3" mělo být 90/90. Pro 100/90 se musí upravit přední blatník, ale větší pneu podstatně zlepší jízdní vlastnosti a tachometr ukazuje přesněji.

Otáčkoměr mám především proto, abych věděl jaká je zařazená rychlost. Problém je, že fungují jen čínské otáčkoměry, které ukazují nepřesně a jsou poruchové. Americké kvalitní za tisíce jsem nerozchodil.

Občasná závada na tomto typu je ulomený čep řadičky (musí být dotažený), lze provizorně nahradit šroubem.
Dále je potřeba mít nožní brzdu seřízenou tak, aby pedál zabíral už odshora, jinak se v zatáčce může dotknout vozovky a rozhodit motocykl. Čep nožní páky není bez rozebrání jak mazat a časem vydírá pouzdro v rámu, lze vyvrtat závit na kulovou maznici.

Dalším občasným nepříjemným jevem je zdechnutí motorky při dlouhotrvajícím ,plném' výkonu. Vzniká nízkou hladinou v karburátoru kvůli podtlaku v nádrži. Otevření víčka nádrže problém vyřeší. Zavzdušňování nádrže je zřejmě jen skrze zámek víčka a ten nelze rozebrat a vyčistit. Prolití čistidlem nebo profouknutí vzduchem příliš nepomáhá. Další otvor do nádrže se mi dělat nechce.

Slabinou jsou výfuky. Sice jsou hezké a příjemně duní, ale tlumiče zevnitř vyrezávají (a jsou drahé) - neznamená to však, že je třeba je hned měnit. Že jsou svody níž než rám, jim také neprospívá. Svěrací objímky (půlměsíce, kterými se přitahují výfuky k motoru) jsou z tenkého plechu a časem mohou zreznout. Dají se nahradit ze silnějšího materiálu z Kawasaki.

Víčko ke schránce nářadí se má otevírat klíčem od zapalování, ale na to je ten klíč docela křehký. Lepší je vozit třeba kratší šroubovák - já si svařil kličku. Dobré je zkontrolovat při zavírání víčka, zda dosedl bajonetový zámek, jinak se může za jízdy víčko ztratit i s nářadím.

Věc která se opravdu nepovedla je, že nejde vyndat karburátor (přitom by místo šteftů na přírubě stačilo dát šrouby). Opravdu jsem se snažil vyndat vzduchový box, ale nedal jsem to, v servisu měli podobnou zkušenost. Jednoduchý návod z dílenské příručky jak nějak vytáhnout sání z PVC, je nereálný. Naštěstí jde sundat jak plováková komora, tak vytáhnout šoupátko, takže čištění a kontrolu jde provést přímo na stroji.

Po několikatýdenní přestávce je potřeba vypustit karburátor (nejlépe preventivně, povolit šroubek na karburátoru dole u hadičky vpravo) a znovu napustit z nádrže benzínem, jinak nestartuje.

Je to motorka především pro jednoho, ale ve dvou se dá také dobře jezdit. Problém však je úzké tvrdé tandemové sedlo. Spolujezdkyním jsem proto na sedlo vázal polštář. Nicméně holkám se prý na téhle mašině dobře sedí - skrz ty jemné vibrace..
Horní hranici užitečného zatížení bych dal 150 kg, ideální do 90-ti kg.
Celkově to je velmi povedený, spolehlivý stroj.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 26.12.23 v 12:27 10b.

Trošku mě překvapil náhon tachometru od předního kola a pobavil polštářek pro holky. Na co lidi nepřijdou.

zimirekm
zimirekm napsal 23.12.23 v 10:02 9b.

Za me mas body za odvahu. Nalozit tohle vse na 125 je vyzva a odvaha zaroven Mel jsem CG 125 a vic nez me uz by asi neuvezla. Jako milovnika Hondy samozrejme gratuluji k moto. Rebela jsem tez mel, ale noveho, co uz jezdi i do kopce Jnak pridej do benzinu Vif a nemusis resit vypoustet karbec. Bez problemu pak moto chytne i po zimni pauze.

Targus
Targus napsal 22.12.23 v 21:32

Tlumiče bych udělal (nechal udělat, jestli sám neumíš) z nerezového plechu a asi bych zkusil jiný typ víčka, když nechceš vrtat. Ale myslím, že vhodně umístěná ďoura vrtáčkem o průměru 0,5 mm by nebyla vidět a ty by ses nemusel bát své ŠELMĚ přiložit pod kotel.

Targus
Targus napsal 22.12.23 v 21:23 10b.

Motorka je samozřejmě na jakékoli ježdění ZCELA nevhodná, protože nemá konektivitu, je na ní málo plastů, má málo pořádných motorů, mlhovky nejsou namontovány podle před-pisů, ani podle zá-pisů, nemá na řídítkách držáky alespoň na tři kecafóny a tak všelijak podobně.
Jediné, co tuto motorku pozdvihuje nad úroveň všeobecného zoufalství, je TEN NEREZOVÝ HRNEČEK V POHOTOVOSTNÍ POLOZE!!!
Takže za motorku ale VŮBEC nic a zbytek hvězdiček za nastartovaný hrnek!

Aby ti to jezdilo, to ti přát nebudu. Popřeju ti "slinu na toulání" ! A ještě na HODNĚ DLOUHO!

MMMF
MMMF napsal 21.12.23 v 08:53 10b.

Pěkný kousek, až se divím, co vše se na takovou "malou" motorku vleze.

Více komentářů



TOPlist