renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 S (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník baracque
Vloženo 10.12.2023
Aktualizováno 10.12.2023
Zobrazeno 1 698x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzál od BMW s pár zajímavými technickými řešeními. Podvozek podrží na horších silnicích.

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Přestupoval jsem z BMW R1150R, které mi začalo připadat těžkopádné. Hledal jsem něco mrštnějšího, ale zároveň dostatečně prostorného, na co bych se se svými 190 cm složil. F800S tohle splňuje. Navíc, protože jsem evidentně technický nerd, tak se mi líbily prvky typu pohon řemenem a nádrž pod sedlem. Jediná věc, o které jsem pochyboval, byla lomená sportovní řídítka. Nejradši mám klasickou trubku naked bike style a už od začátku jsem si říkal, že pokud si na ta originál řídítka nezvyknu, tak to přestavím na něco podobného modelu F800ST. (ST jsem primárně nechtěl, nelíbí se mi ta větší kapotáž.)

Motorku bych doporučil pro - Jezdcům klidně vyšší postavy, kteří chtějí jezdit na motorce evropské provenience a nechtějí cenduro. Při nákupu si ale pečlivě zkontrolujte vůli zadního kola. Pokud je vše ok, dostanete technicky zajímavý stroj za super peníze.

Doplňky na motorce - Superbike řidítka LSL

Recenze

Hlavní důvod, proč jsem šel do F800S bylo to, že jsem chtěl lehčí a mrštnější stroj, jak jsem psal výše. Taky se mi líbí ergonomie a pohodlí BMW, např. posez, podvozek. Výbava je super, vzhledem k třídě a roku výroby. Zadní pružící jednotka nastavitelná kolečkem, ABS, jednoduchý palubní počítač, ukazatel zařazené rychlosti, teploty, ale hlavně vyhřívané gripy :) Tahle motorka určitě není pro každého a řekl bych, že na její design a použitá technická řešení můžou mít lidi různé názory, ale mě se vždycky líbila a líbí se i doteď. Jediným z mého pohledu problémem tohoto stroje je snaha prezentovat S model jako sportovní motorku. Podle mě je to nesmysl - jedná se o poměrně krotkého univerzálního naháče a sportovní řídítka to celé trochu kazí. Za mě ideální commuter bike.

Design a některé ne zrovna pochvalné recenze mají určitě vliv i na to, že motorka rozhodně nepatří mezi nejdražší stroje v nabídce. Zlí jazykové a příznivci japonských strojů dokonce tvrdí, že k BMW je potřeba si rovnou koupit i servisní příručku. Jaká byla moje zkušenost?

Motorku jsem koupil od soukromého prodejce v Hradci Králové na jaře 2022. Měla nízký nájezd, stav tomu docela odpovídal, měl jsem to blízko a cena byla ok, tak po zkušební jízdě nebylo co řešit. Další plus byla manipulace s motorkou při parkování doma. Oproti eRku se eSko vodí opravdu jako kolo. První dojmy super.

V létě přišel ale velký problém. Je otázkou, jestli o tom prodávající věděl, podle mě ano, ale nejsem typ, který by měl rád spory a tak nějak jsem bral zodpovědnost za vlastní rozhodnutí :) Všimnul jsem si, že letmo uložené zadní kolo se trochu vychyluje. Bylo to poznat z pozice hnacího řemenu. Postupně začala motorka vydávat hlavně při deceleraci zvuky ne nepodobné rachtání míchačky na beton. Takže moje radost byla trochu zkalena :)

Začal jsem trochu googlit a zjistil jsem, že uložení zadního kola má konstrukční chybu, hlavně u raných modelů. Odchází tam ložisko a většinou je nutné vyměnit celý náboj (cena v CZ 22-24K CZK), což, jak zjistili v servisu 3R Moto (mimochodem super spolupráce) byl i můj případ. Objednal jsem díl z eshopu z Německa, čímž jsem se dostal na 17K CZK, ale i tak to zabolelo. Nicméně od té doby vše funguje na jedničku :)

Další výtky recenzentů se týkají často řazení. Za mě, zažil jsem lepší i horší. Co je na motorce super, to jsou jízdní vlastnosti na horších silnicích, kterých je v našem kraji víc než dost, a pro mě je to dost důležitý faktor. Předchozí eRko na tom bylo dobře, ale eSko je snad ještě lepší. Na opravdové roletě se nechová tak klidně jako V-Strom, kterého jsem pár let sedlal, ale zase má lepší vlastnosti všude jinde.

Aktuálně jsem se konečně hecnul a vyměnil jsem řídítka. Koupil jsem konverzní sadu superbike řídítek od firmy LSL. Teď jsem to čerstvě osadil, ale vzhledem k sněhu nebyla možnost to vyzkoušet pořádně. Krátké rozjezdy po dílně to nezachrání :) Potenciální zájemce o tuto přestavbu bych rád upozornil, že mi nevyšlo původní plynové lanko. Musel jsem ho nahradit lankem z F800GS, které je delší. V návodu o tom nic nepsali. Zkoušel jsem to nějak přeroutovat, ale nic nepomohlo. GS lanko funguje ok.

Motorku jsem v létě chtěl prodat, přemýšlel jsem o novém stroji. Docela se mi líbí F900R. Ale zatím si eSko nechám. Už je to taková motorka, kterou jsem měl dost rozebranou, tak k tomu pak má člověk jinej vztah :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TomasNBK
TomasNBK napsal 12.12.23 v 14:10 10b.

Nevšední a zajímavá

elvis78
elvis78 napsal 10.12.23 v 09:44 10b.

Pěkná motorečka, Ať slouží dobře

Více komentářů



TOPlist