renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 700V Transalp (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník frantisek.lizal
Vloženo 17.5.2023
Aktualizováno 13.4.2024
Zobrazeno 1 171x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Honda XL 700V Transalp ABS, 2008.

Moje v pořadí sedmá Honda. Ale první, která nemá v rodném listu označení CBR 600F.
Transalpa jsem pořídil 5.5.2023 s 37500 km na tachometru. Jako nový byl prodaný v motosalonu Auto Jarov v Praze, já jsem druhý majite

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Pokaždé, když jsem z nějakého důvodu prodal CBR, říkal jsem si, že příště už koupím něco jiného. O Transalpovi jsem uvažoval dávno. Jednou jsem pár stovek metrů zkoušel XL 700, ale bál jsem se na něm. Dvakrát jsem pak zkoušel pár kilometrů XL 650 a bál jsem se taky. Ten vzpřímený posez a ruce vysoko... Nic pro mě. Takže po prodeji CBR následovala zase koupě CBR. Až na jednu výjimku, kdy jsem si řekl, že pět CBR už fakt stačilo, a zkusil jsem Yamahu FZ1 Fazer, na Transalpa jsem si netroufnul. Fazer byla fajn motorka, ale mně se stýskalo po CBR. Tak jsem koupil šestou a mám ji v garáži. Když jsem loni vyklidil zbývající materiál po rekonstrukci střechy na baráku, všimnul jsem si, že garáž vypadá nějaká prázdná. Tak jo, nebudu pořád přemýšlet, jestli by mi Transalp vyhovoval, budu ho muset koupit a aspoň sezonu zkusit. Září 2013: tacho cca 42500 km, během tří měsíců najeto skoro 5000 km. Takovou průměrnou měsíční porci kilometrů jsem dával naposledy v začátcích své motorkářské kariéry. Na Transalpu mě prostě baví jezdit. S CBR jsem se letos podíval jen jednou do Jeseníků a jednou na STK, dohromady max. 400 km. Oproti situaci z doby před dvaceti roky, kdy jsem čekal na bod, ve kterém se křivka charakterizující stav peněz na účtu protne s křivkou poklesu ceny, abych si mohl koupit svoji první CBR, dneska na nic čekat nemusím. Jen na jaro. Je rozhodnuto: s CBR a současným Transalpem XL 700V se rozloučím a na jaře pořídím další motorku. Co to bude? Funglovka Honda Transalp XL 750. Těším se.

Doplňky na motorce - Když jsem Transalpa kupoval, nebyl nijak vybavený. Dostal jsem k němu sice pět kufrů Givi, sadu origo nářadí, prošlou lékárničku a na řídítkách byla nainstalovaná zásuvka 12V, ale chyběl mi centrální stojan a ukazatel zařazené rychlosti. Stojan jsem sehnal za rozumné peníze z bouraného Transalpa, nainstaloval jsem ho stejně jako ukazatel kvaltu během prvního týdne. Nevím, jak jsem mohl většinu motorkářského života bez ukazatele fungovat. Na prvních pěti Cebrách jsem ho neměl. Až když jsem koupil Fazera, který byl ukazatelem osazený, mohl jsem se místo na udržení informace o hodnotě zařazené rychlosti začít soustředit na trasu, okolí, lidi, dopravní značky, semafory. Oceňuju existenci konektoru pro připojení ukazatele zařazené rychlosti k elektroinstalaci motocyklu. Když jsem chtěl nainstalovat ukazatel na Cebru, musel jsem půlku motorky rozebrat, abych mohl rozpojit konektor u motoru a zapojit do něj konektor ukazatele. Na Transalpu jednoduše sundáte levou bočnici a zapojíte konektor ukazatele k připravenému konektoru elektroinstalace. Hotovo. Nejpracnější je sundat z konektoru elektroinstalace motocyklu krytku. Kua, proč ten pojišťovací systém proti náhodnému rozpojení konektoru není u všech konektorů stejný?
Po koupi jsem hned vyměnil vzduchový filtr, svíčky, repasoval přední tlumiče (pouzdra, těsnění, olej), pak přišla na řadu i řetězovka a samozřejmě motorový olej s filtrem, brzdovka, chladicí kapalina.

Recenze

Transalp mě nadchnul. Ten vzpřímený posez a ruce vysoko... To je motorka pro mě. Zajímavé, jak může být konkrétní fakt jednou důvodem pro odmítnutí motorky a jindy důvodem pro rozhodnutí ji koupit.
Za ty roky s CBR jsem si našel svoje oblíbené cesty. V okolí bydliště rád jezdím na Červenohorské sedlo, Buchláky, po silnici u přehrady Šance nebo z Bruntálu do Šumperka. Klidně několikrát ročně. Ale silnicím s horším povrchem jsem se vyhýbal. Chtěl bych se s Transalpem podívat do končin, kam jsem s CBR nejezdil, protože tam jsou škaredé cesty, chtěl bych si sebou na cestu brát víc věcí než jen ty, které můžu dát do tankvaku na nádrži CBR. Transalp mi otevírá nové možnosti a právě proto jsem ho koupil.
Transalp byl vyrobený kdesi ve Španělsku, ale mám pocit, že tam byl i zkonstruovaný. S Transalpem jsem celkově spokojený, ale Japonci by určitě lépe vyřešili řadu detailů, které mi na Transalpu vadí. Proč proboha boční stojánek nemá to tykadélko, na které se nohou při vyklápění stojánku na každé druhé motorce tlačí, a musím šmatlat přímo po trubce stojánku? Postavit Transalpa na centrální stojan je fuška, musím stát na muří nožce celou svou váhou a ještě tahat motorku za řídítka nahoru.
Znáte to video z Youtube, kde se nějský borec snaží opravit na traktoru Lakatoš jakousi prkotinu? Podobně jsem na tom byl, když jsem se snažil pootočit páku nožní brzdy o jeden zub dolů. Dvě hodiny práce, bo tam kua ani očko nenasadiš...
Za největší konstrukční nedostatek považuju nevhodné zajištění pastorku sekundárního řetězového převodu na hřídeli příložkou a uložení pastorku v drážkách hřídele s citelnou vůlí. Prý kvůli tomuto řešení může dojít i ke stržení drážkování hřídele při nájezdu vyšších desítek tisíc kilometrů. Klepu na dřevo a modlím se k patronovi konstruktérů motorek, aby drážkování vydrželo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sema
Sema napsal 05.06.23 v 13:58 10b.

Pěkný Transalp

Myschan
Myschan napsal 19.05.23 v 09:00 10b.

Pěkná, univerzální, spolehlivá ...co víc chtít?

pali3x
pali3x napsal 18.05.23 v 10:03 10b.

"škaredé cesty" vedú často k pekným cieľom.
Verím, že Transalp poskytne veľa nádherných zážitkov

ilicc
ilicc napsal 18.05.23 v 07:18 10b.

nech ti dobre sluzi.

Milan1963
Milan1963 napsal 17.05.23 v 22:36 10b.

Dobrý stroj, vyzkoušel jsem ho a - spokojenost. At' dělá radost.

Více komentářů



TOPlist