renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi California EV (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Vytínač
Vloženo 10.4.2023
Aktualizováno 17.4.2024
Zobrazeno 2 435x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Myslím, sehnat takovou málo jetou krásku se podaří málokdy. California EV r.v. 1998 byla v roce 2001 dovezena z Německa s nájezdem 5900km a pán na ní do r. 2022 najel necelé 2000 km (ročně ca 100 km!), je sběratel - má spoustu dalších motocyklů.

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 C: měl více najeto, byl za vyšší cenu a hlavně ten jeho teutonský design na Guzzi neměl, aspoň v mých očích.

První dojmy - První dojem při zkušební jízdě u prodávajícího byl velmi rozporuplný, ale mojí vinou. Motocykl dlouho stál a majitel nabídl kontrolu a dohuštění pneu před jízdou. Nepovažoval jsem to za nutné, pojedu přece jen kousek po místní prázdné silničce, pouze na vyzkoušení, jestli stroj jede rovně, řadí, brzdí ... Gumy ale byly silně podhuštěné, tak moje první jízda byla boj s řídítky! :-( Ale po dohuštění na správné tlaky OK.

Motorku bych doporučil pro - Stroj pro jezdce, kteří ho takto chtějí mít. Někdy bývá nazýván evropským Harleyem, ale není to chopper (to vůbec), ovšem i na cruiser má poměrně sportovní charakter - jak podvozkem, tak motorem. Dává to smysl, protože v Evropě se jezdí méně rovinek a více zatáček než v USA ... :-)

Doplňky na motorce - Plexi štít Puig America
Výfuky Mistral
Měrka oleje s teploměrem
Hodiny a teploměr vzduchu na řídítkách
Zásuvka dobíječky baterie

Recenze

Na svou velikost a hmotnost se ovládá snadno, ale jen za jízdy. Manipulace namístě, otáčení a tlačení je dost dřina. Do zatáček jde skoro jako naháč. I nějaký ten náklon zvládne, než začnou drhnout plotny. Na řazení dvojzvratnou pákou jsem si zvykl rychle, patou řadím nahoru, špičkou dolů. Nožní brzda je integrovaná, ovládá jeden přední + zadní kotouč a brzdí fakt luxusně. Zato ruční, která brzdí druhým předním kotoučem, není moc účinná. Co mi ale moc nesedí, jsou ty plotny, raději bych měl normální stupačky. Třeba si zvyknu.
Pokud jde o motor, tak jsem očekával určitou pružnost, ale ochota zatáhnout na vyšší kvalt z nižších otáček tam moc není. S převodovkou je třeba docela pracovat. Na pětku je dobré mít 2500 - 3000 rpm, jinak po full gas motor zaprotestuje vibracemi. Od jedenáctistovky se 75 koni bych čekal větší pružnost. Ale co, motoru je třeba vyhovět a řazení je zábava! Převodovka při něm vydá zvuk, jako když spadne kladivo do kýble!
Jinak motor tahá dobře a má super zvuk, po instalaci Mistralů ještě lepší, pěkně hlubokej. Fajn je také klopný moment motoru po prásknutí heftem při stání na místě. Jako živý kůň se hýbe pod jezdcem ...
California je asi první stroj u kterého nemám ambici zkoušet top speed. 200 km/h by asi dala, ale při 160 už zavírám plyn. Kouzlo tohoto motocyklu je přece jen jinde.
Jednu závadu ale má - pán ho prodal se skoro plnou nádrží, tak jsem neměl šanci zjistit, že nefunguje kontrolka rezervy paliva. Při výletu do jižních Čech jsem to zjistil, až když se motocykl zastavil. Naštěstí po chvilce odstavení na bočním stojanu se zřejmě nějaká ta decka benzínu přelila na levou stranu nádrže a motor nastartoval. Asi po 2 km byla benzínka, tak jsem nemusel tlačit. Klika jak z prdele!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NETOPÝR-67
NETOPÝR-67 napsal 18.04.24 v 18:38 10b.

hezký kousek .
Pěkně barevné provedení.
Je vidět to nadšeno ke stroji a to je to nejdůležitějších. Teď už pouze jezdit .

Fajfy
Fajfy napsal 18.04.23 v 15:06

No krása nesmírná. Uvidíme se v Anníně

Pedl
Pedl napsal 17.04.23 v 09:21 10b.

To vypadá pěkně

Tygrik75
Tygrik75 napsal 14.04.23 v 20:04 10b.

nádherná poctivá kráska

vojtechposmourny
vojtechposmourny napsal 14.04.23 v 18:45 10b.

Nádherná Guzzina!

Více komentářů



TOPlist