renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VTX 1300 (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pjerdy
Vloženo 27.10.2022
Aktualizováno 17.5.2023
Zobrazeno 1 443x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Velká a výkonná motorka, která tě rozhodně nenutí k překonávání rychlostních rekordů a je pohodlná nejen pro jednoho, ale i pro dva. Navíc je třeba ji opravdu řídit, protože tahle bestie za tebe nic neudělá.

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Přechod z Yamaha Virago XV 750 hlavně kvůli většímu místu pro spolujezdce. Domů po koupi jsem ten kolos vezl v dešti, takže první dojem byl hlavně strach, ať to někde nepoložím, nebo nezmuchlám nějaký kamión, jelikož to byla první zkušenost s motorkou nad 300 kilo...:D

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kteří: - nepotřebují dosahovat vysokých rychlostí - kteří rádi jezdí v poloze "křeslo v obýváku" - kteří rádi jezdí nejen sami, ale i ve dvou - kteří rádi jezdí takové ty nedělní vyhlídkové trasy od 100 do 400km - kteří potřebujou cítit, že jednou na motorce a né na sekačce na trávu...:D...

Doplňky na motorce - Padací rámy přední i zadní, ochranný rám předního blatníku, opěrka spolujezdce s nosičem, velké plexi, 12V zásuvka, navigace + držák navigace, brašny boční i zadní.

Recenze

15.5.2023
---

Poslední společná cesta - přes 400 km po dálnici v dešti směrem ke kupci. Neměl jsem z toho dobrý pocit, ale časové vyhlídky k předání motorky na nejbližší dny/týdny nebyly růžové, a tak se prostě jelo a nejen kvůli dešti byla zvolená nejrychlejší možná trasa. Již dvakrát v minulosti se mi na tomhle VTX stalo, že jsem na mokru/vlhku ucítil jemné podklouznutí předního kola při zatáčení v dosti pomalé rychlosti, což byl hlavní důvod mé nervozity a další důvod pro volbu dálnice. Cesta nakonec proběhla bez sebemenšího zaváhání, nové boty a nepromoky fungovaly skvěle a motorka na cestě držela jako přibitá. Průměrná rychlost byla kolem 100km/h. Asi by šlo i rychleji, ale už tak jsem se necítil moc příjemně při občasném nutném předjíždění kamionů, takže žádné zbytečné honění a riskování. Vyjímkou byl asi 40 km úsek, kde nejen, že nepršelo, ale byla i suchá cesta, takže se dalo jet bez problému i rychleji. Potkal jsme celkem 3 kolony, kdy první z nich byla opravdu dlouhá a být tam v autě, čekal bych možná i několik hodin. Ovšem na mašině to byla jiná. Nakonec všechny ty kolony projety bez nějakého delšího zastavení a hlavně!!! bez jediného zatroubení či naschválu nespokojeného řidiče v podobě zablokování volné uličky apod. Je sice fakt, že ne všichni řidiči mají zdání o volné bezpečnostní uličce v případě kolony a pár jich stálo uprostřed, i když byly všechny okolní auta nalepené na krajích, ale stáli tam tímto stylem ještě dříve, než si mě mohli vůbec všimnout, takže mnou to pravděpodobně nebylo...... Dokonce mě v poslední koloně jeden řidič z vedlejšího pruhu, (předpokládám motorkář v práci...:D...) pobízel (právě v situaci zablokované uličky) stylem "Normálně to tam projeď tím středem"......V tu chvíli to možné nebylo, jelikož bych se tam nevlezl, ale tato kolona byla naštěstí téměř stále v pohybu, takže za pár chvil to šlo a já jsem byl opět, a ten den naposledy, před kolonou a v poklidu se soustředil, ať se mi to někde nesmykne. Cesta se nakonec oproti plánu prodloužila o cca. hodinu a něco, což nebylo nic hrozného, vzhledem k čtyřem krátkým pauzám a rozhodně nepěkným podmínkám. Pauzy byly hlavně kvůli tomu, že vždy po cca. stovce ujetých kilometrů jsem už téměř nemohl sedět a prdel na mě byla hodně nasraná...:D...což byl další důvod prodeje. Tento posez, jaký cruisery nabízejí, mi na delší trasy vůbec nevyhovuje a často jsem se ke konci delšího výletu (zpravidla to bývalo kolem 300-400 km) dost natrápil a doma se pak z mašiny skoro ani nezvedl......Nakonec ale dopadlo vše dobře, mašina prodaná a na cestě je Super Tenere 1200.

9.5.2023
---

Moto je na prodej. Jelikož jsme s bandou začali jezdit trasy, které mě baví, ale na takové mašině si je moc neužiju, měním za nějakou adventuru. Zatím najeto cca. 3000 km a do prodeje bude stále v provozu. Na okrskách a dálnicích je to velice příjemná a zábavná motorka, ovšem na rozbitých vesnických a mezivesnických cestách si naopak moc zábavy neužijete, jelikož je jízda moc pomalá a opatrná, ale na druhou stranu, s takovým kolosem je to taky velice dobrá řidičská škola, zvláště ve dvou, když je třeba udržet a uřídit téměř půl tuny.

27.10.2022
---

Když jsem začal v září řešit prodej XV 750 a nákup většího stroje, měl jsem v merku 4 typy: Yamaha MidnightStar 1300, Kawasaki VN 1500/1600, Suzuki Boulevard C90 a Hondu VTX 1300.
Faktorů, dle kterých jsem vybíral, bylo několik - od typu zadního náhonu přes velikost pneu, rok výroby, palivovou soustavu, cenu, až po možnosti určitých oprav na cestách (kupříkladu výměna urvaného spojkového lanka někde na výjezdu).

Popisovat tady vyhledávací a vyřazovací proces koupi motorky by bylo na menší knihu...:D...takže pojďme rovnou na závěr.

Jelikož znám někoho, kdo vozí motorky ze zahraničí, byly mi doporučeny stránky, kde mám hledat a porovnávat. Nejčastěji jsem sledoval polský trh, občas německý, ale měl jsem samozřejmě sjeté i česko, kde byl, oproti PL, výběr radikálně menší. Ovšem, pokud to člověk sleduje denně, nic mu neunikne, že? Tohle hledání a porovnávání trvalo několik týdnů a hledal jsem tak intenzivně, že jsem úplně zapomněl na Marketplace na FB. Nevěřil jsem, že by zrovna tam na mě nějaká ta Honda čekala, ale podívat se je povinnost. Zadal jsem VTX 1300 a projížděl inzeráty. Jelikož mám s vyhledáváním na bazarových serverech již nějaké zkušenosti, tak vím, že mnohdy jeden znak, nebo třeba mezera v názvu, jisté inzeráty skryje či odhalí . Po prohlédnutí všech motorek pod názvem VTX 1300 jsem ještě zadal VTX1300 bez mezery. A hle, najednou se objevily další dvě Hondy, obě vedle ve městě, obě za stejnou cenu. Takže i kdybych nekoupil, vidět je prostě musím!!! Marketplace překvapil.
První motorka prodaná, druhá k dispozici - za pár minut domluvená víkendová prohlídka, obdržel jsem více fotek. Po příjezdu na místo jsem byl překvapen, že realita dalece přesáhla to, co jsem viděl na fotkách......nablýskaná bestie s hromadou pro mě nutných doplňků (sedačka spolujezdce, opěrka spolujezdce, přední plexi), jako bonus pak velké brašny, nová zadní pneu, předkopy, hydraulický zvedák a další kupa užitečných věcí, navíc s velice pěkným nájezdem a originál výfuky!!! (nerozumím tomu, jak může někdo říct, že VTX 1300 nemá s originálními výfuky dobrý zvuk...:D...). V podstatě jsem byl rozhodnutý, že do toho jdu a poslední hřebíček do mé peněženky vrazila skutečnost, že motorka byla před dvěmi lety kupovaná za účastí servisáka, který se pak o ní staral a který sídlí taktéž vedle ve městě. Vše do sebe zapadlo. Dva dny na to jsem si motorku vyzvedl.

Prozatím máme spolu najetých pouze několik set kilometrů, do konce října 2022 by to mělo přesáhnout tisícovku. Oproti Viragu XV 750 je to trošku větší kolos, ale pořád ji vytlačím bez motoru cca. 10 metrů před garáž do mírného stoupání, za kterým teprve startuju...:)...Tohle stoupání má pak zase výhodu při couvání zpět do garáže.

Jízda ve dvou oproti Viragu o hodně pohodlnější, jelikož nejsme s paničkou úplné tintítka a tady na tom VTX je ten rozdíl velikosti zadního místa dost znát. Sice je pak třeba uřídit půl tuny, což se projeví hlavně při skupinové jízdě, kdy tě všichni sólo jezdci musí čekat v každé druhé vesnici...:D...ale jizda je i ve dvou velice pohodová.

S tím samozřejmě souvisí i to (a to považuju za výhodu), že ať už jedu sám, nebo ve dvou, ta motorka tě nikam necpe, nijak tě nehoní, nenutí tě jezdit rychle, ba naopak. Mám pocit, jakoby mi říkala "zpomal vole, vrať tam zpátky to kilo, cype, však to ti stačí!!!"...:D...Samozřejmě...ne, že by neuměla rychleji...hryzneš za plyn a 140 km/h ve chvíli a bez jakýchkoliv problémů i do stoupání. Ale ta jízda pak už není tak "požitková". Pro mě osobně je pak spíše nepříjemná. Jasne, když chceš rychle domů tak těch 120-130 km/h na dálnici chvíli přežiješ. Ovšem když si to kvedláš 90-100 km/h, tak ta jízda je velmi příjemná a baví tě každý kilometr.

U VTX se dost řeší brzdy - jeden kotouč vepředu a jeden vzadu neni nic moc na to abys ubrzdil 400-500 kilo. Je třeba si zvyknout a jízdu tomu přizpůsobit.

Se spotřebou jsem se zatím dostal něco málo přes 5 litrů, tedy přesněji najel jsem na jednu nádrž (nabráno po víčko a dojeto do chvíle, než došel benzín před přepnutím na rezervu) 177 mil, tj. 285 km, pak na rezervu dalších 7 km k benzině, kde jsem za stavu 181 mil, tj. 292 km nabral po víčko 15,02 litrů. Ale jelikož se mi to zdá nějak málo, budu to ještě sledovat...

Takže prozatím tak, až zas něco najezdím, přidám další zkušenosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jawatar
jawatar napsal 10.05.23 v 12:43

Sedlal jsem jak VTX 1800 tak Intruder1400.Tězký, neobratný!Kamarád,co mi půjčil VTX,tak už to prodal.Koupil lehkou,hravou motorku a už se jen baví.Jen dodal-už nikdy více!To je i můj názor!Jediný + je krouťák,jinak kopa mínusů.Ale,kdo se chce prát,ať se pere! Prostě jízda(na pohodu),jak často uvádíte, nás nebaví!

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 10.05.23 v 09:05

Pro jawatar

U těchto strojů je na prvním místě krouťák, ne výkon motoru. Musíš to aspoň jednou v životě zkusit. Teprve potom to lze hodnotit. Každý jezdec ví, že důležitější než výkon jsou brzdy. Akcelerace je určitě dobrá, jak takovou bestii zastavit je ale jiná věc. Jistě máš právo si myslet svoje, jen já bych asi mhouřil oči nad brzdami.

jawatar
jawatar napsal 10.05.23 v 08:17 5b.

Velká a výkonná motorka?Nemyslíš to doufám vážně?55 kW na 300kg, no nevím!

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 09.05.23 v 11:17 10b.

Tvou spotřebu ti závidím. Pěkný stroj. Tak užívej.

SlimM
SlimM napsal 01.12.22 v 07:26 10b.

Pěkná bestie!

Více komentářů



TOPlist