renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Gran Canyon 900 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník
Vloženo 3.9.2022
Aktualizováno 8.10.2022
Zobrazeno 1 936x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Naprosto předčila všechna má očekávání.Naprosto bezkonkurenční poměr cena-výkon!

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Scrambler: cena
Ducati Monster S2R 1000: někdo mne předběhl

První dojmy - Hned jak jsem se usadil ,věděl jsem ,že to bude dobré. Někteří mne odrazovali, ale nikdo z nich nikdy neměl Ducati, tak jsem si z toho nic nedělal. Po první projížďce jsem měl jasno-tato skládačka z náhodně posbíraných motocyklových součástek, sešroubovaná v továrně Cagiva patří do mé garáže. Už jen pro to ,že já nemůžu jezdit na něčem normálním co má každej.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně to není motorka pro každého.Jelikož mají nádrže po deseti litrech a sahají nad přední kolo,tak ho dost zatěžují a motorka má specifické jízdní vlastnosti.Rozhodně řízení není tak jednoduché jako třeba BMW F650-800GS,nebo Multistrada,ale když si zvyknete tak není problém vykružovat svižně zatáčky,jen ji musíte trošku pomoct svoji váhou

Doplňky na motorce - turistické plexi,dobový kufr Bieffe 45litrů-provedení slušnej pravěk.Chystám se vyměnit páčky a možná bude radiální pumpa.Nosiče pod brašny,blastry,
8.10.2022 dorazil balíček z Holandska s novými pery.
Namontoval jsem míň zavřená řidítka pro trošku akčnější posez.Vyndal jsem gumy ze stupaček a zjistil že i bez nich motorka vůbec nevibruje. BMW F800GS může jen tiše závidět...

Recenze

Chtěl jsem dvouvál, do litru oběmu, do sta koní, s normálním posezem, vzduchem chlazenej.Nic velkého a těžkého,do sta tisíc.Tím jsem vyloučil všechny soupeře a omezil výběr na motor Ducati. Buď na drátech a když ne na drátech tak s letmákem.Tak že z toho vyšel výtězně Gran Canyon,jako poslední možnost byla v hledáčku litrová Multistrada.

V Teplicích se objevil celkem zachovalej,s několika šrámy ,ale kompletní servisní historii včetně servisky a návodu k obsluze.Navic za cenu že nemělo cenu váhat.

Jelikož motorka toho za posledních deset let moc nenajezdila, bylo potřeba trošku péče. Výměna řemenů,vzduchového a palivového filtru,svíčky,olej v motoru,kapalina v brzdách a spojce,přední kotouče a desky.Ložiska v kolech a rozetě,jelikož ten poblázněnej Ital nepřemýšlel a ložiska nemají žádné krytky.No a samozřejmě vyměnit deset let staré gumy.
Během montáže nádrže se mi rozpadly zteřelé rychlospojky, tak jsem to pospojoval přes průtoková oka než přijdou rychlospojky kovové.

Když byla motorka připravená,vyrazil jsem.Za dva dny jsem nakroutil přes pětset km,projel Jeseníky a Orlické hory.Jediné co bych vytknul,je tvar a povrch sedla,po kterém kloužu k nádrži ,jinak nic co by mi vadilo.V zrcátkách je krásně vidět co se děje za mnou (omlouám se dvojici na Ktm,nekoukal jsem zrovna do zrcátek,ale kochal se),spotřeba při dravějším stylu jízdy do sedmi litrů.Svítivost předního světla jsem neměl odvahu za tmy zkoušet.V základu je stavitelný tlumič,který mám nastavený poměrně na měko a přesto je podvozek stále dost tuhý-prostě Ital
Brzdy brzdí slušně-čekal jsem je horší,cit na páčce mi ale nevyhovuje tak vyměním za radiální.Zadní brzdu jsem ještě nepotřeboval.
Přezul jsem na Pirelli Scorpion rally street.Lepjej slušně až na hranu,výkonem motoru se mi je nepodařilo utrhnout.Tak že směs pneu má určitě na větší výkon.Do terénu se nechystám,tak že příště zkusím čistě silniční vzorek jestli se zrychlí řízení

Přes zimu nechám přečalounit sedlo,namontuji blastry,aby mi nefoukalo na ruce ,vyrobím podpěry pod brašny a možná budou decentní laďáky...žádnej kravál,jen aby to brumlalo.

Původně jsem myslel že ji očešu na scramblera,ale začla se mi líbit jak je,tak si to ještě pořádně rozmyslím...

Zjistil jsem že v předním světle bylo vyklepané uchycení zrcadla.Po smotování do původního tvaru jsem se rozhodl o test svítivosti.No netuším na co si někteří majitelé stěžují.Nepřijde mi to vůbec špatné,samozřejmě se to nemůže rovnat kamionu s rampou světel na střeše a druhou v nárazníku...

Vyrazil jsem také otestovat offroadové vlastnosti .Polňačka v pohodě,písek je už trošku horší soupeř.Váha motorky je znát, v měkém písku se po ubrání plynu dost boří,po přidání plynu jsem očekával výjezd bokem,Pirelli ale drží a motorka se žene vpřed bez tancování .Se Super ténere to byla větší zábava,ale ta má díky nádrži jinak těžiště.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 27.12.23 v 09:32 10b.

Nádherná!
Moc jich obecně nejezdí, takže opravdu i exotika!

uš
napsal 01.11.22 v 21:35

Tak vono šasi Canyona je jen odlehčenej Elefant,dvě kulatý světla sice můžu,ale ten krabicojidní design pro mne skončil v šestnácti letech Cagivou Tamanaco. A kde bych asi sehnal takhle zachovalýho Elefanta za čtyři pětky

Pája19
Pája19 napsal 01.11.22 v 18:04

Ze stejných podmínek výběru motocyklu vychází nejlíp přeci potuněnej Elefant.

Tuji
Tuji napsal 08.09.22 v 17:09 10b.

Yes

33.petr
33.petr napsal 06.09.22 v 14:36 10b.

Dobrá volba pro magory,jako jsme my. Taky sem po ní kdysi koukal,ale letmák zvítězil...

Více komentářů



TOPlist