A je to tady zase, ale jednou se to provalit muselo. Prostě mám rád motorky Cagiva. Nemá to žádný objektivní důvod, ale je to tak.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Cagiva Navigator 1000: Hmotnost, 18" kolo
Suzuki DL 1000 V-Strom: není Cagiva
Triumph Tiger 955i: není Cagiva
První dojmy - Byl to další neudržovaný vrak, co stál několik let v kůlně. Každá páčka směřovala jinam, půlka motorky rezavá, hladina kapaliny ve spojce průběžně klesala a pod zadkem mi chrastil motor Ducati, jehož desmo rozvod byl na servisu naposled před pěti lety.
Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo má řidičák na motorku a líbí se mu Cagiva Gran Canyon.
Doplňky na motorce - Doplňky, které bych chtěl, v podstatě neexistují, nebo jsou nedostupné (hlavní stojan, padáky, nosiče kufrů). Navíc prozatím spíše řeším opravy, než úpravy.
Recenze
Léto 2017
Z důvodu narození potomka jsem si řekl, že bych měl trochu zpomalit a prodal jsem mého dlouholetého věrného souputníka Banditu. Už v době prodeje jsem věděl, že si koupím jinou motorku, ale chtěl jsem tentokrát cenduro, nižší hmotnost než Bandit, vstřikování, pokud možno na drátech a kdyby se podařil vzducháč, tak jenom lépe. Nevím proč, ale mám zvláštní slabost pro ty neúspěšné. Jako soukromé auto mám 25 let starý Rover a jako moto jsem se chtěl vrátit ke Cagivě, která produkovala tak dobré a levné motorky, až je nikdo nekupoval a z trhu se vytratila (já vím, já vím, prodává se MV-Agusta a plánují obnovení Cagivy v podobě elektrobiku, ale to je úplně jiná liga).
Podzim 2017
Jak už to dělávám, našel jsem v inzerátech ten nejlevnější vrak a koupil jej. V podstatě to byl soubor nekvalitních náhradních dílů, který byl náhodou pojízdný a měl platnou STK. První jízda se staženou zadnicí a rukou na spojce, očekávajíc, kdy přes 5 let staré rozvodové řemeny vypoví službu a motor se krásně potká. Rychlá výměna tekoucího spojkového válečku, ještě jedna jízda se staženou zadnicí k mechanikovi (díly SPEEDY ) a po návratu už jen samá pozitiva a sociální jistoty.
Jaro-Léto-Podzim 2018
Zcela otevřeně nechápu, proč nebyla Cagiva Gran Canyon nikdy úspěšná. V dobových testech to jasně prohrávala a v porovnání s konkurencí toho nemá moc co nabídnout, ale motorky jsou o emocích a ty v sobě tahle zašlá Italka má. Motor moc síly nepobral (v podstatě nepobral žádnou), ale tváří se, jako by se chtěl porvat s celým světem. Podvozek je i přes svůj mizerný stav a pneumatiky ve stavu hokejového puku překvapivě pevný a stabilní (což ale ve srovnání s B12 bude asi každá motorka), a díky hravému podvozku a na cestovního slona celkem malé hmotnosti (materiály udávají mokrých 225 kg) je z motorky pocit spíše jako z motardu, než cendura. Nejsem nějaký enduro jezdec a motorka není enduro, nicméně chtěl jsem něco, co zvládne bez problémů nějakou tu polní a lesní cestu (a nebude nutné jet korkem). Pár výletů mimo asfalt proběhlo a s ohledem na mé schopnosti toho pořád umí motorka víc, než já. Spotřeba je zatím někde okolo 5,6 l/100 km, což je taky OK, pohodlí samozřejmě lepší, než na naháči (užší sedlo oproti Banditu mi nijak nevadí). Co se týče náhradních dílů, tak je to skládačka z běžné motocyklové produkce. Problém tak budou asi jen doplňky a plasty.
Léto 2021
bohužel vyvstala potřeba dojíždět téměř každý den přes ucpanou Prahu, jelikož post-covidová doprava dojíždění autem značně komplikovala (a bohužel práce byla mimo dosah běžné MHD). Na to se staré, zanedbané a vzduchem chlazené italské enduro moc nehodilo, tak muselo jít o dům dál a udělat místo pro "scooter". Ale jednou až budu mít k dispozici garáž/dílnu, tak ji zkusím zase koupit.
Před pár lety bych udělal "bože, Kadživa, kdo si to koupí" a teď tu najedu na tvůj profil a "jéééé ". doufám, že jsi pořád máš a že pořád jezdí, krásná motorka
Dobrý stroj
další blázen s grancanyonem.Držím palce ať ti to jezdí.Já jsem spokojený.A nosiče kufru jsem si vyrobil sám není to problém když máš kde.Chce to jenom trochu představivosti.
Ahoj na jaře začnu se svou Cagivou Navigátor 10sezonu s tím že už má přes 💯 tis km
Přeju hodně statných km a třeba někdy někde na cestě...
Jinak váhově jsou na tom obě stejně jen navíc má to menší kolo a 98koniku a celkem živých
Cagiva dělala pěkné motorky a i já mám pro některé modely slabost ať už třeba s motorem Suzuki