renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Meteor 350 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník callowsick
Vloženo 30.6.2022
Aktualizováno 30.6.2022
Zobrazeno 4 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 59 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 16.01.2024, Uskutečněno: 16.01.2024, Stav tachometru: 7513 km, Zhlédnuto: 375x


Sezóna 23 byla pro Meteora kilometrově skromnější, bo se do garáže nastěhoval zjara V-Strom, ale nedá se říct, že by nebyla zajímavá.

Hlavně asi setkání Royal Enfield v Orlickejch horách bylo dobrý vyšlápnutí mimo zaběhlý cesty, protože tuhle část republiky jsem zatím moc projetou neměl a přitom je to pokladnice krásnejch tras. Dokonce jsem se tam po měsíci vrátil na víkend se Stromem, tak to tam mají pěkný.



Enfield bude v březnu slavit druhý přivezeniny a to je, myslím, konec záruky (jestli je tříletá, tak jsem se holt o rok okradl ,-) ). Proto jsem další výměnu oleje, filtrů oleje i vzduchu a svíčky udělal už sám doma v dílně. Svíčky byly dlouho v ČR nedostupný. Podle značení nešlo najít nic, ačkoli výrobcem je slovutný Bosch. Koupil jsem si tehdy dvě za dlouhý peníze u Hitchcocka v UK, společně s větším nákupem, abych měl dobrej pocit zásoby spotřebních dílů v regálu. No zbytečně, během roku už byly normálně i ve Wemoto.
Ostatní díly (spotřebák, náhradní páčky, lanka, brzdový destičky) jsou pohodlně dostupný i mimo oficiálního dovozce (ne, nemám proti dovozci vůbec nic, i ceny drží příjemný, akorát je to od nás do Strašnic blbá trasa, zatímco zmíněný Wemoto mám vedle ve vesnici.). Vtipný je, že tím jak je RE levná motorka, jsou i originální díly levný tak, že aftermarket v podstatě nemá smysl.
Olej jsem použil LiquiMoly 15W-50 Street. Plní výkonnostní specifikaci API SN+, měl by být ok.


Jak se během roku projevovaly tuningový součástky ? Ta kouzelná krabička FuelX Lite je na hraně placeba. Svíčka už tedy není sněhobílá, ale mírně světle našedlá, ale na jízdě nepoznám vůbec nic. Víčko vzduchovýho filtru DNA s větší vstupní dírou (a původním filtrem) neudělalo taky žádnou show. Mírně syrovější zvuk ze sání, výkonově nula. Dokonce jsem v půlce sezóny vrátil zpátky to původní a už tam zůstalo. Chtěl jsem zkusit, jestli by kombinace krabičky a míň průchozího víčka nevyrobila bohatší směs, ale opět výsledek stejnej.


Proč furt tolik řeším tu směs? Je to jednoválec chlazenej vzduchem v normě E5. To samo o sobě dává tušit chudý nastavení, aby se splnily emise. A pokud vím, není tu žádná fíčura typu ostřikování spodku pístu olejem, aby se líp chladil, stejně jako tu není žádný chlazení oleje (jak vytrvale tvrdí některý propagační materiály). S nízkým výkonem pak často voláte do služby většinu jeho koní, takže dostává leckdy docela čoud. A palivo, když se odpařuje ve spalovací komoře, spotřebovává teplo. Víc paliva spotřebuje víc tepla. Když někdy jedete městem a je 35°C, vrtá vám to hlavou ,-) .



Zadní tlumiče YSS nejsou špatný, dvakrát jsem je během sezóny povoloval, fort se mi zdály tvrdý. Po povolení málem úplně naměkko se konečně ukázaly lepší, než originály – pocitově jsou citlivější a mají příjemný zatlumení, takže je zadek motorky klidnější i v rozbitejch zatáčkách. Mitasky MC50 naprosto bez připomínek, nemám šanci dostat se s Meteorem na jejich limity.



Při zimním servisu jsem objevil závadu. Zrcátka jsou složený z kovový tyčky se závity na obou stranách a zrcátko samotný z plastovýho těla a masivní kovový části, kde je vnitřní závit. Těžký je to ukrutně, zřejmě aby to redukovalo vibrace. Mám jiný řídítka, který nedokážou samy o sobě vibrace tlumit tak dobře, jako originály. Možná i proto od určitejch otáček vidím v zrcátku světla aut jako kroužky… no a dost možná to způsobilo i popraskání plastovýho těla zrcátek v místě napojení na kovovou část. Nevypadalo to vůbec dobře, provizorně jsem trhliny vyplnil vteřinovým lepidlem a uvidíme, jak se to bude chovat dál.



Jelikož motorka nemá, až na těsnou přihrádku na originál nářadí, žádný úložný prostory a sumku zabrala lékárna, vesta a cajky na opravu defektu, přemýšlel jsem, kam bych tak schoval dvoudecku oleje… Ne, Enfield olej nežere, je to spíš posedlost mít motorku pořád nachystanou tak, abych mohl třeba neplánovaně k moři ,-))) A když daleko od domova uvidím hladinu na spodní rysce, můžou ty dvě deci dost přispět k psychický pohodě za řídítky. Nakonec jsem použil nerezovou placatku, usazenou do vyrobenýho držáku z hliníkovýho plechu. Uchycená je na rámu v místě původní montáže klaksonu (ten je už dlouho pod světlometem). Doufám, že mi v nestřežený chvilce nějakej alkáč olej nevypije na ex.

Hodnocení (4x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (273) napsal 17.01.2024 v 20:57

Dobrý popis. At' ti RE tak dobře jezdí i dál.

bubaris (35) napsal 16.01.2024 v 20:31

Taky jsem dlouho laboroval co vylepšit, začal jsem jako všichni - filtr, kryt filtru, dekat, no výsledek je, že kromě filtru mám vše zatím v krabici a netuším, kdy je namontuju
S čím jsem spokojen je řadička pata -špička, jen mi nevyhovuje jezdit v kotníkových botech, špatne se mi v nich řadí nahoru.
FuelX jsem taky zvažoval, ne pro nárůst výkonu a snížení spotřeby, ale podle zkušeností kluků z UK se tímto zařízením docílí lepšího spalování směsi a lepšího průběhu spalování, tak nevím, jestli to za ty 3-4 tis.stojí.

Řeším pneumatiky, Koukal jsem na AVON , Heidenau, Metzeler a Mitas. Asi vezmu Mitas

Přeju Ti v roce 2024 mnoho spokojených kilometrů v sedle Meteoru

1 reakce

callowsick
callowsick 18.01.2024 v 07:44

Díky! :)

Popravdě si myslím, že nejlepší tuning by byl ostrouhat z toho tak 30-50kg váhy :D Ale o tom tahle motorka zkrátka není, vždyť to víš sám ,-)
Člověk si zkrátka zkusí, jestli tam nejsou schovaný extra koně, jednoduše dostupný výměnou dílu - ta představa je lákavá. Klik, klik a pět koní navíc! :D No, realita tak štědrá není.
Jen ať to dlouho jezdí tak, jak to je, protože je to fajn.



Nejnovější záznamy v deníku
  • vstup do sezóny 2023, řadička, tlumiče a gumy

    Zima je vždycky tak dlouhá a když se přidá lezavý jaro plný deště a ranní námrazy, tak má pocitově snad osum měsíců. Enfield nic nepotřeboval, jen si tam tak stál na hlavním stojanu a chytal na sebe prach a piliny z mý

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 02.05.2023
    Uskutečněno: 02.05.2023
    Tachometr: 5750km
    Komentářů: 3x
  • Kouzelná krabička, opičí kapky, větší ďoura a kratší ka

    Za celou touhle anabází byly mírně blbý pocity z chování motoru při přechodech otevřenej-zavřenej-otevřenej plyn. Nic šílenýho, to rozhodně ne, ale cejtíš, že by to mohlo být i jemnější. A trochu touhy po výkonu? …ale ta

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.10.2022
    Uskutečněno: 12.10.2022
    Tachometr: 5600km
    Komentářů: 3x
  • Tak kampak na výlet?

    Je ráno, první polovina srpna a jedu na Enfieldovi do práce. Trochu později, než jsem chtěl, hlavu plnou toho, co mě dneska čeká, otáčím hlavu za každou odbočkou, kterou by se dalo utéct někam do svobody. No na záškoláct

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 08.09.2022
    Uskutečněno: 01.09.2022
    Tachometr: 5450km
    Komentářů: 9x


TOPlist