Sezóna 23 byla pro Meteora kilometrově skromnější, bo se do garáže nastěhoval zjara V-Strom, ale nedá se říct, že by nebyla zajímavá.
Hlavně asi setkání Royal Enfield v Orlickejch horách bylo dobrý vyšlápnutí mimo zaběhlý cesty, protože tuhle část republiky jsem zatím moc projetou neměl a přitom je to pokladnice krásnejch tras. Dokonce jsem se tam po měsíci vrátil na víkend se Stromem, tak to tam mají pěkný.
Enfield bude v březnu slavit druhý přivezeniny a to je, myslím, konec záruky (jestli je tříletá, tak jsem se holt o rok okradl ,-) ). Proto jsem další výměnu oleje, filtrů oleje i vzduchu a svíčky udělal už sám doma v dílně. Svíčky byly dlouho v ČR nedostupný. Podle značení nešlo najít nic, ačkoli výrobcem je slovutný Bosch. Koupil jsem si tehdy dvě za dlouhý peníze u Hitchcocka v UK, společně s větším nákupem, abych měl dobrej pocit zásoby spotřebních dílů v regálu. No zbytečně, během roku už byly normálně i ve Wemoto.
Ostatní díly (spotřebák, náhradní páčky, lanka, brzdový destičky) jsou pohodlně dostupný i mimo oficiálního dovozce (ne, nemám proti dovozci vůbec nic, i ceny drží příjemný, akorát je to od nás do Strašnic blbá trasa, zatímco zmíněný Wemoto mám vedle ve vesnici.). Vtipný je, že tím jak je RE levná motorka, jsou i originální díly levný tak, že aftermarket v podstatě nemá smysl.
Olej jsem použil LiquiMoly 15W-50 Street. Plní výkonnostní specifikaci API SN+, měl by být ok.
Jak se během roku projevovaly tuningový součástky ? Ta kouzelná krabička FuelX Lite je na hraně placeba. Svíčka už tedy není sněhobílá, ale mírně světle našedlá, ale na jízdě nepoznám vůbec nic. Víčko vzduchovýho filtru DNA s větší vstupní dírou (a původním filtrem) neudělalo taky žádnou show. Mírně syrovější zvuk ze sání, výkonově nula. Dokonce jsem v půlce sezóny vrátil zpátky to původní a už tam zůstalo. Chtěl jsem zkusit, jestli by kombinace krabičky a míň průchozího víčka nevyrobila bohatší směs, ale opět výsledek stejnej.
Proč furt tolik řeším tu směs? Je to jednoválec chlazenej vzduchem v normě E5. To samo o sobě dává tušit chudý nastavení, aby se splnily emise. A pokud vím, není tu žádná fíčura typu ostřikování spodku pístu olejem, aby se líp chladil, stejně jako tu není žádný chlazení oleje (jak vytrvale tvrdí některý propagační materiály). S nízkým výkonem pak často voláte do služby většinu jeho koní, takže dostává leckdy docela čoud. A palivo, když se odpařuje ve spalovací komoře, spotřebovává teplo. Víc paliva spotřebuje víc tepla. Když někdy jedete městem a je 35°C, vrtá vám to hlavou ,-) .
Zadní tlumiče YSS nejsou špatný, dvakrát jsem je během sezóny povoloval, fort se mi zdály tvrdý. Po povolení málem úplně naměkko se konečně ukázaly lepší, než originály – pocitově jsou citlivější a mají příjemný zatlumení, takže je zadek motorky klidnější i v rozbitejch zatáčkách. Mitasky MC50 naprosto bez připomínek, nemám šanci dostat se s Meteorem na jejich limity.
Při zimním servisu jsem objevil závadu. Zrcátka jsou složený z kovový tyčky se závity na obou stranách a zrcátko samotný z plastovýho těla a masivní kovový části, kde je vnitřní závit. Těžký je to ukrutně, zřejmě aby to redukovalo vibrace. Mám jiný řídítka, který nedokážou samy o sobě vibrace tlumit tak dobře, jako originály. Možná i proto od určitejch otáček vidím v zrcátku světla aut jako kroužky… no a dost možná to způsobilo i popraskání plastovýho těla zrcátek v místě napojení na kovovou část. Nevypadalo to vůbec dobře, provizorně jsem trhliny vyplnil vteřinovým lepidlem a uvidíme, jak se to bude chovat dál.
Jelikož motorka nemá, až na těsnou přihrádku na originál nářadí, žádný úložný prostory a sumku zabrala lékárna, vesta a cajky na opravu defektu, přemýšlel jsem, kam bych tak schoval dvoudecku oleje… Ne, Enfield olej nežere, je to spíš posedlost mít motorku pořád nachystanou tak, abych mohl třeba neplánovaně k moři ,-))) A když daleko od domova uvidím hladinu na spodní rysce, můžou ty dvě deci dost přispět k psychický pohodě za řídítky. Nakonec jsem použil nerezovou placatku, usazenou do vyrobenýho držáku z hliníkovýho plechu. Uchycená je na rámu v místě původní montáže klaksonu (ten je už dlouho pod světlometem). Doufám, že mi v nestřežený chvilce nějakej alkáč olej nevypije na ex.
Vlastník | callowsick | |
---|---|---|
Vloženo | 30.6.2022 | |
Aktualizováno | 30.6.2022 | |
Zobrazeno | 4 733x |
Dobrý popis. At' ti RE tak dobře jezdí i dál.
Taky jsem dlouho laboroval co vylepšit, začal jsem jako všichni - filtr, kryt filtru, dekat, no výsledek je, že kromě filtru mám vše zatím v krabici a netuším, kdy je namontuju
S čím jsem spokojen je řadička pata -špička, jen mi nevyhovuje jezdit v kotníkových botech, špatne se mi v nich řadí nahoru.
FuelX jsem taky zvažoval, ne pro nárůst výkonu a snížení spotřeby, ale podle zkušeností kluků z UK se tímto zařízením docílí lepšího spalování směsi a lepšího průběhu spalování, tak nevím, jestli to za ty 3-4 tis.stojí.
Řeším pneumatiky, Koukal jsem na AVON , Heidenau, Metzeler a Mitas. Asi vezmu Mitas
Přeju Ti v roce 2024 mnoho spokojených kilometrů v sedle Meteoru
1 reakce
Díky! :)
Popravdě si myslím, že nejlepší tuning by byl ostrouhat z toho tak 30-50kg váhy :D Ale o tom tahle motorka zkrátka není, vždyť to víš sám ,-)
Člověk si zkrátka zkusí, jestli tam nejsou schovaný extra koně, jednoduše dostupný výměnou dílu - ta představa je lákavá. Klik, klik a pět koní navíc! :D No, realita tak štědrá není.
Jen ať to dlouho jezdí tak, jak to je, protože je to fajn.