renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Meteor 350 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník callowsick
Vloženo 30.6.2022
Aktualizováno 30.6.2022
Zobrazeno 4 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 59 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Kouzelná krabička, opičí kapky, větší ďoura a kratší kalhoty

Vloženo: 12.10.2022, Uskutečněno: 12.10.2022, Stav tachometru: 5600 km, Zhlédnuto: 123x


Za celou touhle anabází byly mírně blbý pocity z chování motoru při přechodech otevřenej-zavřenej-otevřenej plyn. Nic šílenýho, to rozhodně ne, ale cejtíš, že by to mohlo být i jemnější. A trochu touhy po výkonu? …ale tak samozřejmě

Na eshopu u britskýho Hitchcocka jsme brouzdal dlouze, přemýšlel a počítal, čím bych Meteora okrášlil. Vždycky jsem naházel košík, zděsil se cenou a nechal to do druhýho dne, kdy jsem naházel košík, zděsil se cenou…a tak dál, až nakonec v objednávce zůstala jen kouzelná krabička FuelX lite pro automatickou úpravu map vstřikování, držák značky rovnou pod zadní světlo a deklík airboxu od DNA s větším vstupním otvorem. Filtr DNA z bavlny jsem nebral, protože účinnost filtrace. Jo a ještě dvě svíčky, bo jsou tam nějaký indický atypy od Bosche, co se tu blbě shání.


Krabička FuelX lite.
Výrobce píše, že se jedná o samoučící se doplněk řídící jednotky, co dokáže zvýšit výkon do kopce, udržet motor o 10% chladnější a pokrýt případný tuningový zásahy do sání nebo výfuku. Tato skvostná věc se prý umí přizpůsobit stylu jízdy, stavu motoru, povětrnostním podmínkám a tak vůbec. Bral jsem verzi Lite, která je bez možnosti doladění uživatelem, zatímco vyšší verze si můžete nastavit na několik map a ty si potom přepínat podle potřeby tlačítkem na řídítkách. Já nechtěl mít nic dalšího na řídítkách a co si budeme povídat, ani nevím, jak a co bych tam ladil.
Tolik slovo výrobce.


Realita? Tahle věc se zapojí pouze na přívodní kabely lambda sondy a za ní asi lže řídící jednotce ohledně bohatosti. Nic víc. Jo ještě na krabičce poblikávají diody. No dobrý, instalace jednoduchá, krabka se schová pod sedlo. Podle proklamace o o 10% lepším chlazení motoru se dá odhadovat, že posílá o 10% víc benzínu. Počítám, že i minimálně schopnej elektrotechnik by si dokázal vyrobit podobně fungující věc, co by zapojil mezi lambdu a řídící jednotku.
Mezi náma, když jsem viděl barvu svíčky po 5000km továrního nastavení, bral bych jakýkoli obohacení směsi. Vzduchem chlazenej jednoválec a svíčka bílá jak sníh. Ani stopa po nějaký šedý nebo hnědý barvě, prostě bílá jak lajna koksu. To nevypadá úplně fajn z pohledu dlouhodobý životnosti motoru.

Rovnou jsem vyměnil i to víčko airboxu. Skvěle pasuje na původní papírový filtr, vstupní otvor je znatelně větší, těším se i na pěknější chrčení ze sání.



První dojem je takovej, že po potahání na volnoběh motor po ubrání trochu prdí do výfuku – to dřív nedělal. Jinak stejný, víceméně včetně zvuku.

Na silnici s tím mám zatím ujeto něco přes kilo (jednotka se prý prvních 500km učí ) a jedinej rozdíl, co jsem poznal, je příjemný zjemnění reakcí mezi zaklaplým plynem a opětovným přidáním. Už to není tak ostře ohraničený a líp se s tím jezdí. Výkonově se to asi nehlo ani o píď. Jezdil jsem trasy, co mám najetý, připadalo mi, že do kopců to možná tahá o fous líp, jenže to je možná jen špatný svědomí z pořizovací ceny Maximálka, zrychlení, to všechno je stejný. Změřil jsem docela přesně spotřebu a vyšlo mi 3,2 na sto. Problém je, že nevím dost přesně, kolik to bralo předtím, odhadem se to pohybovalo kolem tří, nejspíš i pod tři. Ale jsem s tím ok, víc benzínu pomáhá motoru nepřehřívat se a to je plus.

Shrnutí? Ekonomicky to smysl nedává, výkonově to smysl nedává, jako detailing chodu motoru je to dobrý.

Servis u Vintage Garage

Co mě překvapilo, když jsem dával vyměnit olej po pěti tisících je to, že jak na předchozí faktuře ze servisu, tak v tý, co jsem dostal teď, je uvedenej Metaltec1. To jsou jedny ze zázračnejch „opičích kapek“ do oleje, aby vaše motorka mohla jezdit i na Měsíci a hlavou dolů. Vintage Garage to prý standartně přidává do motorovýho oleje. Když jsem se ptal proč, servisák mi řekl, že s tím mají skvělý zkušenosti. Dál jsem to nerozváděl, některý věci jsou stejně citlivý jako náboženství a vedou buď k nekonečný debatě, uzavření bratrství na život a na smrt, nebo rvačce. No každopádně ani po pěti a půl spojka neklouže, tak se ty zázračný molekuly usadily snad jen tam, kde měly.

Držák značky.

Hele, dobrý, značka posunutá nahoru dá motorce takovej sportovnější šmrnc, kdy na první pohled nevíš, co je ta změna, ale působí to na tebe jako celek líp (na mě, můj ideál se blíží stylu starýho flat tracku).
Provedení budí mírný pochybnosti o trvanlivosti, ve smyslu, že celej držák je uchycenej jen v horní části a jeho většinová část bude za jízdy pružit. Jestli to časem může vést k únavě materiálu a odlomení značky, to se uvidí. Plech je silnej odhadem 4mm, tak snad něco vydrží. Pro jistotu jsem jeho spodní část, která je nejblíž hraně blatníku v tomto místě podlepil centimetr silnou pěnovou gumou – aby se díly neodíraly při náhodným kontaktu a aby se celej držák míň mrskal.
Připravte se na jednu nemilou věc s tímhle držákem – asi se nepočítalo s nutností protáhnout někudy kabely k blinkrům a osvětlení značky. Já to vyřešil podložením držáku 3mm silnými gumovými kroužky, takže vznikla mezera, kudy se kabely daly protáhnout, bohužel při detailním zkoumání vzniklá mezera pod zadním světlem není nic na chlubení.
Ovšem při běžný pohledový vzdálenosti je to pecka a motorka je o něco svěžejší – asi tak, jako když se vracíte od holiče z pravidlenýho přistřižení vlasů.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kawalumpik (11) napsal 02.04.2023 v 12:49

Tedy tenhle článek, opravdu dobrá práce, jak je napsaný. Už jen za to bych dal deset bodů,. Jen nevím jak je vložit. Taky se to třeba časem naučím. Slušný mluvnický výkon, dobrá syntaxe. Ale ne i ta mašina určitě dělá radost, já jen tak. Spoustu pěkných zážitků a ať dodává jen euforii z jízdy.

K167 (1472) napsal 08.02.2023 v 19:56

Máš dar zábavně s nadhedem popisovat věci.
Kdybys napsal nějakou knížku (což bys určitě měl), tak jí okamžitě kupuju.

Milan1963 (273) napsal 12.10.2022 v 22:33


Nejnovější záznamy v deníku
  • Po sezóně 23

    Sezóna 23 byla pro Meteora kilometrově skromnější, bo se do garáže nastěhoval zjara V-Strom, ale nedá se říct, že by nebyla zajímavá. Hlavně asi setkání Royal Enfield v Orlickejch horách bylo dobrý vyšlápnutí mimo za

    Typ: Údržba
    Vloženo: 16.01.2024
    Uskutečněno: 16.01.2024
    Tachometr: 7513km
    Komentářů: 3x
  • vstup do sezóny 2023, řadička, tlumiče a gumy

    Zima je vždycky tak dlouhá a když se přidá lezavý jaro plný deště a ranní námrazy, tak má pocitově snad osum měsíců. Enfield nic nepotřeboval, jen si tam tak stál na hlavním stojanu a chytal na sebe prach a piliny z mý

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 02.05.2023
    Uskutečněno: 02.05.2023
    Tachometr: 5750km
    Komentářů: 3x
  • Tak kampak na výlet?

    Je ráno, první polovina srpna a jedu na Enfieldovi do práce. Trochu později, než jsem chtěl, hlavu plnou toho, co mě dneska čeká, otáčím hlavu za každou odbočkou, kterou by se dalo utéct někam do svobody. No na záškoláct

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 08.09.2022
    Uskutečněno: 01.09.2022
    Tachometr: 5450km
    Komentářů: 9x


TOPlist