PROFIL MOTORKY

Jawa Perak (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LubosCholt
Vloženo 3.6.2022
Aktualizováno 7.6.2022
Zobrazeno 7 187x
HODNOCENÍ PROFILU OD 59 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Jawa Pérák - takový historický novodobý parťák, koník co ochotně čeká ve stáji, kdy bude zase potřeba.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Ale jo, první dojmy byly super, ujel jsem 7 kilometrů a pak to chcíplo. Někde v prdeli na křižovatce mezi obcí co neznam a obcí co neznam. Chcíplo to dost daleko na to, abych to tlačil zpět, ale dost blízko na to, abych nebyl zbytečně nervózní co teď. Z ničeho nic, mašina bez elektriky, ještě jsem se nestihl ani rozkoukat, že mám svou první novou mašinu na zelené převozní značce a už jsem řešil co s tím. Ale nebojte, nic na co bych nebyl z předchozího Harleye zvyklý! No a tak čumim bez šťávy a hledám co s tím. Zleva pod kaslíkem je hovno, ale zprava - ooo pozor - pojistky. A tak postupně vyndavám jednu po druhé a všecny jsou v pořádku. Relátka nepoznam jestli jsou dobré nebo ne, znám jen to cvakání, no a tak tu sedím na zemi, shrbený u pravého kaslíku a čumim na to. Vidím i na baterku. Říkal jsem si že bude asi špatná baterka z výroby, protože mašina byla úplně mrtvá. No a tak jsem do toho dal pěstí. Tak opravuji většinu věcí a ať mi někdo říká, že je to špatně... No a šup. slyšim čerpadlo, vidim jak se rozblikal blinkr - no nebylo utažené očko na kontaktu. No to se může stát. První závada - opraveno!! Radost z nového stroje stále 100%. Jedeme dál.

Motorku bych doporučil pro - Tahle Jawa je vlastně takovej novodobej kůň. Víš jak, stojí to vedle baráku, čeká kam budeš potřebovat hodit. Já jezdim vcelku často - tu do města, propleteš se rychle zacpanou Plzeňskou, tu na nákup s baťůžkem, úřady, do práce (10 km po dálnici) V pohodě. Hele lidi na to čuměj. Musíš se připravit na to, že budeš furt omílat tu samou historku. Joo, je to pěkný viď, no jó, skoro jak ten originál,.. néé není to originál,... to je nový,... noo 350 kubíků... Joo to je o decku víc jak ten původní... Ale tak dá se to, skoro dvě kila, ale máš k tomu záruku viď,... No joo, je to takový parádní svezení... Ne, je to jen pro jednoho... No neni tam druhý sedlo... Jo to už tak bylo... To nevim jestli se dá dokoupit... Děda měl stejnou jo, to je fajn... No můžeš si to vyfotit... Asi dva a půl litru když jedeš pijánko. Přesně, když je dneska pomalu pade za litr viď,... Tak jo, díky, čau. ufff. No je to novinka.

Doplňky na motorce - Doplňky jsem žádný neinstaloval a asi ani nebudu. Líbila by se mi nějaká ta brašnička kožená, pěkně z boku vedle zadního kola. No a samozřejmě jsem úchyl na SPZ z boku, na to se časem asi taky budu muset kouknout...

Recenze

Ležim si tak v páteček v posteli, čumim do mobilu na ty instagramy a najednou mi před xichtem přejede tahle hustá kára. Koukám na to - cože Jawa? Nová? Takhle pěkná? To je bobber, ideální do města, pro jednoho, frajeřinka...

No a tak jsem si zadal do gůglu Pérák a šup, ono se to tu prodává. No tak ty vole! Stojí to teda jak ojetej Sportster od Hádéčka, no ale moment. Ono se mi to líbí, zkouknul jsem rychle nějakou recenzi a celkem v cajku. Jó nějakej pindík pindal že je to hrůza, že je to z Indie a že jeho stará nevim mu asi ubližuje, takže by si to nikdy nekoupil. Vypnul jsem ho, opatrně jsem šel za mojí starou, která je očividně jinej kádr, než od toho týpka a:
"Zlatíčko, podívej, to je ale pěkná motorka viď?"
"Co zas otravuješ, jo pěkná, tak si jí kup a dej mi pokoj". Má drahá uspávala mojí druhou drahou 3měsíční princeznu.
Odplížil jsem se zase z dětského pokoje, kde ženský spinkají a šel jsem si lehnout.
No co si budem, ráno v devět jsem i s rodinkou strašil před tím šopem - Buffalo v Žebráku a už jsem si na to sedal. Slíbil jsem ještě procházku na blízký hrad, jinak bych tam ty baby nedostal.
Byla to rychlovka, koukli jsme, podíval jsem se na drahou,
"No pěkný, tak jdem." To byl nepřímý pokyn - vystavte fakturu, nachystejte to a zítra si to vyzvedáváme! A teď procházka na hrad. S takovym tim dobrym pocitem a těšením se na zítra.

tumáš fotku rodinky na Žebráku a neremcej.

Je zítra!
Inu a tak je doma.
Hele to byla idelická jízda, no počkej, k tomu ještě něco málo níže.
Vlastně nic, to už jsem napsa výše... s tím očkem od baterky.

Přeskočím a shrneme si to:
Jó je dobře povedená svým vzhledem i jízdní vlastností, přibližující se jak to jde tomu originálu.

Tak to vezmeme popořadě:
Motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec, úložnej prostor, servis a poruchy.
1) motor - je to teda jednovál žejo, třipade. Takže to chce malinko toček, motor jde svižně do otáček, výkon na město super, na přejezd díky převodovce s šestkou taky dobrý. Dostatečný. Vlastně s tím můžeš jezdit i docela jako kretén, Ono jak je to lehký, tak to pěkně jde.
2) brzdy - jo jednou jsem se kochal a tak došlo i na ABS, funguje. Brzdy normálka - nevim co sem napsat, prostě to brzdí, jak jsem zhruba čekal. Není to přebržděný, kdyby šla nastavit ještě o krůček větší intenzita, asi bych se toho nastavení nebál...
3) podvozek - hm. To je fajn. Mám asi 85-90 kilo, podle toho jak to ráno jde, a mám pocit že je podvozek na mě přímo nastavený. Když vezmeš ďuznu, protože čumíš kdo po tobě čumí tak si jí jak přední odpružení tak zejména zadní centrální tlumič pěkně vezme a motorka tě nechá furt sedět na sedle, oproti Harykovy, který tě chtěl odměnou za každý výmol vyhodit někam do pryč a pak tě přejet.
4) ovladatelnost - v pohodě. Na dálnici je to prostě jako na naháči, fučí jak sviňa, nad 110 to prostě není pohodlné, ale když není zbytí... těch 120 je fakt max to se na tom dá někam přesunout. Ale těch 90,.. no to je pohádka. To je prostě tak jak to má být, jedeš si, čumíš, na rychlost stejně nevidíš, vlastně na budíky vůbec nevidíš, jen víš, že devadesát je ručička zhruba přesně dopředu ale nějaký čísílka na to zapomeň. Všude jezdíš citovku jak jsi zvyklý a tak zhruba podle ostatních ale kolik zrovna jedeš, to prostě zřejmě není podstatný. A zvykl jsem si na to.
5) spolujezdec - je to pro jednoho ne, to snad vidíš!
6) úložný prostor - no to je průser vážení, to je fakt průser. Neni... Prostě neni. Nikde nic, ani na peněženku. Dva kaslíky, jeden na pojistky a baterku s povolenym očkem, druhej prostě sundáš a tam neni ani flek místa. Takže pěkně dokoupit baťůžek - ten hadrovej na záda, né ten otravnej. Ale zapoměň, peněženku do kapsy, lékárničku taky a nazdar.

Pozor, co je teda debilita, kterou jsem nepochpil a stála mě čtyři a půl litru za novej plech kaslíku je ten mentální stojánek, který abys ho sklopil, tak ho musíš celou dobu držet nohou. Jak ho pustíš, tak vystřelí a uklidí se. To vymyslel debil. Při první výměně oleje jsem poprosil mekánika ať mi ho upraví aby se nezatahoval, uříznul tam nějakou pružinku či co a už je to normální.

Hele, to si takhle druhej den - jo fakt druhej den, co mám úplně novou motorku, (jo je to neuvěřitelný, k nasrání a šílený...) to si takhle přijedu před střelnici, kam jsem si šel zablbnout. Vyhodim stojánek viď,... patou,... on se dotkne země a samozřejmě se vrátí a v tom už jsem pěkně v náklonu a sestupuju z motorky. No hovno, motorka se převažuje, mě strčí a já padám na levou stranu. Podařilo se mi - bohužel, ještě obhodit nohu a byl jsem přesně na tý hraně náklonu, kdy si buď rozbiješ držku a spadneš, nebo se snažíš to přeutíkat a vybrat. Tak já jsem se snažil to přeutíkat, ale přeutíkal jsem hovno, takže jsem si za zvuku škrábání NOVÉ motorky ještě rozbil držku... jo jasně, přesně jak si teď myslíš,... před všema z tý střelnice, co na mě čuměli co tam dělám. A tak se tak válím a říkám si že se mi to snad jenom zdá,.. že jsem určitě nehodil s motorkou co je stará 2 dny a má najeto přesně 200 km o zem.
To je přece blbost. Tyvole jo. No pár týpků, vlastně jen jeden se sebral a šel mi to pomoct postavit. Ostatní furt čuměli žejo. Tak jsme jí postavili, já jsem ten skurvenej stojánek vykopl a přidržel nohou a motorku opřel. No a čumim - nádrž v cajku. Uf. To bych byl ultra nasranej. Výfuky dobrý, ááá kaslíček v piči. No tak ten se dá sehnat s nejmenším problémem prolétlo mi hlavou - a dal :) Páčka spojky odřená, dobrý, to se zamaluje, zrcátko odřené, doprdele, to už je pakárna, ale to se taky zamaluje a nebude vidět. Ou shit, páčka řadičky ohlá do motoru, jen tak tak, že se ho nedotýká. Hm, tak teď za to vezmu a narovnám jí. V duchu se vsázím sám ze sebou, že jí zlomim a to budu teda 50 kiláků od baráku fakt nasranej. Ne! Ohla se zpět a cajk. Jako nová a už má dalších 500 v těle. Tak dobrý. No. Sednu na motorku a čumim, řídítka vohlý jak,... nevim k čemu se přirovnávaj vohlý řídítka, vohlý jak vohlej... no prostě to levý je fakt vohlý. Dojel jsem domů. Vohle. Cestou jsem byl fakt smutnej a víš co se mi cestou stalo? Začalo chcát. Ale úplně šíleně. Ostatní auta měla stěrače (má drahá tomu říká stírače a ostřikům postřiky) naplno. To byly takový kvanta vody že jsem nikdy nejel na motorce v takovym mordoru! Boty jsem měl tak plný vody, že už se tam nic nevešlo a voda tekla kolem horního lemu. Byl jsem totálně ale úplně totálně durch, bunda, kalhoty, trenky, já byl mokrej tak, že i pod helmou jsem měl mokrý háro. To se mi ještě nikdy nepovedlo. To byla fakt síla. A tak jsem tak jel, nakřivo, mokrej a nevěřil jsem tomu... No když jsem dorazil domů, tak jsem hodil motku do garáže, kolem jde soused a tak mu ukazuju jakej jsem debil a stojánek jakej je debil a co jsme udělali. No hele soused popad to řídítko, já přední kolo, trochu za to zabral a řídítko jsme narovnali. Jakože úplně. Tak říkám dobrý, cajk. No a tak jsem si jezdil a jezdil a když jsem měl pocit, že mám tak 500 kiláků tak by to chtělo udělat olej, vylejt ty sračky když je to nový a dát tam čerstvý žejo, to se dělá, tak jsem zajel do servisu, protože je to možná ještě trošku v záruce i přes ten debilní stojánek a shit co mi připravil, a teď už teda jezdím s dalším olejem. Tedy je - "zajeto". Jo já vím, zajeto je to až po více kilometrech, ale já už mám prostě zajeto a běž si breptat k sobě do garáže...



Na fíbíčko jsem hodil trochu nostalgie, která mě při první jízdě přepadla.
7.5.2022
V mém dětství mě provázel strýc, kterému jsem říkal Dada. Nevím jestli jsem přezdívku vymyslel já, když jsem ještě neuměl mluvit, nebo moje maminka, když ještě ani ona neuměla mluvit, ale vždy to byl Dada. Dada mě měl rád. Byl to starý chlapík, brácha dědy, který mě sem tam vyzvedl ze školy, nebo se mnou podnikl výlet po Praze když jsem byl u prarodičů na prázdninách. Tu mi ukázal vodárnu, jindy lokomotivu v Narodním technickém museu, kde jsme spolu nejednou byli nebo mě učil jak postavit z Merkuru konstrukci jeřábu. Hráli jste si někdy s Merkurem? Dada byl strojní inženýr a nejen ukázal, ale pozval mě do světa šroubků, pístů a jeho neskutečných technických nákresů, které mi pečlivě vysvětloval. Neuměl vyprávět pohádky, ale uměl vyprávět o diferenciálu, nebo Kaplanově turbíně úplně stejně napínavě, jako když Jeníček s Mařenkou trhali babce perníček. Ten svět, který mi ukázal, jsem si zamiloval. S Dadou jsme chodívali do staré kůlny, kde měl zaparkovanou svou Jawu 350, na které jezdil jako mladý. Motorka stála desítky let, možná půl století tak, jak jí tam po poslední jízdě zaparkoval. Pneumatiky zpuchřelé, karburátor dávno zanesený a z výfuků byly komnaty pavouků. Jediné místo bylo perfektně čisté. Sedlo vyleštěné mými gaťemi. Jasně si pamatuji, jak mě na ní posadil a já si v kůlně představoval jak jedu po silnici, jak svištím s větrem o závod. Nedosáhl jsem tenkrát ještě ani na stupačky. Vysvětloval mi jak se převalují válce a obrovské teploty při pálení aerosolu olovnatého benzinu. Taky jak výkonný stroj byl, pyšně mi líčil pocity když zdolával kopce. I mi vyprávěl jak těžce motorku zvedal když mu kdesi spadla ze stojánku.
No, dneska jsem se slzami na tu dobu v kůlně vzpomínal a zažil jsem něco neuvěřitelného. Zažil jsem, jak se tenkrát cítil když na ten stroj prvně, jako nový sedl a prosvištěl první kilometry. Už nemám Hárleje, mám něco lepšího ? Jawa Pérák 350. Tak strejdo, věřím, že takhle nějak by to šlo.
(Jawa Pérák 2022, 30 koní, 1válec, čtyřtakt, stříkačka, Indická replika pod licencí Jawa) konec fíbíčkovýho statusu.

Při první cestě jsem si zajel na kafíčko a mám i fotku. Tumáš


Tohle je nejstarší fotka tohodle prďoly.

pro fajnšmekry sem říznu pár zajímavostí:
Jawa Pérák 2022 x Jawa 250 Pérák
2021 - dnes x 1946 - 1954
objem 334 ccm x 248,5 ccm
čtyřtakt, vodník x dvoutakt vzducháč
6 st. převodovka x 4 st. převodovka
výkon 30 koní (22 kw) x 9 koní (6,6 kw)
max rychlost 130 km/h x 100 km/h
spotřeba 2,5 - 3 x 2,5-3 l/100 km
váha 175 kg x 115 kg
palivová nádrž 14 litrů x 13 litrů
takže tak.

Ps. Tady v komentářích psal týpek že nechápe, proč měním pěkný HD za Inda.
Moje HáDé:

No, prvně bych rád zmínil že kvalitou je to asi stejný. Ono to pěkný hádečko bylo furt v servise a furt se něco sralo a furt jsem něco řešil a všude mi všichni mechanici a prodejci a ostatní driveři říkali: "No to je Hárlej, to k tomu patří přeci." Ale tady ta vůle", "no ta tam má bejt." "Ale tady to chrastí...", "no to má takhle chrastit". "No ale to ložisko jsem dělal už jednou...", "no oni to dělaj z bláta, ale to k tomu patří..." No, takže kvalitou jsem si určitě nepohoršil :D :D ... Dále, drahá už se mnou jezdit nebude, protože malá, do města jsem se dost trápil někde to furt parkovat, jako HD dobrý, fakt, bylo to fajn, je mi jasný, že se k ní zase vrátím, tak za 30 let, teď jsem si koupil prostě tuhle stylovku. What ever. Jo, týpek s harykem mi řekl "Á indická sračka", no dobře, tak jo no.., tak... si naser :) brrrmmm
Takže Haryk je styl, jasně, budu asi navždy tak trochu hárlejář, ale teď jsem hárlejář s Jawou. Zatím myslím, že to byl dobrý krok. Uvidíme jak bude tahle babeta hltat kiláky.
Čus.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZIIIKU
ZIIIKU napsal 12.09.23 v 19:50 10b.


Pěkně napsané!

Ondra-CZ
Ondra-CZ napsal 21.06.23 v 00:43 10b.

Pěkný PR článek, skoro o ní přemýšlím :) ... dobře se to četlo, ať to jezdí.

Marty68
Marty68 napsal 25.05.23 v 12:44 10b.

moc fajn popis i motorka! Míval jsem starý kus ze 47.roku. Tohle je fakt pěkná reminiscence.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 13.04.23 v 22:33 10b.

Tak a teď to asi půjde.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 11.04.23 v 14:01

Vidím, že ti tady jeden koment chybí, tak ho dodám. Máš asi dobrá kila na péráka, protože já vážím 55 kg a mám věčně natlučený zadek. Pružina mě tluče v horní úvrati a v záruce nechci dávat novou. Moje úsporná aerodynamika mi umožňuje fičet po dálnici skoro 140, ale musím ležet břichem na sedátku, zadek v luftu a skoro jako na kejvačce na vlaštovku, lokty u sebe. Kamioňáci se rvou smíchy, když je beru. Stojánek jsi popsal taky přesně. Protože v Indii ušetřili na chcípáku na stojan, tím udělali chcípáka ze stojanu. Loni mi to tebou popsaným způsobem zlomilo nárt. Po devíti týdnech mi vyndali dráty a první věc, kterou jsem udělal, koupil jsem si o 150kg těžší motorku. Přesně podle pravidla, když tě shodí kůň, hned se zase vyškrábej do sedla. Než zaschne krev. Nesmíš se toho bát. Péráka jsem si nechal, je na něm sranda pozorovat překvapené obličeje, po zjištění co všechno ta malá motorka zvládne. Tvůj článek je výstižný ve všech ohledech. Také trochu z kolegiality body a palce nahoru. 10b...škoda, nejdou vložit...

Více komentářů



TOPlist