Umravněná dakarská klasika pro moderní cestovatele.
Výška jezdce: 100 cm
První dojmy - Jako kluci sledující v osmdesátých letech Dakar, jsme měli představu, že správný cestovatel - offrouďák musí mít mezi nohama třicetilitrovou nádrž. A tady to tak je (skoro, 23 litrů) i s tím nápisem Ténéré.
Recenze
Když se ke mně dostala, měla už něco odježděno, ale i po patnácti letech byla poměrně zachovalá, němčour o ni pečoval. Stala se každodenní (když počasí dovolilo) popojížděcí mulou, která s hrubýma gumama vyjela všude, kam vedla nějaká cesta.
Pak se ale stalo, že upadla a ta nádrž, jak byla na ráně, to prostě schytala nejvíc. A k tomu nějaké další maličkosti. Tudíž došlo k přestavbě s použitím dostupnějších dílů na "lehké enduro", které začalo sloužit k toulkám krajinou, nejlépe tam,kde moc silnic není. Po očesání se ukázalo, jak lehké (relativně) může XTéčko být, a pak už se nezalekne vůbec ničeho. Zadní kolo je na tomto XT 18 palců, takže bylo na výběr z velkého množství enduro gum a krosových gum. Co mám fotky, tak je radši ukazovat nebudu. Místo toho vložím test z časopisu Motorrad z roku 1991, kde se porovnávala s XTZ 660. Díky tomu testu mně později i ta XTZ nakrátko přišla do ruky.