renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 600Z (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kakabus
Vloženo 19.10.2008
Aktualizováno 13.7.2009
Zobrazeno 6 133x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


rozhodně to není můj mazlík..mazlim se jenom s čistejma a voňavejma.. ;)
Ladění a úpravy a opravy..abych příští sezonu jenom jezdil..

Recenze

No, je to traktor :) Snažim se na tom koštěti dosáhnout nadzvukový rychlosti, ale nedaří se..takže poladim karburátory a airbox a snad to už konečně dopadne...



Už ji sice nemám, ale něco k ní ještě napíšu..



Motor a výkony.. Po opravě membrány a výměně příruby dala prakticky kdykoliv 140km/h(z ideálních podmínek i přez), což stačí i na sportovnější jízdu po silnici..se silnějšíma autama nebo při předjíždení nad 120km/h už je trochu problém. Zátah je parádní až do nějakých 120, pak už není o co stát. Ideální cestovka bude někde kolem kila..já jezdil ale pořád plnej. Spotřeba pod 5 litrů, průměrně svižnou jízdou kolem 5,5l, při sportu a trápení do těch 6l max tipuju. Dá se ujet přes 400km na jednu 23l nádrž. Vibrace nejsou nic tragickýho. Vibruje hlavně při akceleraci, pokud člověk jede ustálenou rychlostí, vibrace se výrazně zmenší. Do terénu by to chtělo zkrátit lehce převod..na těžší terén je i jednička moc dlouhá.

Brzdy..no zadní brzdí dle očekávání..dostatečně, na přední to chce si zvyknout, pokud člověk přechází ze silniční motorky..no nebrzdí kdovíjak, člověk s tím musí počítat, ale dá se na to zvyknout v pohodě.

Silnice nebo terén?
Na silnici speciálně ve městě výborně ovladatelná, velká nádrž a dojezd, zátah a zvuk super. Ideální terén asi ty silnice 3. třídy, polňačky a lesní cesty i hodně špatný kvality..pro to je zrozená. Dá se i těžkej terén(sotva schůdej po svých), ale projevuje se trochu vyšší hmotnost a postarší tlumiče. Na silnici se dá jet v zatáčkách i pěkně zostra, pokud je odpovídající obutí. Na E09 vpředu i vzadu se dá na silnici jet rychle i hodně klopit, v terénu za sucha ještě taky ujdou, do bláta to chce určitě obout jiný gumy.

Pohodlí.. Osobně sem koupil o něco rovnější a tím pádem širší řidítka, o moc líp se pak ovládá..originály sou dobrý na silnici, alev terénu nic moc pocit. Příjemný by bylo je ještě zvýšit a pošoupnout o něco blíž jezdci. Starý sedlo se brzo prosedí, člověk v něm klesne a může začít i bolet zadek..to by chtělo upravit..nově vypolstrovat, možná upravit tvar. Ve dvou normálně živenejch lidech se dá akorát tak přejezd někam, ale neužije si to ani jeden. Motorka hodně klesne a místa taky není moc..dá se to, ale na dovolenou bych takhle nejel(když člověk ještě připočítá batožinu..).

Tlumení.. Zadní tlumení je měkký i když sem s tím dost laboroval. Tužší pružina nebo celej tlumič by to vyřešily. Přední vidle je ale fakt asi slabina. Když se nafouká na málo, sametově se vyrovnává s menšíma nerovnostma, hrbolama a šutrama, ale při brždění se hodně potápí a na silnici při svižný jízdě to dost vadí. Ve větších muldách pak přijdou i dorazy. Když se přifoukne víc, v terénu větší muldy a hupy zvládá už slušně a při brždění se tolik nepotápí, ale naopak při menších hrbolech a šutýrkách má člověk všchno v rukách a zápěstí..ideální by byla asi výměna za progresivní pružiny, který není problém sehnat a za slušný peníze celkem.

Údržba..Motorka je to konstrukčně hodně jednoduchá a 90procent věcí včetně motoru se dá udělat doma na ponku v garáži. Základní věci, jako sundání kol, výměna žárovek atd jsou záležitostí pár minut, na větší opravy je potřeba ji celou odtrojit..to už chce delší čas, ale nic tragickýho-až na přístup ke svíčce, která je hodně utopená a bez sundání nádrže a airboxu se k ní nedá dostat, i tak je to pakárna.

Doporučuju s sebou vozit: náhradní lanka+koncovky, náhradní duše a lepení, menší montpáky(dobrý si práci s nima natrénovat doma v garáži nejdřív-hodně to pak pomůže v terénu), bombičky a redukci na nafoukání a základní nářadí na montáž kol, sundání nádrže, airboxu a karbeců, taky svíčák se může hodit.. Kdybych tohle vozil od začátku, vyhnul bych se spoustě lapálií.. ;)

Materiál, jako náhradní zadní duše, lepení a věci pro nafoukání se vejdou do kastlíku pod levým bočním plastem, zbytek-to je hlavně to nářadí, se dá třeba do ledvinky a podobně. Výhoda je, že v případě, že člověk vyrazí jenom tak nelhko a má pak někde problém, v nouzi se nějaký to nářadí v blízký vesnici dá vždycky sehnat, ale třeba náhradní duši (a kolikrát ani pumpičku) určitě ne.



technický zkušenosti.. Nádrž má dva kohouty a je spojená hadičkou až pod nima..pokud je málo benzínu(pod hranicí rezervy), může se stát, že člověk dojede domů, hodí mašinu na boční stojan a druhej den už nevyjede, protože benzín se ustálí jenom na jedný straně a pumpa (asi) nasaje vzduch z druhý-prázdný strany..to pak naštve. Pak se misí sednout na motorku a čekat, až se přelije trochu zpátky a zkoušet..nebo dojít pro benzín pěšky. S tím souvisí trochu prekérka, když vypadne z kohoutu do nádrže trubička rezervy..to je pak Velkej problém ji dostat ven, díky tvaru nádrže a malým otvorům pro kohouty. Taky alternátor nedává kdovíjakej výkon, možná je to i stářím..proto je důležitý dodržet výrobní "nastavení", aby potkávačka svítila jenom jedna..při použití třeba vyhřívaných heftů a obou potkávaček už začíná nestíhat dobíjet a může se stát, že pak člověk nenastartuje. Což při absenci startovací páky znamená zařadit dvojku nebo trojku, roztlačit a s citem pouštět spojku. Při rychlým puštění spojky se totiž jednoduše blokne zadní kolo a můžeme proces opakovat donekonečna.. :) Jsou i návody jak namontovat kickstart dodatečně, ale to sem neřešil i když sem nad tím fakt vážně uvažoval, je to plus!

Sám sem namontoval vyhřívaný hefty, upravil airbox(originál měl sání nad motorem-není ideální-saje horkej vzduch a nepřispívá tak k chlazení motoru), opravil karbece, dal novou baterku, přerušovač na blinkry, upravil zapojení světlometů, zkontroloval volnoběžku, mockrát montoval zadní tlumič atd atd...



Měl sem jí rád, po vychytání drobností co se týká toho tlumení, dodávky paliva při stavu rezervy(nádrž-kohouty-karbece) a dobíjení bych jí neměl co vytknout ;)

videjko a zvouček.. www.youtube.com/watch

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 16.05.17 v 19:52 10b.

Krasná recenze, o teto motorce.
presne takove to informace k memu XT 600Z jsem hledal.

Petr_TA
Petr_TA napsal 15.03.09 v 20:50

Měl jsem stejnou a byla super !
Dal jsem kratší převod (max 130) ale tahala za ruce a 5 brala z 60km/h
Ještě teď se mi zasteskne a
Ale splnil jsem si sen a jsem nadšenej

Wiblyz
Wiblyz napsal 02.03.09 v 23:49

pekna, a ser na to, ze je to babicka, hlavne je to sakra drzak!

Matess727x
Matess727x napsal 31.12.08 v 01:16

Kamarád jí má také.Ať slouží. Ikdyž už trochu "babička", tak pěkná. Dávám desinu.

plešoun
plešoun napsal 19.12.08 v 00:54

V POHODĚ MOTO

Více komentářů



TOPlist