renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 600Z (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bukacekdaniel
Vloženo 19.6.2018
Aktualizováno 19.6.2018
Zobrazeno 2 693x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Dneska už je to stará bába... Ale musím uznat že za to pořád umí vzít a ač to vlastně vůbec nevypadá, je nadmíru spolehlivá. A hlavně je krásná a funkční.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MotoTrade (Třebíč) - V rámci možností spokojenost. Ač jsem se byl na motorku podívat a projet si ji dvakrát během týdne, pokaždé se projevila stejná závada o které mi bylo řečeno že je odstraněna. Šlo o ucpaný přívod paliva. Ale to se stává, takže za mě naprosto v pohodě, klidně bych si tam motorku koupil znovu.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 Z Tenere: hlavním důvodem byla vysoká cena
Yamaha XTZ 660 Tenere: tolik mě neoslovila po vzhledové stránce

První dojmy - Měla své mouchy - neblikaly blinkry, měla utržený náhon tachometru, ucpaný přívod paliva, zvlněný zadní brzdový kotouč, vůli na zadním přepákování tlumiče...ale prostě si mě získala a já se od ní nemohl odtrhnout. Je to stará, krásná, poctivá motorka. První start chtěl trošku cviku se sytičem, dnes už je vše tak nějak odladěno a chytá na první otočení. Cesta domů od kluků z Mototrade byla dlouhá, díky nutnosti zastavit po každých několika kilometrech a nechat natect benzín do ucpaného karburátoru. Z toho jsem měl trošku obavy. Na druhou stranu se nedivím že se jim nepodařilo závadu odstranit, motorka jezdila naprosto normálně až do ujetí nějakých 5-10 km kdy chcípla a nastartovat šla až po chvíli kdy benzín zase do karburátoru natekl. Ve finále za to mohl doslova špunt z bordelu v sítku nad plovákovým ventilem v karburátoru - cca 3 hodiny práce a čištění a závada byla odstraněna. Pro jistotu byl přidán filtr na palivové hadice.

Doplňky na motorce - Zvýšené plexi, deflektor, kryty rukojetí, topcase givi, rámy na boční kufry/brašny, přední progresivní pružiny wirth

Recenze

Je to motorka určená spíš pro klidnějšího jezdce - na dnešní dobu až moc měkká přední vidlice, skoro nebrzdící přední brzda, pod sebou má člověk vibrující kladivo.. Ale ve finále to na ty roky funguje docela dobře.

Vzhledem k mé výšce byla první úprava jasná - vyšší plexi. Ono to ve finále moc nepomohlo, takže bylo potřeba ještě sehnat deflektor. Byla potřeba také oprava rozpadlé kabeláže k přednímu světlu. Při tomto úkonu jsem namontoval i nový náhon tachometru - vydržel přesně 69 kilometrů než se znovu ukroutil. Vyřešeno "na prasáka" cyklocomputerem Sigma BC1106, který funguje dodnes (19.6.2018 - cca rok). Po pár jízdách a hlavně krizovkách v provozu jsem byl nucen řešit zvlněný kotouč zadní brzdy - při ostřejším brždění bylo cítit cukání a končilo to nekontrolovatelnou blokací zadního kola. Takže motorka dostala nový kotouč, nové desky SBS a pro jistotu jsem si zrepasoval i třmen - samozřejmě kdy jindy, než večer před odjezdem na několikadenní dovolenou. Další závada ve formě poměrně masivního úniku oleje se objevila před odjezdem na Balaton. Původně to vypadalo na gufero spojkové hřídele. Bohužel, i přes 2 týdny čekání mi gufero přišlo špatné, takže jsem byl nucen opět pár dní před samotným odjezdem improvizovat. Sehnal jsem nakonec gufero o 1mm vyšší, což by nemělo mít na funkci zásadní vliv, tak jsem ho nainstaloval na stroj. Toto byla zatím asi nejsložitější oprava, neboť pro vytažení spojkové hřídele se musí rozházet celá spojka. No na druhou stranu, nebylo to nic co bych já jako amatér neopravil v domácích podmínkách. Takže za mě mají japonští inženýři palec nahoru.
Bohužel se následně při cestě ukázalo, že olej teče pořád a to od řetězového kolečka. Dodnes je to řešeno doléváním oleje - jsem línej to měnit když to aspoň maže řetěz . Při jedné z posledních podzimních projížděk mě pod vodní nádrží Švihov nepodržela přední pneu a ja šel k zemi.. ve finále lehce odřená nádrž, plasty, rozbité sklíčko blinkru... horší byly pootočený tlumiče v brejlích a zohýbaná brzdová páka zadní brzdy. Každopádně tady se ukázalo že je to motorka přesně pro mě - nic nebylo vyloženě zničený, všechno šlo krásně srovnat s minimem nářadí na cestě a jelo se dál.

report první sezóny:
najeto cca 5500km
spotřeba od 4L do 8L/100km
technické závady - byly
nehoda - byla

Musím říct že v terénu byla super na ty roky - člověk si to mohl klidně pálit 90 po rozbitý polňačce a nic moc necítil. Na skoky a hlavně vyšší rychlosti na asfaltu to ale nebylo.

Přes zimu se tedy začal řešit repas a úprava podvozku. Přední tlumiče dostaly nový, hustší olej, gufera a progresivní pruživy wirth (dneska už bych hustší olej nedával, v terénu to není ono). Na zadku se zrepasovalo přepákování a prozatím pouze udělala podložka pod pružinu. V rámci tréningu jsem si zrepasoval a kompletně vyčistil přední brzdu (může mi někdo vysvětlit jak se dovnitř do brzdiče dostalo bláto?! ). Po osazení tvrdšíma deskama od SBS se dá konečně říct že přední brzda tak nějak brzdí - ale člověk musí i tak vynaložit dost síly na páčku a brzdu stejně brzy uvaří při svižnějším tempu. Hold na tohle to stavěný nebylo a jezdec s tím musí počítat.

Po těchto zimních úpravách motorka dostala úplně jiný koule - už to nebylo jen endurko co si plavně proplouvá polňačkou, ale konečně jsem se mohl pustit i na řezání zatáček na asfaltu. Největším limitem jsou teď starý rozpraskaný pneu - mitas E-07 - který za studena a hlavně za mokra šílěně kloužou. Možná toto chování řeší nová směs, no já asi půjdu do úplně jiných gum.

Letos jsme byli zatím na dovolené na slovensku a v polsku. Začíná se ozývat poměrně nepříjemné klepání z motoru, který ale zatím pořád jede. Takže doufám že vydrží do zimy kdy se bude rozhodovat co dál. Můj odhad je vytahané oko na ojnici, ale to ukáže asi až rozborka.

Upřímně si myslím že je to ideální motorka do města nebo zapadlých koutů světa a na offroad cestování. Průměrně šikovnej člověk ji dokáže servisovat i na cestách, v terénu je poměrně použitelná, když se člověk hlídá tak jezdí naprosto v pohodě do 5L/100km. Naopak vůbec se nehodí na dlouhý dálniční přesuny, to je utrpení jak pro motor, tak pro jezdce. Každopádně je to stroj pro jednu osobu a maximálně nějakou bagáž, pro dva už hodně chybí kilowatty..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jenik789
Jenik789 napsal 25.05.20 v 16:47 10b.

Pekna

Pedl
Pedl napsal 24.11.19 v 19:47

Pěkné barvy

Lumen
Lumen napsal 26.01.19 v 19:42 10b.

moc krasnej kousek..at vrci

owenovic
owenovic napsal 24.06.18 v 12:15 10b.

Přijmy 10 bodů a hlavně si jí užívej. Je to sice babča jak píšeš,ale je to nezmar motorka. V té černé jí to moc sluší at dělá radost a mnoho štastných kilometrů

tenerak
tenerak napsal 22.06.18 v 15:24 8b.

Napsat o motorce, která sbírala vavříny na Dakaru, že je pro klidnější jezdce, to je skoro na žalobu. Jinak mě začla každá motorka brzdit, když jsem z toho vyhodil Goldfreny. A spuchřelý gumy musí hned pryč.

Více komentářů



TOPlist