krásná, pohodlná, rychlá - takovej supersport na berlích :)
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: vyzkoušel jsem na cca 20 km, zdála se mě slabá.
Kawasaki Versys 650: měl jsem půjčenou v sezónu 2020, zdála se mě slabá
Kawasaki Z 1000 SX: měl jsem půjčenou v sezónu 2020, zbytečně silná, není tak pohodlná.
BMW R 1200 GS: super podvozek, hrozný motor.
První dojmy - Měl jsem možnost si ji vyzkoušet půjčením od kamaráda (ročník 2018 starší model). Hned mi padla do ruky, pohodlné svezení. 4-válec je kultivovaný a "hodný". Ve vyšších otáčkách je to raketa.
Motorku bych doporučil pro - Kdo chce pohodlnou a zaroven rychlou motorku. Mám 182 cm a dosahnu na spicky, takze pro vyssi postavy. Vim, ze jde koupit nizsi sedlo.
Doplňky na motorce - Ve výbavě tempomat, ukazatel zarazeneho stupne,horní Topcase a chrániče rukojetí.
Dokupoval jsem:
- vyšší plexi (z Ali), to originální je malé.
- rozšíření stojánku (z Ali)
- držák navigace (z Ali)
Recenze
Do roku 2019 jsem měl 10 let Suzuki SV1000. Po 40-tce jsem zjistil, že ten posez už pro mě není. Takže jsem začal shánět něco pohodlnějšího.
Postupně jsem zkoušel:
BMW R1200 GS - Pohodlný podvozek, motor hrozný.
Versys 1000 (2018) - hned nmi padl do ruky, hlavne pohodlny posez.
KTM 990 - podvozek + motor super, ale motorka se mě nelíbí
V-strom 1000 - podle mého SV1000 (kde je vlastně stejný motor), tak to vubec nejelo .
Kawasaki Versys 650 (2018) - měl jem možnost na něm sezonu jezdit. Super pohodlné i motor celkem OK,ale prece jenom po presednuti z SV1000 to nebylo ono :)
Kawasaki Z1000 SX (2018) - podvozek tvrdci (jako SV), motor jel jako pila, ale posez cestovniho endura to nemelo.
Takže ve výběru vyhrál Versys 1000. Sháněl jsem a sháněl,až jsem nakonec koupil zánovní MY2019. Už je to nový model, moderní palubovka.
Pěkná mašina na pohodlné cestování
Dobra moto, mam ji taky
Jinak ale fakt nejde uplne moc srovnavat moto z r.2009 a 2019, ten vyvoj je hrozne znat covece. Nejen na vykonech motoru, ale i na tom ostatnim. Ja zase takto zkousel Multristradu 2011, coz je "premiovka", ale ted na toho posledniho Versyse to nemelo, snad vyjma zatahu od spodku, jinak vsechno ostatni horsi.
No právě , GS z roku 2019 má 125 koni a úplně jinej kroutak = nelze porovnávat s rozdílem 10 let ... nicméně sem včera potkal zeleného Versyse a vypadá mooc pekne
rsvejk, ja osobne si myslim, ze na zrychlenie z nizsej rychlosti je 2valec vzdy lepsi, ako 4 valec... prave 4 valce su na spodku lenive :)
ale tazko sa mi to hodnoti, na 4 valci som sedel naposledy pred 5 rokmi :)
zkousel jsem BMW R1200GS (r.v. 2009) 77kW. Je to asi muj subjektivni pohled,ale proste ten motor me nepresvedcil. Na me hrozne line a to jsem byl na 2--valec z SV1000 zvykli...
Asi bych to popsal tak, ze otocim plynem, motor si rekne "fakt chces zrychlit ? Nechces si to rozmyslet ? Tak dobre ja teda zrychlim :)".
Na novejsim GS jsem nejel, takze to nemuzu srovnat ...