Perfektně ovladatelná motorka s charakteristickým motorem, který má síly na rozdávání
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Po prvním svezení mě udivilo, jakou má motor sílu...ten krouťák je neuvěřitelný! (naměřeno 125 Nm @8.900rpm) a ergonomie je jednoduše taková, že po prvním nasednutí víte, kde co je. Motorka je výborně ovladatelná a na změnu směru jízdy stačí jen pomyslet. A co se motoru týče, ten prostě nejde nemilovat a v kombinaci s dobrým podvozkem asi nemusím dále vysvětlovat.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je opravdu univerzální, ale nejlepší využití najde v krátkých zatáčkách někde v Alpách. Dokonce si myslím, že motorku stavěli přímo pro tyto cesty. Doporučil bych ji zkušenějšímu jezdci, který od motorky očekává více než jedno zaměření (rychlé svezení, delší trasy, okruh, jízda na kochačku).
Recenze
Tuono jsem si vybral jako náhradu za RSV4, protože jsem chtěl něco s trochu pohodlnějším posezem na delší trasy. První myšlenka byla taková, že zkusím Tuono a potom se vrátím zpět k RSV4, ale po ujetých 2000km zjišťiuji, že Tuono mi vvyhovuje možná víc než RSV. Motorka je neuvěřitelně schopná a z vlastní zkušenosti můžu říci, že si dokáže vyšlápnout i na litrové supersporty, které jí "neujedou". Zkoušel jsem s ní i okruh a to rozhodlo, že Tuono zpátky za RSV asi měnit nebudu. Uvítal bych posunutý omezovač otáček, který zasahuje v asi 12.200rpm a doslova brání motoru v rozletu, protože výkon nepolevuje, ale na druhou stranu má motor velmi silný střed a stačí si asi jen zvyknout, jak s ním správně pracovat. Např. tam kde u jiných strojů řadíte 2, Tuonu stačí 3 a vystřelí Vás jako z praku (opět zpívám ódy na to brutální střední pásmo otáček). U brzd bych uvítal razantnější nástup a ostřejší dávkování (škoda, že zde není radiální pumpa, ale jen axiální - prý je to kvůli tomu, že Talošům tam radiálka nevlezla kvůli přední kapotě - Viva la Italia :D), ale mám odzkoušeny zatím jen 2 směsi destiček. Schopnosti tohoto naháče jsou velmi podobné supersportům, ale nemusíte se bát delších cest, nedostávají tak zabrat ruce a posez je zkrátka uvolněnější. Naopak co mi vadí jsou dálniční přejezdy, kdy se není za co schovat a výměna štítku ze sériového na nějaký vyšší bude asi potřeba. Rychlosti nad 160 km/h jsou opravdu mimo komfort a i když člověk zalehne, moc se to nezlepší. A ten rejd řídítek je malý, když se s motorkou někde vytáčíte, ocenili byste jistě větší rozsah. I přes to všechno jsem si motorku zamiloval a jako celek při jízdě funguje excelentně!
Parádní barevná kombinace!
Je skvela. Mezi nahaci je to pro me jasna volba.
Aprilka je Aprilka
Nejlepší naháč /spíš pseudonaháč/.Jen super km.