První opravdová cizina v mým držení. Mám doma několik Jawin, nu, za kopečky a s dcerkou na nich to nejde.
Motorka koupena od FIRMA:FSV MOTO (Velim)
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - Frcínky byly tuším tři k mání. Jedna v Budějicích, druhá někde u Znojma a třetí blízko. Byl jsem se juknout na Frcínku ve Velimi. A věru jsem hned věděl. Sice mě kamarád ještě přemlouval na V-Stroma, už kvůli motoru. Kdysi dávno v pravěku jsem tuze toužil po Suzuki Katáně. Ale nebyly, a když, tak překopávky. Chtěl jsem originál... Hned druhej den jsem v listopadu 2020 to bylo, jsem Frcínku koupil. Nasedl a v dešti odjel domů. Následně na Evidenčku. Takže zatím pouhých 114km. Přepis proběhl taky v pohodě. Jediný, co zatím budu muset natrénovat, jak ji bez nutnosti oddělání už tak chatrný páteře, dostat na hlavní stojan. Ju, padá tu často zmínka VTEC. Z evidenčky jsem ji zkusil na táhlý rovince bez provozu, tajně roztáhnout na 155KPH. Vtec sepl při 6500RPM, rovinka táhlá lehce dokopečka, 6400RPM nepatrný pokles tahu, 6500RPM lehounký cuk, a tahá a tahá. A klidně by tahala i do svíčky na plnou forsáž, kdyby nějakou měla. Prostě paráda. Ale jsem posera, kojenej Jawou, a tak jsem pomalu ubíral na plny u rychlosti. Inu, je to dračice a věřím, že spolu zažijeme spousty příběhů, stejně tak, jako dosud na panelce 250 se sajdou, perákem s pavíkem, nebo půllitrem OHC.
Doplňky na motorce - Motorka je v originálu, s namontovanými bočními origo kufry, jen horní top je SHAD. Musel jsem vyrobit nový držáky pro Top, bo Shad držák nepasoval k bočním rámům kufrů.
Recenze
Chtěl jsem se už konečně na starý kolena podívat někam dál, k moři. Na Perákovi bych tam i zpět určitě dojel, ale chci ject s dcerkou. Proto jsem zahořel po cizině, a po dlouhých diskusích s letitým kamarádem, jsem si nechal vymluvit CBF-1000 a Europana 1300, a nakonec padla volba na VFR.
Jsem však zapřísáhlej Jawista, a Jawy sedlám od roku 1990, a popravdě z ciziny mám velkej respekt. Nu, uvidíme.
Pěkná mašina přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu a kolama jenom dolů
Nemusíš se bát tento stroj je pověstný svojí spolehlivostí a taky cestovatelským nadáním však sám uvidíš až si dáš nějakej ten delší výlet 500 a více km za den. Ať ti dělá jen radost a kolama dolů.