PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jawan_Švestka
Vloženo 16.10.2020
Aktualizováno 16.10.2020
Zobrazeno 1 132x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasický moped, padesátkový splněný sen a hlavně mnoho zkušeností z renovace.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojem po renovaci byl strašně ambivalentní - na jednu stranu euforie z jízdy na obživlé historii, krásný vzhled, na druhou stranu zjištění, že tohle si bude vyžadovat punkový přístup. Slaboučký rám, vibrace přímo do sedačky a slabé brzdy, na to si budu muset zvyknout.

Motorku bych doporučil pro - Pro sběratele a milovníky mopedů. Na jednostopé začátky je rozhodně lepší fichtl, který je motorce bližší a mnohem houževnatější. O tom vím své :-) Stadion je drobný a jemný včetně řazení. Chce to cit pro motory. Strašně oceňuji jeho muší váhu - člověk ho popadne a klidně odnese do druhého patra.

Recenze

Na podzim 2017 se naskytla příležitost zachránit nějaký stroj ze stodoly od tehdy ještě člena VCC Všechlapy. Mezi Pařezy a vesnickými slátaninami panelek a čezetek se krčil malý Stadion a vypadal docela kompletně. Cena byla velmi přívětivá, a tak jsem Stadiona pořídil jako investici do budoucna. Čím častěji jsem ho ale v garáži viděl, tím bylo jasnější, že bych ho chtěl zrenovovat. Tím, že v rodině nikdo takové zkušenosti nemá, to pro mě byla výzva. Nepůvodní sedlo jsem vyměnil za originál s pánem, který si ho dal na starou BSA. Tím to začalo. Pod tlustým štětkolakem se skrývala původní zelená mentolka. Rozhodl jsem se tedy objednat co nejvěrnější lak od Kennyho z Brna, doporučuju. Došlo na pískování, lehkou klempířinu a lakování. Tímto děkuji panu Váchovi, že se toho zastal za pět minut dvanáct (na malé drobné mopedy polyuretanovou barvou si bežní autolakýrníci netroufají). Domluva i pokec byl skvělý a výsledek lakování špica. Motodíly Jiří Vácha Litvínov.
Samostatnou kapitolou je GO motoru. V původním stavu vymlácený, s půlcentrimetrovou vůlí na klice a hodně obroušenou převodovkou. Rozhodl jsem se počkat dle doporučení, až bude mít volnou kapacitu pan Dvořák ze Stadion Tuningu. Ten se natrápil s kompletní GO klasik, použil české díly a musel obnovit snad všechny závity, co na karterech jsou. Zde varuji kohokoliv, kdo by chtěl generálkovat rozmlácený motor - cena za díly a práci se šplhá na ceny, které člověk radši před rodinou drží v tajnosti :D
Podstatný výdej byl také na kompletní kola - nové ráfky, výplet a leštění středů s výměnou ložisek.
Další varování: na Stadiona se vyrábí snad všechny náhradní díly, co si umíte představit. Naneštěstí ale velká část z nich vůbec neodpovídá původní předloze. Důsledkem je totální vynervování při skládání, spousta dílů se musí zbrousit, převrtat a napasovat individuálně. Typicky pakny brzd - nekupujte nové, vůbec nesedí do bubnu, ale nechte si nalepit novou směs na staré pakny. Totéž u zadní rozety - má odlišnou šířku a jeden z vymezovacích kroužků se musí vynechat. Musím říct, že mít renovační dílnu, tak si sakra dám pozor na dodavatele. Všechny ty dodělávky a předělávky strašně berou čas.
V srpnu si však konečně všechno sedlo na své místo a já jsem moc spokojený. Řídítka a světlomet jsou naschvál rozleštěné Silichromem, aby byla na stroji vidět i nějaká stará patina. Stejně tak výfukové kolínko. Z zkušenosti kamaráda by stejně nové kolínko po sezóně zmodralo, takhle se aspoň nemusím úzkostlivě štvát z každé prasklinky.
Dojmy ze zajíždění doplním v deníku.
Shrnutí - člověk musí brát Stadiona jako hračku svého druhu a nepoovnávat s ostatními veterány a vetšími stroji. Za cenu jeho renovace by se totiž dala sehnat malá kývačka, a to je přecejen lepší svezení. Takže ne, nelituji, je to kozí dech co dělá radost mně i kolemjdoucím a hodlám si ho hýčkat pro další generaci

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dundoš
Dundoš napsal 21.10.20 v 13:06

Pěkná práce moc se mi líbí

CRF1000
CRF1000 napsal 20.10.20 v 20:38 10b.

Na S11 mám super vzpomínky, zaparkován byl ve 3. patre v chodbičce ubytovny, nepotřeboval jsem přilbu, jen větší sluneční brýle, protože přilba v té době nebyla na moped povinná...měl jsem 2 kousky S11 a jeden S22, S11 byl nezmar a jedinou závadou byl protékající palivový kohout, ten originální měl korkovou ucpávku ktera casem netesnila...ať dělá radost

Codo
Codo napsal 20.10.20 v 10:44 10b.

Prima článek a prima postřehy. Staďák je nádhernej!

gato1962
gato1962 napsal 19.10.20 v 22:07 10b.

Leonekx
Leonekx napsal 18.10.20 v 20:06 10b.

Krása..evokuje to ve mně spoustu vzpomínek

Více komentářů



TOPlist