PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jawan_Švestka
Vloženo 16.10.2020
Aktualizováno 16.10.2020
Zobrazeno 2 021x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasický moped, padesátkový splněný sen a hlavně mnoho zkušeností z renovace.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojem po renovaci byl strašně ambivalentní - na jednu stranu euforie z jízdy na obživlé historii, krásný vzhled, na druhou stranu zjištění, že tohle si bude vyžadovat punkový přístup. Slaboučký rám, vibrace přímo do sedačky a slabé brzdy, na to si budu muset zvyknout.

Motorku bych doporučil pro - Pro sběratele a milovníky mopedů. Na jednostopé začátky je rozhodně lepší fichtl, který je motorce bližší a mnohem houževnatější. O tom vím své :-) Stadion je drobný a jemný včetně řazení. Chce to cit pro motory. Strašně oceňuji jeho muší váhu - člověk ho popadne a klidně odnese do druhého patra.

Recenze

Na podzim 2017 se naskytla příležitost zachránit nějaký stroj ze stodoly od tehdy ještě člena VCC Všechlapy. Mezi Pařezy a vesnickými slátaninami panelek a čezetek se krčil malý Stadion a vypadal docela kompletně. Cena byla velmi přívětivá, a tak jsem Stadiona pořídil jako investici do budoucna. Čím častěji jsem ho ale v garáži viděl, tím bylo jasnější, že bych ho chtěl zrenovovat. Tím, že v rodině nikdo takové zkušenosti nemá, to pro mě byla výzva. Nepůvodní sedlo jsem vyměnil za originál s pánem, který si ho dal na starou BSA. Tím to začalo. Pod tlustým štětkolakem se skrývala původní zelená mentolka. Rozhodl jsem se tedy objednat co nejvěrnější lak od Kennyho z Brna, doporučuju. Došlo na pískování, lehkou klempířinu a lakování. Tímto děkuji panu Váchovi, že se toho zastal za pět minut dvanáct (na malé drobné mopedy polyuretanovou barvou si bežní autolakýrníci netroufají). Domluva i pokec byl skvělý a výsledek lakování špica. Motodíly Jiří Vácha Litvínov.
Samostatnou kapitolou je GO motoru. V původním stavu vymlácený, s půlcentrimetrovou vůlí na klice a hodně obroušenou převodovkou. Rozhodl jsem se počkat dle doporučení, až bude mít volnou kapacitu pan Dvořák ze Stadion Tuningu. Ten se natrápil s kompletní GO klasik, použil české díly a musel obnovit snad všechny závity, co na karterech jsou. Zde varuji kohokoliv, kdo by chtěl generálkovat rozmlácený motor - cena za díly a práci se šplhá na ceny, které člověk radši před rodinou drží v tajnosti :D
Podstatný výdej byl také na kompletní kola - nové ráfky, výplet a leštění středů s výměnou ložisek.
Další varování: na Stadiona se vyrábí snad všechny náhradní díly, co si umíte představit. Naneštěstí ale velká část z nich vůbec neodpovídá původní předloze. Důsledkem je totální vynervování při skládání, spousta dílů se musí zbrousit, převrtat a napasovat individuálně. Typicky pakny brzd - nekupujte nové, vůbec nesedí do bubnu, ale nechte si nalepit novou směs na staré pakny. Totéž u zadní rozety - má odlišnou šířku a jeden z vymezovacích kroužků se musí vynechat. Musím říct, že mít renovační dílnu, tak si sakra dám pozor na dodavatele. Všechny ty dodělávky a předělávky strašně berou čas.
V srpnu si však konečně všechno sedlo na své místo a já jsem moc spokojený. Řídítka a světlomet jsou naschvál rozleštěné Silichromem, aby byla na stroji vidět i nějaká stará patina. Stejně tak výfukové kolínko. Z zkušenosti kamaráda by stejně nové kolínko po sezóně zmodralo, takhle se aspoň nemusím úzkostlivě štvát z každé prasklinky.
Dojmy ze zajíždění doplním v deníku.
Shrnutí - člověk musí brát Stadiona jako hračku svého druhu a nepoovnávat s ostatními veterány a vetšími stroji. Za cenu jeho renovace by se totiž dala sehnat malá kývačka, a to je přecejen lepší svezení. Takže ne, nelituji, je to kozí dech co dělá radost mně i kolemjdoucím a hodlám si ho hýčkat pro další generaci

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ČERNOUŠEKBUBU
ČERNOUŠEKBUBU napsal 25.02.21 v 11:56 10b.

Super mám tutéž zkušenost jen některé věci (motor) jsem si raději nechal udělat protože to není moje parketa. Moped používám na běžné ježdění na nákupy ,na houby, prostě po okolí cca 30Km ale občas jedem s partou na srazy po ose(Kublov , Žebrák, Světlá nad Sázavou) kdy najedem za víkend i 400Km

Targus
Targus napsal 23.10.20 v 22:54

Jawan-Švestka

Tak to jsme na tom s barvami stejně. Taky jsme se synem hledali ten správný poměr lesku a matu na jeho 638, aby to bylo tak akorát.
Nakonec jsme použili dokonce dva stupně. Jiný poměr lesku a matu na místa, která jsou tzv. na ráně, a jiný poměr, na součástky ve stínu či v zákrytu.
Byla to taková hračička pro starého dědka, který se tvářil, že zrovna nemá co dělat. Ohromně mě to bavilo.
Všiml jsem si totiž, že původní soc prc barvy výrazně podléhaly působení slunečního záření, takže jsem se to snažil trošku napodobit...

vencysta
vencysta napsal 23.10.20 v 09:27 10b.

Pěknej kousek

Jawan_Švestka
Jawan_Švestka napsal 21.10.20 v 20:33

Díky pánové,díky za pochvaly, těší mě, že to ve vás vzbuzuje příjemné vzpomínky a pocity

Dundoš
Dundoš napsal 21.10.20 v 13:06

Pěkná práce moc se mi líbí

Více komentářů



TOPlist