renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1958)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DreitTheDragon
Vloženo 11.7.2012
Aktualizováno 27.7.2014
Zobrazeno 8 453x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Stadion S11 jsem dostal od táty, který jej pár let předtím koupil s plnou nádrží za bratru 600Kč. Byl mým prvním strojem na kterém jsem kdy jezdil.

Více fotografii

První dojmy - Stadiona jsem dostal s poznámkou, že "někam" vždy dojel, ale zpátky už se mu nikdy nechtělo. Po několika letech v kůlně mě 125Marek přemluvil, abych na něm začal jezdit. Nakonec se ukázalo, že problém byl v děravém plováku a po jeho výměně Stadion náhle rychle ožil. Jízda na takovém peklostroji nejde snad k ničemu přirovnat a i přes velmi zvláštně navrženou převodovku se na něm jezdí výborně.

Recenze

Jedinou závadou díky které stroj nejel byl karburátor, konkrétně rozleptaný a děravý plovák. Po několika měsících pasivního hledání jsem od spolužáka získal dva plováky ze starých Stadionů a zkusil je vyměnit. Kupodivu už nebyl problém nastartovat, moped dokázal jezdit s plynem v jakékoli poloze a svými výkony mě často udivoval.

Musím přiznat že zezačátku jsem se choval jako hovado, ale v pubertě jsme si doufám všichni rovni. Také jsem jezdil bez oleje v převodovce (důvod proč je nyní na stole), tehdy bohužel nikoho nenapadlo druhý den po nalití zkontrolovat, zda olej nevytekl :(

Typ: S11
Rok výroby.: 1958
Monoblokový karburátor

Opravy:
- Výměna hlavy za náhradní, od té doby se motor více hřeje. Podle rýhy v hlavě (údajně snad od pístního kroužku) jsme dospěli k závěru, že by mohla být snížená. Zatím jsem ji ale neměřil.

Aktuální stav / Důvod:
Rozebraný v garáži

- Netěsnící motor, vytéká olejová náplň. Nakonec to vypadá, že je špatné těsnění mezi kartery a motor bude potřeba rozpůlit.
- Po vysazení motoru z rámu mi toho zůstalo v rukou poněkud více, než samotný motor. Konkrétně jde o třetí úchyt (vzadu) držící motor - část rámu ve které má být prostrčený šroub už byla zřejmě jednou vařená a zůstala mi v ruce.

FOTO

Stadion S11 z profilu


Stadion S11 v praxi

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DreitTheDragon
DreitTheDragon napsal 29.07.12 v 20:37

rider199 -> Děkuji, doufám že jeho znovusložení nebudu moc oddalovat (teď je bez kol a motoru), ale přednostně chci složit S22 Plán je taknějak:

- pojízdný S22
- GO S11 (netěsnící převodovka, zlobící zadní brzda)
- GO S22 (asi naprosto všechno)

rider199
rider199 napsal 27.07.12 v 14:50

Tvůj Stadionek vypadá velice pěkně, je to krásný stroj.

DreitTheDragon
DreitTheDragon napsal 13.07.12 v 11:30

milan1963 -> Děkuji, snažil jsem se
Snad se vše vydaří, popravdě už jsem dlouho na ničem nejel a ten pocit mi opravdu chybí. S11 určitě nechci odbýt a tak nebudu moc spěchat a počkám si až na ní bude čas. Mezitím chci složit S22, protože k ní mám větší motivaci - už od začátku s ní chci (po stránce elektra) trochu experimentovat a každý pokus vyžaduje zkušební jízdu Počítám že na S11 potom přesednu s jistou dávkou nových zkušeností

Milan1963
Milan1963 napsal 12.07.12 v 16:48

Pěkný popis. Atˇse Ti plány vydaří a S 11 jezdí jako zamlada.

Více komentářů



TOPlist