renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník patt_01
Vloženo 29.9.2015
Aktualizováno 29.9.2015
Zobrazeno 12 138x
HODNOCENÍ PROFILU OD 57 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Další bejkárna z mé dílny :D Holt musim mít zase něco speciálního :D

První dojmy - Stadion na 100ccm ve dvouválci, to ještě nikdo nemá. Viděl jsem pokus o dvoumotorvého stadiona, ale to byly dva samotné motory se spojenými lanky, řetězy atd, ale tohle je uplně něco jinýho :)

Recenze

Dlouhou dobu jsme přemýšleli udělat nějakýho spešl mopeda, kterýho ještě nikdo nemá. Zrodil se nápad postavit dvouválcového stadiona s válcema v řadě s klikovkami spojenými po 180° jako má třinda. Začalo se tedy vymýšlet a tvořit.

V levém motoru je klasicky originál spojka, převodovka a v pravém motoru je proudložení na řetězové kolečko, šlapací hřídel a osičku vidličky řazení. Oba motory jsou z vnitřních stran ufrézované, aby nebyl motor tak širokej a dalo se na něm normálně šlapat.

Zapalování je vyrobeno ze dvou originálních zapalování, které byly vejpůl uřízlé a obě poloviny na kterých bylo kladívko se spojily, tudíž byly obě kladívka posunuty o 180°. Originální zapalovací cívky jsou nahrazeny světelnými a jsou vyvedeny externí indukční cívky pod nádrž (klasická mopedí úprava). Na místě kde byla originálně cívka pro světla je zapojena cívka pro zapalování druhého válce, protože je také posunuta o 180°, což se náramně hodilo. Světla tedy nejsou napájené z motoru, nýbrž z akumulátoru, který se musí občas dobít, ale až bude čas, pořeším i to...¨

První verze byla s jedním karburátorem a sání obou válců bylo spojené. Toto řešení se neosvědčilo, protože se válce dost hádaly. Jeden válec bežel jak kompresor a druhej byl ulitej...

Druhá verze se dvěma karburátory už byla dobrá. Měl jsem strach, že se to bude blbě ladit, ale šlo to. Není to ještě 100%, ale jede to pěkně. Karburátory jsou z pionýra na krátkých kolínkách (kvůli přístupu ke tryskám a seřizování).

Dvouválec celkově předčil moje očekávání, na volnoběh se to podobná jawě 350, hezky poprdlává, když se veme za heft tak se to brutálně drásá do otáček a jede to jak z praku. Chtělo by to 3tí kvalt, nebo o dost menší rozetu, potože se dá rozjet i na dvojku a i ve velkých kopcích neni znát nějaké zpomalení furt to točí jak zběsilý... Síly to má až až... :P

Volnoběh ala třinda


Jé to rakéta :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tomgregr
Tomgregr napsal 31.07.19 v 08:12 10b.

to je krutý!!!

bajty
bajty napsal 27.07.19 v 20:25

EUGENE
EUGENE napsal 03.02.19 v 16:17 9b.

bajty
bajty napsal 02.11.17 v 02:46 10b.

to je pila

bigace
bigace napsal 23.04.17 v 12:50 10b.

Moc pekna pracicka , bylo by zajimavy dat sem nejake udaje o rychlosti , spotrebe , otáčky , atd.
Jinak velkej nahoru '!!!
Neuvazujes jeste nejakej valec pridat !!!???

Více komentářů



TOPlist