renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 SuperDuke (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Holis78
Vloženo 11.9.2020
Aktualizováno 15.5.2021
Zobrazeno 1 446x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


2 válcový hravý janek pro pořádný janky. Nikdo od něho nečeká maximálky, ale obratnost a kroutící moment na okreskách. A to přesně Superduke nabízí.

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 N: Pro mě přebytek výkonu, 4 válce, těžší.
MV Agusta Brutale 910 S: Zajímavý vzhled, ale hned při prohlídce první agusty technické problémy.
Triumph Speed Triple: Na jednoho jsem se byl podívat, už těžší než SD i street. U tohoto kusu pofidérní stav i minulost... Dále stejně jako street.
Triumph Street Triple: Lehká, super průběh 3 válce, bohužel nic v okolí, za slušné peníze v dobrém stavu. Radši bych model s novější maskou. (mimo finanční prostředky 100k)
Kawasaki Z 750: Starší model mě moc nezaujal, novější přes můj rozpočet. 4 válce.

První dojmy - Motorka je vyšší, takže s výškou 173cm malinko bojuji, ale nic co by se nedalo zvládnout. Výkon rozhodně neschází. Lehká ovladatelná pocitově ještě lehčí díky těžišti (motor přímo v ose motorky do V, baterie skoro u země). Co mi zatím trochu vadí je to jak je ucukanej. Jízda po městě nepříjemná... Byl jsem zvyklí na cbf 500 kdy jsem mohl jet na 6ku 60, kruháč klidně na trojku. Tady občas už člověk musí spojkovat na 1ku, ale to bude asi o zvyku a citu.

Motorku bych doporučil pro - Koho ježdění baví, chce se vyblbnout a nemá motorku na pohodlí a cestování. Asi bych nedoporučil začátečníkům a kvůli výšce ani menším jezdcům (170cm je fakt minimum) Musí se počítat, že to není japonec a občas se něco vysere, není to ani klidný 4válec takže nepojede za 5l/100km.

Doplňky na motorce - Padáky rutan
Rolny, páčky, závažíčka, ukazatel zařazené rychlosti, víčka nádržek, potítka a takové blbosti víceméně vše Aliexpress bez jediného problému.
Jak jsem psal, mám připravený mezisvod od Akrapa a na něj koncovky, ale ještě nemůžu posoudit.

Recenze

Motorku vlastním teprve 2 měsíce (8/20). Takže zatím si nedovolím důkladně hodnotit. Ale mezi první postřehy patří. Na obsah a rozměry opravdu relativně lehká motorka. Musím si zvyknout na malé použitelné spektrum otáček : do 4000 se trápí a kucká - poté až do omezovače parádně táhne. Omezovač zasáhne na můj vkus moc brzy a ne tak, že by se ustálila na určitých otáčkách a rychlosti bez zrychlení, ale spíš vypne a docela kopne člověka dopředu, takže si to musím hlídat ať nezasáhne, když to nejmíň potřebuju. Řazení je příjemný, ale občas hledám neutrál. Motor má kompresi jako prase takže je dobrý si při rychlejším podřazení hlavně z 3 na 2 vrknout plynem. Za 2 měsíce už jsem s ním byl asi 3x na Sosnové a myslím, že bude docela papat gumy. Na kterých už záleží a je třeba hlídat tlak narozdíl od cbf500 kde mi bylo všechno prakticky jedno a i s okruhy jsem na gumu v klidu najel cca 7000km a to jsem měnil vždycky o trochu dřív než bylo třeba. Co se brzd týče tak ty jsou perfektní. Občas se mi kousne a odskakuje předek, ale to bude rukama. Zatím mám najeto cca 1500km a dolíval jsem asi půl litru oleje. Myslím, že to není nic hrozného polovinu z toho byla honěná na dvojku v Sosnové a dost brzdím motorem. Teď ještě dolívam Motul 10w60 po předchozím majiteli, ale po sezoně budu lít fuchs 10w50. Spotřeba oproti předface SD příjemná. Na okruhu v Sosnové 8.5l/100 v provozu podobná. Klidnou jízdou se možná dostanu na 7l/100, dál taky výhoda oproti předface SD je větší nádrž, takže se rezerva rozsvítí před 200km a ještě je tuším 3 litry rezerva. Najeto má 49 000km. Jízda ve dvou oproti pohodlnému cbf500 nic příjemného, ale zároveň žádná katastrofa. Co se poruch týče, tak už jsem lepil malinkou dírku v chladiči. A teď se mu občas nechce nastartovat a startér točí naprázdno (podezření na: startér, volnoběžka, soukolí v motoru) řešit budu po sezoně teď mě snad nikde nenechá. Mám připravený mezisvod z akrapa a na to koncovky z Ali (ano a nestydím se za ně) a čekám na kn filtr. Ke konci sezóny nahodím a nechám přehrát mapu.
... Edit.:
Tak výfuk nahozený a je to nehorázná palba. Plameny s tlumivkama i bez. Nahozen kn filtr. Udělaný lehký servis a hurá na brzdu k Motonajman.
Naladěno na origo ktm jednotce... A máme výsledky se kterýma jsem nadmíru spokojen. S tlumivkama 95.5kw 128 koní 103NM a beznich 98.5kw 132 koní 107Nm.
Tlumivky tam nechám jelikož nechci moc provokovat a i s nima je to strašný randál. Protože mám v plánu Most a další okruhy tak budou stejně potřeba.
Zahodil jsem původní michelin pilot power 3 které se přehřívali a obul pořádné lepidla.
Předek Bridgestone batlax r10 racing
Zadek Dunlop gp d213 pro medium soft směs. Rozměr 180/60 snad nechám zapsat případně koupím druhé zadní kolo na které obuji slick/nějakou lepší homo gumu a před okruhem budu přehazovat.
Pořídil jsem nahříváky a už teď mám na sezónu naplánováno dost volného ježdění.

...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marketakocourova
marketakocourova napsal 13.09.20 v 22:34 10b.

bandit12
bandit12 napsal 11.09.20 v 21:13 10b.

Dobrej stroj

Více komentářů



TOPlist